[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
x_Lys
Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:08

Especial, Danielle van Mierlo rijd met Derby's. Is er meer dan tevreden over! Doet het al sinds de Van Baalen tijd. Ze vind ze heerlijk en gaan echt ontzettend lang mee, zelf bij intensief gebruik. Volgens mij zijn ze wel wat voordeliger ook dan Petrie.


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]


x_Kaat_x
Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:14

welja mijn Petrie's heb ik nog geen 2 jaar en vindt dat ze toch al aardig 'slijtage' vertonen... Ik rijd er ook wel bijna elke dag mee maarja.

<3 Don Amigo & Juliet <3

x_Kaat_x
Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:16

Kunnen Derby's op maat worden gemaakt? Ik pas niet in de standaard maten, mijn Petrie's zijn ook op maat gemaakt.

<3 Don Amigo & Juliet <3

_nfcd
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:47

goriginal schreef:
De spooks site heeft nu een heel gaaf rood jasje! Is niet de kleur van dat pikeur jasje, maar is wel nu een stuk goedkoper (200 euro) en vind m persoonlijk mooier, maar weet niet of het de kleur is die je zoekt?

[ [url=m/NAjFOD.png]Afbeelding[/url] ]



Helaas vind ik deze dus niet zo!
Weet iemand toevallig of er ook iemand een beetje animo/equiline achtige rijjasjes maakt op maat enzo ?
Dan moet het maar op die manier hihi -O-
Vind alleen het probleem ene beetje. Ik ben best mager enzo _O-
Dus ik verzuip meestal in rijjasjes die niet van animo of equiline zijn -:(-
En op maat lijkt altijd zo niet mooi op mij omdat ze ze minder erg getailleerd zijn -O-

_enna_
Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:11

Ik heb derby laarzen, op maat gemaakt. Lak zwart met croco neusje en croco sluiting, polo model. Ik ben er erg tevreden over.

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Alice13
Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:20

_nfcd schreef:
Vind alleen het probleem ene beetje. Ik ben best mager enzo _O-
Dus ik verzuip meestal in rijjasjes die niet van animo of equiline zijn -:(-
En op maat lijkt altijd zo niet mooi op mij omdat ze ze minder erg getailleerd zijn -O-


Maar op maat is toch juist dan beter passend? Als je jasje door goed iemand laat maken moet het als een tweedehuid zitten helemaal met een wat dikkere elastische stof. Nadeel is dat softshell moeilijk verkrijgbaar is en vrij duur.

Diana (Oscar X Paddox)
B+13, L1+21, L2+20, M1+11

Getty_Maan
Berichten: 2574
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:39

Damelza schreef:
Voor het mooie heb ik er ook wel mooie zwarte laarzen bij met een lak neusje en creme stiksels: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57407E6D .


<3 :~ :~ :~ :~ wat een prachtige laarzen <3 :~ :~ :~ :~ :~ :~[/quote]

Kopen? :))[/quote]


Als je serieus bent, ben ik wel benieuwd naar de vp en de maten :D ze zijn prachtig! (Per pb graag, om het topic niet te vervuilen :D)

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

_nfcd
Berichten: 97
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:30

Alice13 schreef:
_nfcd schreef:
Vind alleen het probleem ene beetje. Ik ben best mager enzo _O-
Dus ik verzuip meestal in rijjasjes die niet van animo of equiline zijn -:(-
En op maat lijkt altijd zo niet mooi op mij omdat ze ze minder erg getailleerd zijn -O-


Maar op maat is toch juist dan beter passend? Als je jasje door goed iemand laat maken moet het als een tweedehuid zitten helemaal met een wat dikkere elastische stof. Nadeel is dat softshell moeilijk verkrijgbaar is en vrij duur.


Klopt klopt.
Maar vind ze toch altijd minder mooi passen dan die elastische animo's -O-
En hier in de buurt zijn het echt van die jasjes die op maat worden gemaakt maar zijn ze nog wel erg groot. En alles hier is van de ouderwets achtig jasje stof. En weet eigenlijk niemand die met dat elastische werkt ;(
Dus tips in omgeving Friesland, Drenthe, Groningen zijn erg tof *\o/* *\o/*

x_Lys
Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:39

JUULS!!!! Voor mij juist een nadeel dat ze zo gigantisch ver weg zit (en ze vrij kostbaar zijn ;)) maar zij is fantastisch!


LE-FOTOGRAFIE [/color][klik]

Alice13
Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:49

Ik dacht ook direct aan juuls! Maar dan kan je v 45 euro meer net zo goed dat jasje halen hahaha

Diana (Oscar X Paddox)
B+13, L1+21, L2+20, M1+11

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:58

SW Jackets in Lippenhuizen?

WinBinChes
Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:57

Levise zit ook in het Noorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:00

_enna_ schreef:
Ik heb derby laarzen, op maat gemaakt. Lak zwart met croco neusje en croco sluiting, polo model. Ik ben er erg tevreden over.



Heb je daar een foto van? Is precies het type wat ik ook ong wil.
Is Derby zachter qua schacht dan Petrie? Ik heb vaak Derby laarzen gezien die zo enorm inzakten.
Wil wel graag harde laarzen zoals mijn huidige Petries anders zitten die straks niet lekker meer :D

_enna_
Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:33

Especial schreef:
_enna_ schreef:
Ik heb derby laarzen, op maat gemaakt. Lak zwart met croco neusje en croco sluiting, polo model. Ik ben er erg tevreden over.



Heb je daar een foto van? Is precies het type wat ik ook ong wil.
Is Derby zachter qua schacht dan Petrie? Ik heb vaak Derby laarzen gezien die zo enorm inzakten.
Wil wel graag harde laarzen zoals mijn huidige Petries anders zitten die straks niet lekker meer :D


Veel zachter en fijner. Had hiervoor petries, echt kachelpijpen. :7 In zakken doen ze amper.


_enna_ schreef:
Mooie laarzen komen hier weer voorbij zeg. :) Ik heb de mijne ook eindelijk. In dit geval is 4 keer scheepsrecht. :') Het zijn deze (Derby lak polo, houten zool, zilveren sluitingen, croco gesp en croco broque neus), maar dan zonder lak aan de binnenkant:

[ Afbeelding ]

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Tsplendid
Berichten: 1729
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:42

Voor 6/8 jaar geleden had ik 2 paar Derby Softjumpers, nadeel vond ik dat ze heel erg bobbelden bij de enkels omdat ik smalle enkels heb. En had bij beide paren altijd problemen met de ritsen. Nou is het dus wel een aantal jaren geleden dus dit kan uiteraard inmiddels anders zijn :). Mijn voorkeur gaat iig uit naar Petrie of De Niro.

x_Kaat_x
Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:44

Maar waar koop je eigenlijk Derby's? Ik heb ze denk ik nog nergens hier in België zien staan. :/ en zijn ze goedkoper als DeNiro boots? Want pff die zijn me toch echt duur

<3 Don Amigo & Juliet <3

wil94
Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:03

Ik wil ook nog nieuwe rijlaarzen, maar als ik sommige prijzen zie, dan denk ik laat maar. Hier in de buurt is binnenkort een De Niro avond, maar vrees dat dit erg prijzig gaat worden.

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:20

Tsplendid, dat had ik ook vroeger bij mijn Cavallo en De Niro laarzen. Sindsdien heb ik alleen maar Petrie.
Ik ga toch maar opnieuw voor de Petries :D Prijsverschil is een paar tientjes dus daar hoef ik het niet voor te laten.

x_Kaat_x
Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:28

Deniro's beginnen al snel bij 450 -500 euro bij maatwerk dressuurlaarzen, wil je dan ook nog 'wat' speciaals bv; lak dan zit je al snel aan 700 euro.
Is dit gelijkaardig bij Derby of goedkoper?


Ik heb ook al problemen gehad met mijn ritsen van mijn petrie's. 1tje is zelfs vervangen, ook mijn hak is er al 2keer af gegaan. Ik moet wel zeggen dat dit waarschijnlijk kwam doordat ik op mijn vorige stal 's winters elke keer door de modder moest. Alles was er dan altijd zeiknat, mijn laarzen stonden binnen maar vrees dat ze in die tijd ook niet helemaal netjes zijn gedroogd daar in de garage.
Een deel van mijn laarzen is elastisch en gemaakt van een soort 'nepleder' (een strook van 1-2cm naast mijn rits) en dat is helemaal afgebladerd. Heb mijn laarzen nu 2-3 jaar, heb ze altijd naar behoren verzorgd, gepoetst en 'ingevet' met petrie's eigen careset.
Dus ik ben wel wat teleurgesteld ja... :o

Ik moet wel zeggen dat ze me als gegoten zitten, niet te hard, niet te flexibel en ze storen nergens. Ze zitten erg comfortabel.

<3 Don Amigo & Juliet <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:45

Ik heb twee paar Petries en beide zien er nog als nieuw uit.. Ook nooit problemen met de ritsen gehad maar ik ben er ook erg zuinig op.

Derby laklaarzen met mijn wensen kosten rond de €495.
Petries zijn normaal inderdaad rond de €700 met lak maar ik kan ze via iemand bestellen waar ik korting krijg.

_enna_
Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:57

Tsplendid schreef:
Voor 6/8 jaar geleden had ik 2 paar Derby Softjumpers, nadeel vond ik dat ze heel erg bobbelden bij de enkels omdat ik smalle enkels heb. En had bij beide paren altijd problemen met de ritsen. Nou is het dus wel een aantal jaren geleden dus dit kan uiteraard inmiddels anders zijn :). Mijn voorkeur gaat iig uit naar Petrie of De Niro.


Heb ik helemaal niks van gemerkt. Mijne zijn drie jaar oud en als nieuw. Heel fijn materiaal, pasten vanaf het begin perfect en houden zich mooi.

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

NoaHD
Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:22

Ik heb een luxe probleem, help :')

Ik ben aan het twijfelen tussen de Eskadron NG Big Square blue en het Schockemöhle coach dekje :o
Het dekje is zowel bedoeld om mee te trainen als met springwedstrijden. Zelf heb ik een blauw/bruine wedstrijdoutfit. Met gewoon trainen heb ik een donkerblauwe jas en rijbroek. Voor welke zouden jullie gaan? :o

de Eskadron (de felblauwe)
[ img ]

[ img ]

Dit is mijn wedstrijdoutfit (inmiddels een nieuw zadel en singel):
[ img ]

MoniekV
Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:25

Kobalt blauw is wel leuk voor het springen :)

Capriootje
Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:29

Kobalt is zeker leuk en sportief!

[ img ]

NoaHD
Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:46

MoniekV schreef:
Kobalt blauw is wel leuk voor het springen :)


Capriootje schreef:
Kobalt is zeker leuk en sportief!

[ [url=m/ugsyeH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw dat is een gave set! Ik denk dat ik dan toch maar voor de Eskadron ga, aangezien mijn wedstrijdjasje zwart/blauw is en ik niet weet of de kleur matcht met de Schockemühle. Ik vind het wel een keer leuk om een felblauwe te hebben, vallen we lekker op :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Folani, Googlebot en 7 bezoekers