[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:47

Ik was 1 van de eersten die met blauw en een goudkleurige bies startte. Dit was NIET verkrijgbaar hier. Ik was in Thailand en heb daar een rijjasje geschetst wat daar op maat gemaakt is van scheerwol. 2 splitjes achter, goudkleurige knopen, biesjes, enz. Deze heb ik nog steeds. Hierna was het net of iedereen me nadeed, toen kwamen de biesjes in de mode. Maar ik was dus de trendsetter :D

Ik zoek nu nog de bijpassende 'mouthcloser' bij mijn westernhoofdstel. Dan voldoet het aan de eisen en valt het extreem op. :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:14

Het is zo jammer dat een dressuurrok niet mag in de basissport. Anders ging ik daar voor, ook al rij ik geen wedstrijden meer. Maar ik had graag eentje in de kast voor de heb en showen in een clinic ofzo. Maar ja, ik wil wel wat hebben wat ook gewoon gebruikt kan worden als ik toch weer eens wil starten.

Maar mijn maatjasje in het blauw uit 2003 van wol is nog steeds prima. Ik was de eerste met biesjes en dus een trendsetter. Ik vind nog steeds de jasjes die je nu ziet minder mooi. Dus een goede keus geweest toen om deze op vakantie in Thailand te laten maken.

Wat kost een maatjasje in Nederland eigenlijk? 300 euro? of wel het dubbele? Waar moet je rekening mee houden? En kun je het niet zelf maken dan? Er zijn toch wel patronen in de Knip te vinden? En dan pas je dat aan? Of is het niet zo simpel?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 05:57

Na 8 jaar geen proef gereden te hebben heb ik me weer opgegeven voor de m2. Spannend.
Mijn oude schweerwollen maatjasje ziet ietsjes strak, maar die gaat aan. Wat er nu in de winkels tekoop is voor 100 euro is gewoon van slechte kwaliteit en haalt het niet bij wat ik ooit heb ontworpen en laten maken.
De halve rokken zijn 400 euro en hadden ze niet in mijn maat. Alsof alleen 1.70 mensjes dressuurrijden. Ik ben 1.82.
Dus mijn jasje kan nog. We gaan bitloos.
Rijlaarzen zwart zonder rits.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:13

Ik heb diverse in handen gehad. Ze zijn al kreukelig in de winkel of zelfs op de foto. Biesjes te grof. Een rits? No way. Gewoon wat ik heb is er echt niet. En is het wel mooi, dan geen lengtematen en echt te korte mouwen. Dus ik blijf bij mijn eigen ontwerp, het kan nog net.
En wie weet een dressuurrok ooit voor de heb.
Maar ook voor 100 euro wil ik een perfect jasje, geen consessies. Het is toch veel geld.

Deze is duur en het ook niet. Geen gouden knopen, geen gouden bies bij de kraag, geen bies over zakken ( wel echte waar wat inkan).
https://www.dekroo.nl/webwinkel/ruiter/ ... c-wear.htm

Maar gelukkig heb ik mijn jasje nog.
Laatst bijgewerkt door germie op 17-10-17 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:29

Is geen dubbeltje eerste rang. Ik heb een mooi jasje, wilde eigenlijk best wat nieuws als ik weer ga starten, maar 200 euro is me echt te gek. 100-130 euro is mooie prijs als max. Zeker omdat ik nog niet helemaal er uit ben of ik weer echt verder ga. Maar ik blijf wat ik in 2003 heb laten maken het mooiste vinden. Toen was ik trendsetter met biesjes. Je zou zeggen nu is er meer keus, maar ik blijf bij blauw met goud. Lol. En van mijn jasje is er maar 1. Dat is ook nog een motivatie om die te houden. Heb op punt gestaan te verkopen hoor. Nu blij dat ik het niet gedaan heb.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:38

Janine1990 schreef:
Maar dan is er toch helemaal geen probleem? Je hebt het zo druk met al die prijzen, maar waarom zou je er je energie aan verspillen als je het toch niet gaat doen? Als je toch iets hebt, dan zie ik niet in waarom je stante pede iets nieuws moet hebben. Natuurlijk, nieuw is altijd leuk. Maar je loopt er vanzelf een keer tegenaan hoor.

Dat hoop ik dan maar. Heb afgelopen donderdag geshopt en met niets thuisgekomen. Lol. Wel goed voor de centjes. Ik dacht dat de mijne ouderwets zou ziin, maar dat isgelukkig nog niet zo.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:15

Dit is waar ik dan weer mee ga starten (jasje en cap donkerblauw, zwarte laarzen omdat ik nooit fijne donkerblauwe laarzen gevonden heb):
[ img ]

Eerst 1 proef en dan zie ik wel of de motivatie terugkomt (op dit moment denk ik weer ik zeg wel af, want ik heb er toch weer geen zin in). Enige nadeel: mijn paard heeft ooit op de rug een heerlijke schuimvlek van speeksel achtergelaten en die heb ik er kennelijk niet uitgewassen. Dus kijken of dat nog lukt. En anders is het jammer dan, valt zeker binnen niet op.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:01

Ik heb mijn jasje die ik eigenlijk mislukt vond uit Vietnam weer van stal gehaald. Ik vond de biesjes te opzichtig, maar dat is nu in de mode. Maar ook mijn rijjasje uit Thailand is nog steeds erg mooi. Ik wilde nieuw kopen, maar heb de jasjes maar weer eens gedragen en eigenlijk niets mis mee.
Verder zit ik te bedenken om online nog een jasje in China te bestellen. Ergens lijkt rood mij dan wel wat. Maar ergens vind ik al die kleuren ook niet mooi. Maar ik ben wel iemand van aparte dingen. Zelf een sierlint er op naaien zit ik ook nog aan te denken. Op de schouders wat gouden sierstrepen bijvoorbeeld. En dan nog op de bovenarmen.
Bali stond op het lijstje, gelukkig maar niet geboekt met die vulkaan nu. Dus daar nog weer iets laten maken zit er niet in. Maar ik ben wel van het maatwerk, en in Azie is het goed en betaalbaar. Niet heel goedkoop. Ik was in 2003 al 90 euro kwijt voor een zuiver scheerwollen jasje. En een jaar later 23 in Vietnam, maar dat is geen wol, maar gewoon goede stof.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:25

Leuke kleur. Wel erg gewaagd. Geen idee of het mij zou staan, maar er hoort eigenlijk ook een wit met roze dekje bij :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie
Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:04

friesam schreef:
Jester_ schreef:
Maar gaan jullie jasjes sowieso niet stinken dan? Mijne meuren soms zo dat ze echt df een wasje nodig hebben


stomerij

Ik spoel zeaf onder de douche, ook mijn wollen. Kan gewoon.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kidde en 7 bezoekers