[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:03

Ik heb 3 jasjes, 2 navy en 1 kobalt en wissel inderdaad af. Al moet ik zeggen dat ik laatste wedstrijden ook veel in m'n pikeur shirtje heb gereden. (springen en boven de 20 graden)

Heb een nieuwe beige cavalleria toscana broek en equiline dekje erbij (navy met beige rand/koord) en dat vind ik minder icm het kobalt jasje dus houd m'n witte broek en ander dekje er ook bij voor als ik zin heb ik kobalt haha. Nog geen foto te paard helaas van nieuwe set, misschien als de fotograaf de foto's online zet.

Afbeelding

Dit is kobalt dekje/jasje met wit

Afbeelding


Vind juist dat kunnen wisselen van dekje/jasje wel leuk :j Maar blijf grootste fan nu van m'n navy/beige. Chique/klassiek maar toch net even anders :o

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:28

Afbeelding

Afbeelding
Jemig wat een hoop spullen allemaal. Ik ben pas geleden weer begonnen, wel een nieuw jasje gescoord via MP van pikeur. Donkerblauw, deze gepimpt met nieuwe knopen en biesje langs de kraag. De broek is van paar jaar geleden. Simpel van eurostar. Heb wel een nieuw shirtje met bling, kan de plastron achterwege blijven. En heb 2 logodekjes, van Anky met sponsornaam ook van 3 jaar terug. Mijn helm is de BR Zenith en wil hem graag vervangen voor eventueel die van Fairplay in het blauw. Maar ons bent zuinig, wil namelijk ook graag een ander zadel en daar hecht ik meer waarde aan. En ik hoop stiekem als het goed blijft gaan ik ooit nog slipjas kan dragen

GJ9

Berichten: 4469
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:11

ambre schreef:
Ik heb 15 jasjes en draag gewoon waar ik die dag zin in heb.

Zulke caps komen gewoon uit dezelfde fabriek en iedereen zet er zijn eigen logo op.
Ik vind die van HKM mooi omdat er geen groot logo op zit.
Helemaal kunststof top vind ik niet mooi.De Busse vind ik juist weer erg mooi maar ik vind zo'n draaiknop juist weer helemaal niets.

Samshield heeft idd super service.Mijn schildje is ook kosteloos vervangen en ze hadden hem super mooi schoongemaakt.


Grappig idd, zag er nu nog 2 die gewoon hetzelfde zijn:
http://www.busse-reitsport.de/nl/produk ... =EUS#unten
https://www.agradi.nl/br-rijhelm-viper- ... -zwart.htm
De bovenste hebben ze dus alleen nog diamanten op gedaan.

Getup, grappig, ik rijd ook met een vos en zwart tuig. Vind het wel mooi staan dat blauwe jasje op een vos.
Ik heb toch maar besloten om een zwarte cap te doen, omdat het blauwe best wel fel is, denk dat het heel lastig is om dezelfde kleur blauw te vinden, dan staat zwart toch rustiger.

Die Fair play caps komen ineens volop in de mode denk ik!

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:57

Hebben de fairplays ook een los linersysteem die je kan wassen?

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:00

Ik heb een ander model fairplay cap (dus geen samshield look a like) en die heeft een uitneembare/uitwasbare voering. Dit is er wel ern met een draaiknop achter.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:13

Oef, al die retedure caps :')
Ik heb voor normaal gebruik zown simpele zwarte van HH en voor wedstrijden een zwarte met een glittertjes van QHP, kostte me maar 60€
Is er een reden waarom jullie kiezen voor die (naar mijn mening) extreem dure caps? Lijkt me dat ze allemaal even veilig zijn? Mijn caps gaan nooit stuk qua slijtage ofzo, gaan alleen enorm stinken na een tijdje en dan vervang ik een Cap van 50€ toch liever dan eentje van meer dan 300€?

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:18

De meeste (duurdere) caps hebben vaak een uitneembare binnenvoering. Deze kunnen gewoon in de wasmachine, dan blijft deze fris. :)

Mijn Samshield heb ik gekocht voor de pasvorm. Het was veel geld maar zou hem zo opnieuw kopen!

Luz_ElenaEJarig

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 01:29

DreamGuide schreef:
Oef, al die retedure caps :')
Ik heb voor normaal gebruik zown simpele zwarte van HH en voor wedstrijden een zwarte met een glittertjes van QHP, kostte me maar 60€
Is er een reden waarom jullie kiezen voor die (naar mijn mening) extreem dure caps? Lijkt me dat ze allemaal even veilig zijn? Mijn caps gaan nooit stuk qua slijtage ofzo, gaan alleen enorm stinken na een tijdje en dan vervang ik een Cap van 50€ toch liever dan eentje van meer dan 300€?


Door de uitneembare voering gaat die niet stinken ;) ik heb mijn samshield vanwege de pasvorm en garantie gekocht.
Wil binnenkort gaan sparen voor de mis shield of ik koop gewoon de afneembare polo klep. Met zonnig weer is die normale klep te klein waardoor ik nu met zonnebril moet rijden, anders spat mijn hoofd uitelkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:50

DreamGuide schreef:
Oef, al die retedure caps :')
Ik heb voor normaal gebruik zown simpele zwarte van HH en voor wedstrijden een zwarte met een glittertjes van QHP, kostte me maar 60€
Is er een reden waarom jullie kiezen voor die (naar mijn mening) extreem dure caps? Lijkt me dat ze allemaal even veilig zijn? Mijn caps gaan nooit stuk qua slijtage ofzo, gaan alleen enorm stinken na een tijdje en dan vervang ik een Cap van 50€ toch liever dan eentje van meer dan 300€?


Als je daar blij mee bent, niet veranderen naar dure cap! Als je eenmaal gepast hebt.... :')
Ik had altijd 'gewone' caps en toen een 'luxe' cap gekocht. En ja hoor! Geen zweet hoofd meer, kan de binnenkant wassen en hij is mega comfortabel. Zo'n groot verschil met mijn 'gewone' caps, vooral dat jk geen zweethoofd meer heb is heel bijzonder. :)

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:52

Overigens heeft de cap van Horka ook een uitneembare binnevoering, is licht en rond de 100 euro.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:02

Uitneembare binnenvoering is inderdaad niet meer zo speciaal. Dat hebben de meeste caps van 100 euro ook wel :) .
Maar ik kan me wel voorstellen dat als een duurdere cap net de perfecte pasvorm heeft je daarvoor gaat. In mijn zoektocht zoooo veel caps opgehad en zekf binnen een merk konden verschillende modellen zo'n andere pasvorm hebben.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:19

En mijn oude GPA Titium heeft weer geen uitneembare voering.
Geen idee meer wat die gekost heeft, denk rond de 400€.
Bij de Fairplay houdt de draaiknop me een beetje tegen.
Dat vind ik meestal niet prettig zitten en ook zo goedkoop er uit zien.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:21

ambre schreef:
Bij de Fairplay houdt de draaiknop me een beetje tegen.
Dat vind ik meestal niet prettig zitten en ook zo goedkoop er uit zien.

Oh, verhip, dat zie ik nu pas. :+ Dat is jammer zeg.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:22

Ja mijn 60€ capje heeft ook een uitneembare voering (de HH niet).
Maar eerlijk, ik dacht ook op een gegeven moment: ik zal is een djre Cap gaan passen. Dus ik braaf zo'n Charles Owen op mijn kop gezet, nou zeg, ik leek wel een champion. :') Ik vond hem ook heel zwaar, voelde me net zo'n bobblehead.
Misschien dat dat bij de Samshield en Fairplay etc. wel anders is, kan in ieder geval wel begrijpen dat iemand het voor de garantie zou doen.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:44

Ik heb een Uvex Suxxeed van 300 euro en een Samshield van 500 euro. Beide erg fijne cap!! De Uvex heb ik nu 4 jaar geloof ik en gebruik ik altijd met trainen, geen zweethoofd meer en de voering is ook te wassen, als Het hard waait voel je de wind door je haren gaan! De Samshield heb ik nog niet zo lang, maar wat een prachtige cap en zit top!! Heel blij met mijn cap en zou geen andere willen!

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:58

Heb de KEP niet eens geprobeerd, want wilde dat er niet voor gaan uitgeven. ( Maar n blauwe met glitters....vind ik wel erg mooi). Samshield was echt n verandeming vergeleken bij mn BR Zenith, die mij gewoon echt niet lekker zat. Ik voel m ook amper .

had ooit n kalvalkade , die zat ook best fijn. En n HH croco leather look, die zit ook lekker. maar de Samshield weegt echt niets en ik vind de uitneembare binnenvoering echt geweldig. Heb er ook n wintervoering bij gekocht. Duur, maar zit superfijn.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:45

Ik zou echt niet meer zonder mijn Samshield willen. Licht, comfortabel het gemak van de uitwasbare voering. Maar ook de reparatie mogelijkheden met veiligheidsgarantie vind ik een fijne extra aan mijn caps. Daarnaast heb ik ook wel eens een KEP gepast en ook die zat fijn evenals de Kask caps. Maar ja ik heb al 3 Shamshield caps, mijn rabobank pikt het echt niet als ik nog een dure cap erbij koop :+

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:40

Ik heb zelf een KEP en een HH cap met glitters mijn HH cap heeft ook gewoon een uitneembare voering maar heb er altijd een ongelooflijk zweethoofd in dat voelt altijd zo vies :( met mijn KEP totaal geen last van ventileert super! Service ook top want er was een half jaar geleden ofzo een meisje ernstig gevallen en haar KEP cap heeft er voor gezorgd dat haar hoofd veilig bleef maar de cap was wel kapot, toen kreeg ze van KEP precies dezelfde terug +:)+

Zelf ga ik ook sparen voor een trainings KEP want ze zijn zo fijn! Alleen dan wel het allergoedkoopste model rond de €280-€300 volgens mij

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:46

Ik heb nu een Uvex voor trainingen. De goedkoopste versie van €100 en dat vond ik al veel geld. Ik moet zeggen dat de pasvorm niet top is bij mij, te ruim bij mijn slaap, maar hij is zo licht en luchtig. Een paar kussentjes langs de binnenkant en die kan je gewoon wassen. Verder niet meer heel mijn haar kletsnat en dat is toch echt een verademing. Een cap van €300 of meer gaat me toch iets te ver. Dat mag ik van mijzelf alleen als ik in de hogere klassen rij.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:51

Hihi, herkenbaar Katoo!
Had eerst een hele goedkope cap en nu een HH van 100 euro en ik merk al een wereld van verschil!
Heb ook een samshield opgehad, maar de standaard versie vind ik weer niet zo spannend en meer dan 200 euro uitgeven aan een cap gaat gewoon nog niet. Ach, zo is er voor iedereen een optie toch!

Nu eerst eens kijken naar een mooi donkerblauw wedstrijdshirt.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:58

Eerder las ik dat Samshield levenslang garantie geeft, maar nu zag ik bij een dealer dat dit 5 jaar is? Weet iemand anders hier meer over?

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:01

Zo ik heb eens even door het topic gescrollt en veel mooie dingen gezien, maar ik zoek eigenlijk iets heel saais vergeleken met jullie mooie combinaties
Ik ben op zoek naar een heel mooi getailleerd, zwart wedstrijdjasje! Iemand tips?
Ik heb verder een BR zenith cap met steentjes maar ben aan het sparen voor samshield. Ik wilde supergraag een KEP maar dat stond me echt totaal niet helaas..
Zwarte Celeris laarzen met lak randje op de boog en sporenbandje+ beschermer in lak waar ik echt verliefd op ben!
Afbeelding

Dressuurdekje wit met antraciet rand en springsetje antraciet dekje en oornetje. Op een schimmel!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:09

Hangt ervan af hoe speciaal of hoe 'saai' dat jasje moet zijn. Bvb de Equiline Michelle is erg simpel, maar toch heel mooi getailleerd, en zit rond de 200€.
MONTAr is ook mooi en ongeveer 135€. Harry's horse jasjes zitten ook altijd wel mooi van pasvorm.

Die slipjas hierboven ergens in het bruin zit inderdaad heel mooi hoor! Zou er ook geen 100€ extra aan uitgeven :o

Ik ben nu aan het nadenken om mijn Animo jasje een klein beetje aan te passen. Er zitten achteraan op die voeringen paarse stukjes. En dat vloekt nogal met de rest van mijn outfit. Moet een keer zoeken naar een stukje soortgelijke stof in zwart, grijs of zilver.

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:31

Ik zoek nog naar een leuk wedstrijdjasje. Details vind ik erg leuk, de jasjes van Juuls zijn erg mooi maar boven budget.

Hierbij de foto's van laarzen, cap en zadel. Alles heeft als basiskleur zwart, zadel, dekje en laarzen hebben bruine accenten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding cap niet heel duidelijk te zien, KEP met glanzende inzet.

Emmy47

Berichten: 18
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Elst Gld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:30

ik heb een dilemma......
ik wil graag een ander jasje, want mn andere is te klein geworden maar ik zit heel erg te twijfelen over welke.

Afbeelding

dit is mijn pony
Afbeelding
Afbeelding
en anders wil ik deze in het zwart want ik twijfel of ik dat bordeaux niet te apart vind
Afbeelding
en deze cap wil ik erbij aanschaffen *\o/*
maar welke zou ik kopen? (dat wordt dan nog wel even sparen want ik geef teveel uit :$ )