[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:43

Yvank_ schreef:
Iemand hier een fair play shirtje? Hoe valt de maat daarvan? Ik twijfel tussen een Xs of S.


Ik heb er een. Valt mooi op maat maar moet er eerlijk bij zeggen dat het alleen mooi is als je strak in je vel zit. Het tekent nogal af.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:04

Betaalbare mooie ceinturen waar zijn die te vinden? Wel mooier bij een zomertenue..

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:06

Ligt er helemaal aan wat je mooi vind. Ik heb een heel smal riempje uit een kledingwinkel.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:09

Ik heb een 'polo' riem. Is inderdaad maar net wat je mooi vind :) bestel ze meestal gewoon bij normale winkels en niet bij paarden winkels

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:18

Hier ook eentje uit een winkel.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:36

Is idd maar net wat je mooi vind! Ik heb een riem in het leer van mijn laarzen. Kreeg ik erbij omdat ze een stukje lager moesten en als troost kreeg ik een riem ter waarde van 80 euro erbij van Petrie! Dus daar ben ik echt heel blij mee!

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:35

Afbeelding
Ik kom even binnen vallen. Dit zijn wij :o
Nu ben ik nog opzoek naar een mooie plastron, cap en dekje.
Deze laarzen en m'n zwarte pikeur jasje zijn blijvers
Afbeelding

Iemand tips om een mooi wedstrijd tenue samen te stellen?

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:07

Laatst was het zo warm, dat ik gewoon een singletje heb aangetrokkken :o
Laatst bijgewerkt door panache op 07-06-17 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:11

Maar dat is dan weer niet toegestaan...

Art 117 dressuurreglement:
een overhemd, dressuurblouse of shirt, overhemden/dressuurblouses/shirts moeten lange of korte
mouwen hebben en een hoge boord of kol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:19

Zo zou je bij mij (en vele anderen) niet mogen starten.

Is toch ook geen gezicht... :o

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:22

haha het was ook niet officieel. Gewoon een oefenwedstrijd :P .. Kennen jullie wedstrijdshirts die niet zo strak zitten bij de keel en veel lucht geven? Ik krijg het heel snel warm.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:30

Ik vind warmte ook iets dat je wel af kan leren. Bij warm weer heb ik het ook warm, tot ik op paard zit. Dan merk ik er echt niets meer van omdat ik met andere zaken bezig ben. Enige waar ik mezelf echt op moet wijzen is wat ik heb gegeten (bij warmte gezond en vezelrijk, suikerarm).

Tenzij je bij gewoon warm weer of spanning ook al flauwvalt zonder dat je iets doet natuurlijk. Dan moet je het lot niet gaan tarten. Dat zullen er maar weinig zijn.

Maar een hemd vind ik ook echt geen gezicht. Krijg dan het idee dat iemand de sport niet serieus neemt. :o

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:33

panache schreef:
haha het was ook niet officieel. Gewoon een oefenwedstrijd :P .. Kennen jullie wedstrijdshirts die niet zo strak zitten bij de keel en veel lucht geven? Ik krijg het heel snel warm.

Verschilt natuurlijk per persoon. Zou naar een winkel gaan en gewoon alles wat je mooi vind even passen.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:33

Hmm dan ben ik vast een uitzondering. Ik ben met jasje al eens flauwgevallen in de proef. Ik heb het juist verder nooit echt warm behalve als ik sport. Dus iedereen kan mij in de hoogste boom gaan zitten als de zon schijnt en ik vind het warm start ik in mijn zomertenu.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:40

Yvank_ schreef:
Hmm dan ben ik vast een uitzondering. Ik ben met jasje al eens flauwgevallen in de proef. Ik heb het juist verder nooit echt warm behalve als ik sport. Dus iedereen kan mij in de hoogste boom gaan zitten als de zon schijnt en ik vind het warm start ik in mijn zomertenu.


Maar jouw zomertenue is gewoon een net shirt. Voel jij als het warm is nog verschil tussen zo'n shirt en een hemd? Kan ik me namelijk weinig bij voorstellen met dat ademende spul van tegenwoordig.

Ik zeg ook niet dat iedereen dat moet kunnen. Maar zeuren over zo'n t-shirt dat warm is vind ik wat overdreven. Als je daar ook niet tegen kan moet je gewoon niet starten als het warm is. Dan kan je je afvragen of het wel oké is voor je paard.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:41

Yvank hier het zelfde hoor! Ik kan goed tegen warmte maar met paardrijden of crossfitten in de volle zon nee bedankt.
Ik start dan ook zeker in zomer tenue

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:42

Ooh nee tussen mijn wedstrijdshirt en hemd merk ik inderdaad geen verschil.

MyWishMax

Berichten: 25307
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:49

Ik ben met warm weer juist liever wat meer bedekt := Helemaal met die 'moderne' stoffen. Van veel zon op lijf krijg ik een juist enorm heet.

Maar ik zou eigenlijk ook met zonnebril willen starten als je zandbodems hebt, ik kan helemaal niet tegen fel licht, rijd dus 's zomers ook vaak binnen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:50

Dat mag toch gewoon mwm?

MyWishMax

Berichten: 25307
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:59

Ja, volgens mij wel, maar het zit voor geen meter en het ziet er niet uit :') Voor die 2 proeven doe ik het dus zonder.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:01

MyWishMax schreef:
Ja, volgens mij wel, maar het zit voor geen meter en het ziet er niet uit :') Voor die 2 proeven doe ik het dus zonder.


Gras is minder fel :P

Misschien is er een sportief modelletje te vinden die wat subtieler is? Ik denk even richting bruine glazen.

MyWishMax

Berichten: 25307
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:08

Janine1990 schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, volgens mij wel, maar het zit voor geen meter en het ziet er niet uit :') Voor die 2 proeven doe ik het dus zonder.


Gras is minder fel :P

Misschien is er een sportief modelletje te vinden die wat subtieler is? Ik denk even richting bruine glazen.


Daar komt weer te veel licht omheen meestal, of het zit niet fijn onder cap. Ik ben ondertussen nog steeds wel op zoek, want met dat warme weer is het wel fijn om ook normaal buiten te kunnen rijden (binnenbak wordt erg benauwd) en dat is langer dan paar minuutjes. Nu heb ik het geluk dat bij ons op stal heel veel wedstrijden georganiseerd worden, je binnen inrijd, 1 buitenbak een vrij donkere bodem heeft en de andere een hele lichte. Dus maar 1 proef echt last en 1 proef gewoon niet de kant van andere bak op kijken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:11

Als je iets hebt hoor ik het graag, voor trainen zou ik het ook erg fijn vinden!

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:12

Bianca Schoenmakers heeft een zonnebril tijdens het rijden. Ze heeft er ooit aandacht aan besteed in een blog. Zou je eens terug kunnen zoeken.

MyWishMax

Berichten: 25307
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:13

vonneke schreef:
Bianca Schoenmakers heeft een zonnebril tijdens het rijden. Ze heeft er ooit aandacht aan besteed in een blog. Zou je eens terug kunnen zoeken.


Dank je wel!

Ik zal het laten weten, Janine!