Kramer Paardensport Fans

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MissYvette4u
Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:38

Ik denk dat de tandjes versleten zijn, de rits 'springt' op die plek open (en nee, dat is niet vanwege mijn buik :D ) de rest vd rits blijft netjes zitten.

[ img ]


gonniee
Berichten: 503
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 15:28

Ik heb een heerlijke winterjas van Kramer! Wordt gekscherend wel mijn slaapzak genoemd.

Lizenlotte
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:07

Ik heb 2 heerlijk warme broeken van krämer, en 2 truien. Het liefste woon ik er in :-)

romyvs
Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 17:41

MissYvette4u schreef:
Ik denk dat de tandjes versleten zijn, de rits 'springt' op die plek open (en nee, dat is niet vanwege mijn buik :D ) de rest vd rits blijft netjes zitten.

[ [url=m/nL9y4s.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb het ook met een pas nieuwe jas van kramer %)

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:04

Gaat de kwaliteit dan achteruit? Ik problemen met laarzen, jullie met jassen?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

eukje
Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 18:59

Ik ben in september naar een winkel geweest en heb toen met verschillende leuke jassen in mijn handen gestaan maar heb ze laten hangen omdat ik de ritsen er niet heel solide uit vond zien en voelen....

Wel heb ik een aantal vesten/truien en daarvan blijven de ritsen tot nu wel in orde.
Zijn fijne dingen, die ik heel veel draag!
Van een softshell broek begaf in ritsje van een zak aan de voorkant het ook snel maar dat is niet zo'n groot probleem.
Hoort natuurlijk niet maar ja...

Verder erg fijne broeken, ik ben wel blij met Kramer over het algemeen!

<3 Olly 1996 -
Tycoon C 2000 -

RIP: Baron 1982 - 2012
RIP: Vincent 1979 - 2008

romyvs
Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:14

Ik heb behoorlijk wat kleding van kramer en het nog niet eerder meegemaakt gelukkig. Alleen dus bij deze jas.

Skessa_
Berichten: 10589
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:25

Vandaag een flyer in de bus, 20% korting op alle winter artikelen van 27 tm 31 januari


snorkel1986
Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:49

Ook dat kunnen ze zo zien.. maar hoeft niet de rits te zijn nu zo sleetje kan ook nog als hij zo doet

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

vierspan
Berichten: 293
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:23

Een rits die open springt kun je meestal repareren door met een tangetje de linker en de rechter kant van het "schuifje" dat je naar boven en onder schuift, voorzichtig met een tangetje wat te kijpen.
Wanneer het niet genoeg is, steeds een beetje meer, niet te fors in een keer, dan zou je hem teveel kunnen klemmen. In dit filmpje zie je een beetje wat ik bedoel, er zijn vast nog betere filmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=4yFm5lZcWxw

germie
Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:06

Welk merk rits zit er in de jassen van Kramer? Want de beste ritsen zijn nog altijd van ykk/bdm. En die zijn toch wel wat duurder dan andere ritsen en je ziet dat veel fabrikanten merkloze ritsen of Chinese ritsen gebruiken.
Vaak zijn grovere tandjes ook sterker.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

snorkel1986
Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 09:38

vierspan schreef:
Een rits die open springt kun je meestal repareren door met een tangetje de linker en de rechter kant van het "schuifje" dat je naar boven en onder schuift, voorzichtig met een tangetje wat te kijpen.
Wanneer het niet genoeg is, steeds een beetje meer, niet te fors in een keer, dan zou je hem teveel kunnen klemmen. In dit filmpje zie je een beetje wat ik bedoel, er zijn vast nog betere filmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=4yFm5lZcWxw


Kan ook En als dat werkt is dus je sleetje versleten en rits verder goed
Mijn ervaring is dat het vaak zo weer terug buigt naar een aantal keer dus vandaar dat ik dat snel vervang.. ( maar doe ik vaak zelf als de jas een rits heeft van zelfde type bv jaszak of 2 weg rits..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

supertammy
Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:22

Op de rits van het vest dat ik nu draag staat YCC. Ik heb trouwens al heel wat vesten gehad van Kramer en nog maar 1x een probleem gehad met een rits. Vest was wel 6 jaar oud en verder ook helemaal versleten. Dat soort trekkertje was afgebroken.

vbu1016
Berichten: 42
Geregistreerd: 29-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:37

germie schreef:
Welk merk rits zit er in de jassen van Kramer? Want de beste ritsen zijn nog altijd van ykk/bdm. En die zijn toch wel wat duurder dan andere ritsen en je ziet dat veel fabrikanten merkloze ritsen of Chinese ritsen gebruiken.
Vaak zijn grovere tandjes ook sterker.


Mijn nieuwe Felix B jas heeft een YCC rits en ziet er echt flut uit, zou liever een stevige YKK erin zien en 5 € ofzo meer betalen.

felicity
Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:55

Joepie 20% korting *\o/* *\o/*

Ik wil nog 2 rijleggings erbij voor de wat koudere dagen. Ik heb er nu een de Equilibre Valerie.
Ik woon er bijna in wat een super fijne broek. Vind de kwaliteit wat minder maar daar is de prijs ook naar.

Vallen de leggings van Felix Buhler ook zo mooi hoog in de taille en is daar de kwaliteit wat beter van?

[O]

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 15:57

Wellicht is het nog een optie, mocht je rits overleden zijn maar je bent super tevreden over de jas om er een nieuwe rits in te laten zetten!

Lizenlotte
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:13

Ik heb de Anneke van FB en die heeft een fijne hoge taille, Of de kwaliteit beter is dan van equilibre weet ik niet, ik heb hem nog niet zolang. Ik weet wel dat de Leggings van equilibre mij te kort waren en dat ik die sowieso erg klein vond vallen in vergelijking met de Leggings van FB. Iets om rekening mee te houden als je niet zo groot bent denk ik.

Gemmeke
Berichten: 1107
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: Leiden

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:22

Heeft iemand ervaring met de zadels van kramer?
Ik zoek een pony zadeltje voor een a-pony, die nogal van gewicht wisselt per seizoen..
Ik hoor graag ervaringen

Onze mooiste ervaringen zijn onze stilste momenten.
Y;(

MissYvette4u
Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 18:21

MissYvette4u schreef:
Ik heb inmiddels een mail gestuurd, zit zo vreselijk te balen de jas is zo fijn & warm ;( als ik jullie berichten lees, denk ik dat ik echt net een verkeerde kwaliteit trof of zo. Geeft me wel weer wat hoop :')


Ik heb een reactie van Kramer ontvangen; ik mag de jas naar ze opsturen. Zodra ze de jas hebben ontvangen, beoordeelt hun reclamatieteam mijn klacht.

Even als reactie op de tip om zelf de rits te (laten) vervangen; dat doe ik pas als het een oudere jas betreft, niet bij eentje die amper 3 maanden oud is ;)
Mn moeder kan heeeeel goed ritsen vervangen :D het duurt alleen minstens een jaar eer ik de jas terug heb :+

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 19:47

Ik geloof dat ik dan m'n moeder heel lief zou aankijken en vragen of ze het mij ook wil leren 8-)
Heb je sneller je jas terug, en bij een volgende keer kan je het zelf wel met haar naaimachine ;)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 20:22

Ik zou hem ook terugsturen,dat mag natuurlijk niet na 3 maanden.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Texas02
Berichten: 4553
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 03:18

Ja, ik zou hem ook terugsturen, binnen 3 maanden stuk is veel te snel.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Julia_015
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:48

Hoihoi,
ik kan op de kramer site nergens de maten van de peesbeschermers vinden. Ik had de Felix buhler persbeschermers gezien. Deze zijn te koop in maat Full en cob, alleen twijfel ik welke ik voor mijn paard moet hebben en hoe deze vallen.
Weten jullie misschien wat de lengte/omvang van beide maten is? :)

romyvs
Berichten: 388
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 19:23

Iemand toevallig ervaring met de bodywarmer Mira en enig idee hoe deze uitvalt qua maat?

Syberdepiep
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Kramer Paardensport Fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:02

Ik vind peesbeschermers redelijk klein vallen, dus Mocht je twijfelen tussen 2 maten kun je beter de grootste maat kiezen.

Voor wie er belang bij zou hebben, heb een Felix Buhler vest Mia in de kleur Macadamia maat L in nieuwstaat ter overname. Had heb gekocht voor bij een dekje maar kleur komt niet overeen, dus gebruik hem niet en was te laat met retourneren.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers