Hit air evolution of hit air lv

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nerepsa
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-10-21

Hit air evolution of hit air lv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 11:55

Ik wil een airbagvest aanschaffen. Ik ben een tijdje geleden van het paard gevallen en heb een ruggenwervel gebroken. Dus, als ik er straks weer op mag lijkt het me een goed idee mijn ruggenwervels,nek en stuitje goed te beschermen.

Nu twijfel ik tussen de hit air evolution en de hit air lv. De evolution is iets nieuwer en heeft (nog) betere schokdemping. Maar de lv is lichter (0,9 kg) dan de evolution(1,25 kg) en is iets goedkoper. Het gewicht lijkt me wel heel belangrijk tijdens het rijden. Heeft iemand ervaring met de evolution? Voelt die tijdens het rijden zwaar aan?


Duhelo
Berichten: 28499
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hit air evolution of hit air lv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:07

Denk je dat 350 gram een noemenswaardig verschil zal maken? Dat is imo het verschil tussen met een jas rijden, en met een jas rijden waar je in beide zakken de poepzakjes van de hond laten zitten hebt...

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:13

Heb je al een vest gekocht TS, en welke is het geworden? Ik heb eveneens een buiteling gemaakt met een breuk in m'n staarbotje tot gevolg en overweeg ook de aanschaf. Zijn er geen andere gebruikers van airbagvesten die ervaringen kunnen delen?

Nerepsa
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Hit air evolution of hit air lv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 21:15

Ik had eerst de evolution gekocht maar vond die toch best zwaar. Daarom geruild voor de lv. Het is maar 350 gram verschil maar ik merk dat wel. Vooral omdat het gewicht vooral veroorzaakt wordt door het luchtpatroon dat rechtsvoor zit. Prima ding verder, het geeft me een veilig gevoel! Gelukkig heb ik hem nog niet nodig gehad. De bodywarmer zit prima, ook met rijden. Het enige minpunt is dus het luchtpatroon. Dat voelt qua gewicht een beetje alsof je je telefoon in je jaszak hebt. Wat ik ook een voordeel vind is dat er ook een airback naar beneden klapt om je stuitje te beschermen. Dus zeker een aanrader.


Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 21:35

Ik heb de HIT air lv. Prima ding, ik voel het gewicht zelf helemaal niet. Hij werkt ook prima, ik ben er inmiddels twee keer mee gevallen, en twee keer heb ik niets aan mijn val over gehouden. Hij klapt razendsnel uit en beschermt inderdaad ook je stuitje. Enige nadeel vind ik dat hij niet zo stylish is. Echt een first world problem, maar het verpest wel een beetje je setjes. :+

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers