Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 05:30

Voet vol laten lopen met lauw water en dan gaan dragen met een zakje rond de voet. Vormen ze weer mooi naar je voet.

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:43

Helaas, zit geen zooltje in, wel bedankt voor de tip!

Oeh dat vind ik spannend Ambre! Houd ik werk in mijn hoofd om te doen als ik heb andere opties meer heb :)

Ik ga maandag ook even te rade bij de plaatselijke schoenmaker, wie weet :)*

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 14:59

Water kan niet zoveel kwaad. Maar echt oprekken zal dat niet doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

tjakka123
Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:41

Natte kranten erin :)

MO_horse
Berichten: 89
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 23:49

MariskadeJ schreef:
Heeft iemand hier allicht ervaring met het oprekken van de voet? Als dat überhaupt kan.. :o

Ik heb prachtige Petrie Olympics, zijn met hun 7 jaar oud nog altijd zo goed als nieuw. Helaas door zwangerschappen zijn mijn voeten een half maatje gegroeid, en zitten ze wonderlijk genoeg prima, alleen qua voet gewoon echt te krap. En ik kan doen wat ik wil, heb enkele maanden afgewacht, want wie weet :+ ( maar die voeten worden niet meer kleiner..

Ik lees eigenlijk alleen maar ervaring van het oprekken van de kuit. Het gaat me aan mijn hart om ze weg te doen :o Dus alle tips zijn welkom!



Welke voetmaat heb je? Ik zoek maat 8, heb 8,5.

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 17:53

poes schreef:
Water kan niet zoveel kwaad. Maar echt oprekken zal dat niet doen.


Het leer wordt zacht en gaat zich naar de voet vormen. En rekt dan wel degelijk op. Ik heb al menig hard geworden laars daarmee weer draagbaar gemaakt.

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:04

MO_horse schreef:
MariskadeJ schreef:
Heeft iemand hier allicht ervaring met het oprekken van de voet? Als dat überhaupt kan.. :o

Ik heb prachtige Petrie Olympics, zijn met hun 7 jaar oud nog altijd zo goed als nieuw. Helaas door zwangerschappen zijn mijn voeten een half maatje gegroeid, en zitten ze wonderlijk genoeg prima, alleen qua voet gewoon echt te krap. En ik kan doen wat ik wil, heb enkele maanden afgewacht, want wie weet :+ ( maar die voeten worden niet meer kleiner..

Ik lees eigenlijk alleen maar ervaring van het oprekken van de kuit. Het gaat me aan mijn hart om ze weg te doen :o Dus alle tips zijn welkom!



Welke voetmaat heb je? Ik zoek maat 8, heb 8,5.


Maat 7 heb ik geloof ik, dus helaas. Zou mooi zijn geweest als het had gematcht :j

Water is dus de terug kerende tip, bedankt allemaal, ik ga aan de slag. :Y)

MO_horse
Berichten: 89
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:05

Succes!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 07:49

ambre schreef:
poes schreef:
Water kan niet zoveel kwaad. Maar echt oprekken zal dat niet doen.


Het leer wordt zacht en gaat zich naar de voet vormen. En rekt dan wel degelijk op. Ik heb al menig hard geworden laars daarmee weer draagbaar gemaakt.



Maar rekte het ook echt op? TS heeft een halve maat meer nodig dat is niet weinig op een voetmaat bij een laars.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:23

Langer worden ze niet, ook niet bij de schoenmaker. Breder wel.


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:11

Nee daar vrees ik ook voor.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Neo2378
Berichten: 120
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 03:18

Hallo mensen van Bokt,

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Na 12 weken heb ik mijn bestelde Petrie rijlaarzen eindelijk binnen…
Ze zijn de Elegance in rundleer met contrast zool en kneesupport! Ik ben ze nu aan het inlopen,aangezien dat pas over twee rijles heb!

Heb wel een vraagje,zijn Petrie overgegaan naar standaard 7cm hoge dressuur boog ipv. 6 cm?

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 09:40

Mooi. Ik heb net mijn eerste rijlaarzen weggegooid, gekocht toen ik 17 was, nu ben ik 43, maar ze waren meer dan op helaas. De Petrie Perfect was dat. Diverse keren verzoold, maar nu waren de barsten in het leer te erg.

Overigens, de voeten oprekken kan, je moet de gehele voet dan echt vochtig maken met isopropylalcohol of spiritus en dan er in gaan lopen. Dus in natte laarzen gaan lopen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

BB80
Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 18:18

Mooi zeg Neo, wat een uitvinding die knee support! Is dat standaard of een extra optie bij maatwerk?

Take a smile :)

Neo2378
Berichten: 120
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 05:32

BB80 schreef:
Mooi zeg Neo, wat een uitvinding die knee support! Is dat standaard of een extra optie bij maatwerk?

Hallo BB80,
Dat is inderdaad een optie! Maar niet perse bij maatwerk, mijn laarzen zijn in standaard maten en ik kreeg de optie voor de Knee support en contrast zool..

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 18:36

Ik heb dat toen zelf niet gekozen ben benieuwd of dat uitmaakt?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

asjemenou
Berichten: 9001
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:33

[ img ]
Mijn Petries! <3
Het inrijden valt 100% mee, heb eigenlijk nergens last van, alleen het randje lak aan de bovenkant is wat hard.

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:52

Wauw, heel chique asjemenou! Welke kleur is het uiteindelijk?

Bij mij werd de knee support afgeraden, omdat je het bij goed aangemeten laarzen niet nodig zou hebben. Maar ik kan me voorstellen dat het toch wel heel lekker is.

asjemenou
Berichten: 9001
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:57

Uhh, dat weet ik eigenlijk al niet meer. :+ Gewoon donkerbruin volgens mij.
Knee support vond ik niet nodig, ik laat mijn laarzen nooit super hoog aanmeten. Deze zitten dus ook niet vast in mijn knieholtes.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:10

xIrlijn schreef:
Wauw, heel chique asjemenou! Welke kleur is het uiteindelijk?

Bij mij werd de knee support afgeraden, omdat je het bij goed aangemeten laarzen niet nodig zou hebben. Maar ik kan me voorstellen dat het toch wel heel lekker is.


Vind van huet ook idd. Ik vond het zelf niet zo mooi en vrij duur maar denk wel dat het lekker zit!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 00:45

Ik had mijn laarzen ook bij die man laten aanmeten. Ben wel benieuwd wat andere verkopers hierover zeggen! Want zie toch met enige regelmaat (ook bij mijzelf) een vouw ontstaan vanuit de knieholte. Misschien voorkomt knee support dat ook. Als het niet veel prijsverschil is zou ik het wel weten iig :D

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 08:55

Wat doet die knee support dan? Dat is toch gewoon een zacht stukje bij hoge laarzen? Dus dat je makkelijker er mee kunt opstappen? Of ondersteunt het echt iets?
Een vouw bij de knieholte heb ik altijd bij laarzen, tenzij ze te laag zijn. Alle standaardlaarzen zijn te laag. Dus het lijkt mij op zich fijn als het bedoeld is om een zacht randje te vormen op het laatste stukje laars.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:56

Het is idd enkel een zacht stukje om te vermijden dat te hoge laarzen in je knieholte snijden volgens mij? Of in het begin als ze nog een beetje moeten inzakken.
De mijne zijn zo aangemeten dat ze heel hoog zitten maar amper ingezakt zijn en dat is wel het mooiste vind ik zelf. Zo lijkt het ook wel op de laarzen hierboven :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:03

Ik heb zelf de petrie Athene alweer 9 jaar. Hier ben ik super tevreden over maar ik wil er een tweede paar bij. Ik zat te kijken naar de petrie superior maar dit is dus kalfsleer? Ik heb altijd runderleer gehad en de eerste weken zijn even zuur maar ik heb ook het type wat wel eens vergeet ze in het vet te zetten. Ik vind ze desondanks lang mooi blijven en niet ontzettend inzakken. Hoe bevalt kalfsleer over het algemeen? Het is een stuk duurder dan rund maar alle type laarzen die ik mooi vind zijn allemaal van kalfsleer :P

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:29

Ik heb zelf geen kalfsleren laarzen, wel rundleer. Hoor best vaak dat kalfsleer zachter is en makkelijker beschadigd. Geen idee of dit zo is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers