Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yacintha
Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:45

vur schreef:
Je zult iets meer info moeten geven. Welke instellingen gebruik je en welke pivo en telefoon heb je?


Ik heb een Oppo met, als het goed is, nieuwste Android versie en de Pivo Silver.

Qua app instellingen weet ik even niet uit mijn hoofd, maar draaisnelheid op "fast" en auto zoom ingeschakeld..

Ik zal ook de Facebook eens opzoeken!


minka
Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:30

Ik heb sinds gisteren ook een pivo, eergisteren besteld, dus super snel in huis.

Nu even wachten op statief, die is al langer onderweg, en dan testen. Ben benieuwd, want lees hele wisselende verhalen.

IvankBacardi
Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:35

Ik heb ook de Pivo besteld, ik zie alleen even door de bomen het bos niet meer kwa instellingen.
Wat zijn de instellingen met het meeste succes? Mag ook via pb!

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

mayka1234
Berichten: 91
Geregistreerd: 29-02-16
Woonplaats: Zierikzee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:08

IvankBacardi schreef:
Ik heb ook de Pivo besteld, ik zie alleen even door de bomen het bos niet meer kwa instellingen.
Wat zijn de instellingen met het meeste succes? Mag ook via pb!



Op pagina 18 staat een handig lijstje!

Dressuur: M1+5, springen: B+1

IvankBacardi
Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:10

Dankjewel!

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

roooosje
Berichten: 124
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:34

Ik heb sinds kort de pivo silver, als het droog blijft ga ik hem vandaag uitproberen.

Handig om te weten: Er is een nederlandse pivo groep op Facebook. De eerste post geeft een duidelijke uitleg over de juiste instellingen. Zoals ik lees uit vele ervaringen, moet je per situatie soms nog wel wat bijsturen maar dan heb je in elk geval een goed begin.


minka
Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:42

Ik heb de pivo afgelopen week voor het eerst gebruikt en ben heel erg tevreden. Aantal korte filmpjes gemaakt en hij verloor me geen moment uit het oog.

IvankBacardi
Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:15

Ik heb de pivo vandaag voor het eerst gebruikt, ik ben enthousiast!
Heb hem op dat paardje gezet en hij is mij niet kwijt geweest. Ik moet hem alleen wel wat hoger zetten de volgende keer. [ img ]

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

welshfan97
Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:29

Ik kom even hier binnenvallen. Werkt de Pivo ook als je met meerdere in de bak bent? Ik dacht eraan om gewoon een dusdanig gekleurd dekje op te doen dat niemand anders heeft op stal (knal geel dekje op zwart paard), zou hij me dan kunnen herkennen? We hebben een "rustige" bak, geen reclame borden. Maar helaas wel 5 spiegels, zou dat een probleem kunnen zijn?

/3

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:36

Hij volgt hier dan meestal degene met het meest opvallende dekje en tussendoor wisselt hij een paar keer. Het viel mij niet tegen, maar je hebt niet echt controle over wie en wat hij dan precies filmt.

Spiegels zijn geen probleem :)

pol013
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:21

Spiegels kúnnen wel een probleem zijn. Maar dat ligt er net aan hoe veel pivo ziet van het spiegelbeeld. Als daar echt haarscherp een paardvorm (op de zijkant) op te zien is kan hij daar wel blijven haken.

Maar Pivo volgt gewoon elke willekeurig rechthoekje. Die heeft geen enkele herkenning op jou speciaal.
Hier vind hij de cross hindernissen, bankjes of geparkeerder trailer ook wel eens erg leuk om te bekijken.

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:21

Sorry, ik bedoelde hier niet :o Hij staat wel pal tegenover de spiegel maar hij is gelukkig nog niet blijven hangen.

Sanet
Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:15

Sanet schreef:
Nog 10% extra korting met: ENJOY10OFFPIVO


Deze code werkt helaas niet meer. Iemand een nieuwe code voor 10% korting?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Mariska_21
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-04-20

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:39


DuploJarig
Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:10


k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:31

Had lang de pivo niet gebruikt omwille van het weer, vandaag een les gefilmd. Wat leuk is dat! Hij heeft me 40 minuten erg goed gevolgd. 1 keer echt kwijt geweest maar ook terug op gepikt geweest. Ook heel interessant om dan de feedback ook te horen. Moet zeggen dat ik wel twijfelde, het is toch een 'gedoe' om het op te zetten, maar nu wel heel blij mee en voor herhaling vatbaar!

De camera in de bak werkt wel echt het aller beste.. Als ik hem aan de rand van deze bak zet dan lukt het echt niet heel fijn, maar vandaag echt top eigenlijk!

[ img ]

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:11

Heeft iemand al een keer de pivo meet gebruikt? Dat is een andere app zie ik, lijkt me ook wel grappig.

Voor een les lijkt het me ook super handig. Pikt hij het commentaar goed op? Of moet er dan nog iets extras bij? En idd, in de bak lijkt het beste te werken, liefst als je alleen kunt rijden

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:16

Pivo meet neemt de sessie niet op, iemand anders kan dan mee kijken en met je praten, maar het wordt niet automatisch gefilmd. Dan zou degene achter de computer het moeten opnemen via screen recorder en dan heb je volgens mij wel / geen geluid afhankelijk van de manier van opnemen van het scherm.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:19

Precies, en lijkt me met dit weer wel handig voor de juf :+ Alleen dan weer jammer dat je niet ook tegelijk kunt opnemen.
Maar met die pivo meet app werkt dat wel goed?

Eerst maar eens dat ding zelf opladen, tenminste de app zei dat de batterij bijna leeg was

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:27

Mocht iemand nog interesse hebben in een pivo: bij mij is hij 2x geleverd geweest (en ook 2 keer betaald ^)) door een error precies op het moment van betalen. En de klantenservice leek mij totaal niet te begrijpen. Heb na wat frustraties dus maar besloten de tweede set te verkopen. Het is de pivo silver starter pack (dus met statief etc). Alles zit nog in de doos, verpakkingen zijn nog dicht, originele bon er ook nog gewoon bij ivm garantie. Mag weg voor 200 euro excl verzendkosten. Pb bij interesse :)

Instagram: lusitano_roux

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:33

Dat zou ik in die pivo groep gooien op facebook. Dan gaan ze je vast wel helpen denk ik.. Kan echt niet :n

bordsgek
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:36

minka schreef:
Ik heb de pivo afgelopen week voor het eerst gebruikt en ben heel erg tevreden. Aantal korte filmpjes gemaakt en hij verloor me geen moment uit het oog.


Zelf twijfelde ik of ik de pivo wel of niet zou kopen, maar veel mensen hier op het forum zijn positief. Zeker het geld waard neem ik dan aan :)

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:24

Zou de pivo ook goed werken in een 20x40 buitenbaan vanaf X, waarbij er andere paarden in paddocks om de bak heen staan? De paddocks sluiten direct aan op de bak aan beide lange zijdes. De paarden staan tot zonsondergang buiten in de paddocks dus zou wel jammer zijn als ik alleen in het weideseizoen zou kunnen filmen..

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:28

Ik ga eens kijken of ik een stukje film voor je kan uploaden, van de week gingen in de weide naast de bak 2 paarden helemaal los, hij bleef mij mooi volgen. Maar heb het ook al anders gezien in de groep.. Als de paarden in de paddock duidelijker zichtbaar zijn dan de jouwe zou hij je wel eens kunnen verliezen. Maar als jij goed zichtbaar in beeld start, zou hij je gewoon moeten volgen. Als hij je dan toch verlist pikt hij je in principe terug op wanneer jij voor de andere paarden door rijd.

Melisje_92
Berichten: 1095
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:44

Lioony schreef:
Zou de pivo ook goed werken in een 20x40 buitenbaan vanaf X, waarbij er andere paarden in paddocks om de bak heen staan? De paddocks sluiten direct aan op de bak aan beide lange zijdes. De paarden staan tot zonsondergang buiten in de paddocks dus zou wel jammer zijn als ik alleen in het weideseizoen zou kunnen filmen..


Ik rijd met paarden om de bak, hij is mij nog nooit verloren en de andere paarden gaan filmen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers