Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wuppie78
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 17:10

Ik meld me ook hier....
Vandaag super trots op mezelf... sinds 2 maanden weer in de bak een half uurtje durven stappen *\o/* *\o/* vandaag een echte overwinning dus...

Ik heb sinds 1,5 jaar een prachtige, maar enorm sensitieve merrie die ieder greintje spanning van mij oppikt en daarop reageert. Ze is op- en top braaf en doet eigenlijk zeldzaam een stap verkeerd... maar ik heb zoooooooo de bibbers als ik er op wil stappen.. pffff!

En waarom? Geen idee, heb bijna 20 jr ervaring met van allerlei paarden en er is eigenlijk nooit iets geks gebeurd. Vind het vooral lastig van mezelf omdat ik eigenlijk vind dat ik me niet moet aanstellen en er gewoon ‘op moet’... ik doe super veel grondwerk met haar en dat gaat redelijk als er om ons heen niet teveel geks gebeurd maar owee owee als ik eenmaal op dat krukje sta en die voet in de beugel moet zetten...

Ik hoop dat vandaag een nieuwe start wordt! Heeft er mss iemand tips voor mij?


Wuppie78
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:20

Dank voor alle lieve en ondersteunende reacties allemaal <3
Ik vergat in mijn enthousiasme vanmiddag helemaal erbij te vertellen dat ik sinds een halfjaar ook al een hele goede, lieve, strenge doch rechtvaardige :P instructrice heb... zonder haar was ik nooit zover gekomen... op haar advies ook eerst de basis opnieuw opgebouwd dmv grondwerk volgens de theorie van Chris Irwin. Gebruik van lichaamstaal en lichaamsbesef etc etc zijn de basis van mijn lessen..

Dus het laatste half jaar voornamelijk daar aan besteed! Nu zijn we/ik er ook wel weer aan toe om langzaamaan het rijden weer op te pakken... maarja, zoooooo spannend weer die eerste keer er op! Pffff! Net nog even terug geweest naar stal en heerlijk getut met paardlief! Morgen als ik me goed voel nog een keertje proberen... ik merk idd wel dat hoe langer ik het rijden uitstel, hoe hoger de drempel wordt om er op te klimmen....

Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals dank voor alle lieve reacties!

Wuppie78
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:56

maitestar23 schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zelf durf het haast niet te zeggen, maar de angst voor het rijden lijkt weg te zijn *\o/*
Het voelt nog kwetsbaar,bang dat het weer omslaat.
Maar van elke goede rit geniet ik gewoon en probeer zonder verwachtingen te blijven.
Ik heb een nieuw geheim wapen gevonden ter ondersteuning en dat lijkt een schot in de roos.
Of het de kracht van suggestie is maakt mij niks uit :+
Maar ik rij dus nu met 4 edelstenen in mijn broekzak :j

Op de grond werken vind ik nog wel spannend maar dat komt vast ook goed.


Mwaaah... matig hier. Paard flink uit de running geweest dus alweer 4 weken nauwelijks iets kunnen doen. Drempel om er weer op te stappen flink hoog nu. Vooral omdat noodgedwongen paardlief uit het werk is geweest en soms flink kuren heeft... weer wat leiderschapsstrijd momenteel... en ik MIS LES! |( |( |(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers