Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:25

Wat een fijn topic! Ik meld me hier ook ;-). Ik heb tot 10 jaar geleden altijd recreatief paardgereden. Toen gestopt ivm zwangerschap en kinderen. Sinds mijn oudste (zoon van 8) een jaar geleden is begonnen met paardrijden begon het bij mij ook weer te kriebelen en ben ik ook begonnen. Eerst weer wat les genomen, en daarna een paard gevonden waar ik een paar keer per week recreatief op buiten kon rijden. Ik ben nooit een held geweest op een paard, maar genoot er wel enorm van. In februari schrok het paard tijdens een buitenrit van een crossmotor en ging aan de kletter, ik ben er (vrij hard) van af gevallen en lag behoorlijk in de kreukels (hersenschudding en zwaar gekneusde heup en bekken, heb nog steeds aan een kant van mijn lichaam een zandloperfiguur, hahahah). Ik dacht daarna dat het wel meeviel met de angst en spanning ,maar het werd alleen maar erg. Ik durf sowieso geen buitenritten meer te maken, en hoewel ik sinds kort wel weer aan het rijden ben (in de bak) merk ik dat ik bij ieder hard geluid bang ben dat mijn paard ervan gaat schrikken en verstijf ik direct.
Ik ben vorige week begonnen met westernrijden. Omdat dit meer vanuit ontspanning gaat hoop ik hier veel van te leren en ooit weer echt te kunnen ontspannen. Ook overweeg ik nu EMDR, omdat ik absoluut mijn angst niet over wil brengen op mijn kinderen.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ;-)


eferiz
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-01-19

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:01

Ik ben momenteel het boek: tussen je oren, onder je cap” aan het lezen. Dat gaat over de ruiterspyche, staan ook echt nuttige tips in en leest makkelijk weg! Misschien heb je daar iets aan. Gaat ook over jezelf belonen als je een stapje verder bent gegaan, en niet meteen van jezelf weer de volgende stap moeten zetten. Voor mij heel nuttig :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArtHorse, maralyn en 13 bezoekers