[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:58

Goedemorgen allemaal,
Mag ik ook binnen komen vallen? Dit word een laaaang verhaal, sorry :o
Ik volg het topic al heeeeeel lang, maar na jaren er uit geweest te zijn, komt de allereerste wedstrijd nu eindelijk weer in zicht. Dat betekende SHOPPEN!! *\o/*
Ik begon heel enthousiast, maar ik werd al snel weer met mijn neus op de feiten gedrukt; ik heb geen paardrij-figuur :')

Na een flinke zoektocht liep ik tegen een donkergrijs pikeur jasje aan die perfect zat. Dat moest hem dan maar worden want het was echt het enige jasje die me lekker zat. Plannen dus omgooien (want ik wilde eigenlijk gewoon in het zwart) :=

Gister een plastron samengesteld, met dezelfde kleur grijs. Nieuwe handschoentjes zijn gekocht.
Momenteel heb ik nog bruine laarzen en cap, dat worden ooit wel zwarte, maar voor tijdelijk is het maar zo :j (deniro laarzen en een kep cap is niet iets wat ik zomaar even nieuw aanschaf :+ )

Toen bestelde ik een wit shabrak van equestrian stockholm, daar leek dezelfde grijze bies op te zitten. Maar eenmaal binnen bleek het zilver te zijn. Na mailcontact vertelde ze me dat het grijs is vervangen door zilver maar ze hadden de foto op de website nog niet aangepast.... fijn is dat! die moest dus weer terug (ik krijg ook een grijze bies op mijn nieuwe zadel dus als er zilver in het dekje zou zitten vind ik dat te veel verschillende kleuren, mijn paard is ook al grijs ;) ) Het word maar een simpele witte van Anky denk ik... ?

Nu ook nog de HELL van een witte rijbroek scoren... met mijn dikke kont, korte benen en dunne knieën en kuiten is dat echt een ramp!!
Met normale rijbroeken al, maar helemaal als die wit moet zijn... :roll: Iemand tips?

Inmiddels een beetje aan het inbeelden gegaan dmv foto’s... die cap heb ik dus nog niet, maar er komt ooit wel ;)
[ img ]

Knot onder mijn cap kan ik écht niet! (Vroeger al niet, laat staan met de lage Kep caps van nu). Ik heb een klein hoofd dus mijn cap zit echt al mega laag in mijn nek. Ik ga proberen om mijn eigen haar met naald en draad te vlechten. Dan heb ik geen elastieken enzo in mijn nek... iemand ervaring hiermee?


linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:34

Bopjebo, het word voor mij sowieso Kep ;) maar toch bedankt

Jester, Nee juist dun en kort (wel tot over schouders) een donut zit mij niet lekker, te snel te veel :=

Lemieux heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip!

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:51

Ariat heb ik geprobeerd, die vond ik super mooi en leek me heel fijn! Maar helaas te strak bij mijn buik, of de maat bij mijn buik is goed maar dan bij mijn knieën weer te los :roll:

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:25

Janine1990 schreef:
Ik heb vrij forse bovenbenen en juist minder last van mijn buik bij het kopen van een broek (broekband meestal veel te wijd). Nu ben ik weliswaar heel lang, maar ik denk dat mijn Harry's Horse wel voldoet aan je eisen. Mijn broekband is namelijk te wijd. :+

Je hebt trouwens een waanzinnig gave kleur Fjord! <3


Dankjewel :)

Broeken blijft gewoon iets super lastigs denk ik..

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:44

Het is inderdaad ook niet goed voor je ego... :o ze vallen altijd klein volgens mij :=

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:24

MWM, dan moet je eens bij Het Gareel gaan kijken. Verbaasde me vandaag hoe veel rijbroeken zij hebben zonder iets er op.
Ik ben blij dat ik mijn jacht naar een witte broek op tijd ben gestart. Vandaag hebben 3 grote ruitersportzaken tegen me gezegd dat ze me niet verder kunnen helpen.... toppunt van frustratie!! :roll:

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 20:05

5 ruitersportzaken (EJ, Drunens Ruiterhuis, Divoza, Dibbits en Het Gareel) verder en merken; Pikeur, Lemieux, anky, ego7, ariat, mondoni, samshield, fairplay, equiline, kingsland, quus, montar, elt, qhp, fira, harry’s horse, easy rider, animo...... ik heb ze allemaal gepast.....
1 ruitersportzaak is momenteel navraag aan het doen bij Esperado, en daarna geef ik het op denk ik... iemand ervaring met broeken laten vermaken?

Edit; ik vergeet nog Cavallo, BR en Eurostar ;(

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:11

roosje78 schreef:
Wat zou je willen laten vermaken aan je rijbroek?

Bij de knie en kuit zou het moeten worden ingenomen.
Vroeg me ook nog af of je niet ergens rijbroeken op maat kan laten maken? Iemand enig idee?

Ik vind grijs heel chique! Ook op (zwart)bruine paarden :j

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:00

Dreamguide, dressuur in het goud? Heb je een foto?

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:27

Oh dat staat super chique bij je paard!!

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:01

Ik zou ook kiezen voor zwart jasje of bruine cap..
Maar zou me voor kunnen stellen dat daar even voor gespaard moet worden. ;)

Ik heb zwart tuig, grijs jasje, en ik wil dus zwarte laarzen en een zwarte cap.
Maar voorlopig zegt mijn portemonnee dat ik even genoegen moet nemen met mijn bruine laarzen en cap :P hahaha!

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:36

moniek21 schreef:
Heel mooi Jacky, ik heb die broek ook .. weet alleen niet of ik er heel blij mee ben :=

Wat dan? :oo (ik heb hem niet, maar ik had er toen flink de pest over in dat ik precies tussen 2 maten in zat. Hij leek mij echt hemels!!)

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:45

Maar dan heb je wel zwarte laarzen, cap en tuig... Dan lijkt mij een bordeaux jasje erg mooi!
Maar als je blauwe/navy laarzen hebt, dan zou ik ook voor een blauw/navy jasje gaan :j anders word het naar mijn idee wel een soort kleurenkermis :=

Ik heb zelf een grijs jasje en zwart tuig. Maar ik had bruine laarzen en een bruine cap, dit was ook een veel te kleurrijk geheel (geen opvallende kleuren hoor, maar gewoon te veel verschillende kleuren bij elkaar). Inmiddels heb ik zwarte laarzen en cap, en nu vind ik mijn grijze jasje weer heel chique staan :j

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:09

DreamGuide schreef:
Je moet zelf weten hoe je je geld wilt spenderen, maar met een 'gewone' joggingbroek kun je net zo goed redelijk voor de dag komen horen. Hoeft echt geen Armani te zijn haha.

Ik zie de meeste mensen op wedstrijd gewoon met een goedkope joggingbroek komen, omdat die toch alleen maar in het zand en de modder eindigen.

Joggingbroeken van paardrijmerken zijn mij niet bekend. :')


Helemaal eens. Gewoon een effen broek van de Hema doet zijn werk prima :Y)

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:58

Ik heb een laag uitgesneden plastron (V-hals idee, omdat ik echt moet kokhalzen van iets wat strak om mijn nek aansluit :o ) dus een showshirt komt er dan bovenuit. Tegenwoordig start ik dus in een gewoon tshirt met plastron en jasje *D

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:15

Weet iemand hoe rood de kleur rood is van dat jasje (pikeur kleo varia custom) ?
Ik durf zoiets niet te bestellen zonder voorbeeld, ik zoek wat meer donker/bordeauxrood, mogelijk is dit jasje te fel rood maar ik kan nergens foto's vinden :=

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:32

ava_krause schreef:
linda2008 schreef:
Weet iemand hoe rood de kleur rood is van dat jasje (pikeur kleo varia custom) ?
Ik durf zoiets niet te bestellen zonder voorbeeld, ik zoek wat meer donker/bordeauxrood, mogelijk is dit jasje te fel rood maar ik kan nergens foto's vinden :=


De kleo varia in bordeaux is echt een mooie diepe bordeaux kleur. Echt niet fel.


Die vond ik inderdaad prachtig <3 maar omdat ik die niet meer kon vinden keek ik naar de Custom variant, die lijkt op het kleurenpallet veel feller rood... :( weet iemand of dat echt zo is? Of is het diezelfde mooie kleur als de “gewone”?

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 12:43

ava_krause schreef:
linda2008 schreef:
Die vond ik inderdaad prachtig <3 maar omdat ik die niet meer kon vinden keek ik naar de Custom variant, die lijkt op het kleurenpallet veel feller rood... :( weet iemand of dat echt zo is? Of is het diezelfde mooie kleur als de “gewone”?


Ohh ja, die custom rode is idd felrood... de kleo varia in bordeaux is er niet meer. Er is wel met rosé gouden knoopjes een mooie bordeaux. Maar weet niet of je dat wat vindt :)


Dankje :) dan is dat ook niet wat ik zoek :o
Hopelijk brengt pikeur snel weer meer kleuren uit, de donkergroene pikeur jasjes vlogen er ook zo doorheen hihi..

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 20:01

BopjeBo schreef:
@linda2008
[ [url=m/Xgcf9C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een foto van mn Pikeur jasje in bordeauxrood,is een Klea. Hij is echt diep donker bordeaux richting paars.

Jaaaaaa die is gaaf!! <3
Maar die kan ik niet meer vinden dus ik hoopte dat de klea custom dezelfde kleur had. Helaas inmiddels begrepen dat die veel feller rood is -O-

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:12

Autumnn schreef:
Haha ik twijfel inderdaad tussen Bordeaux en grijs :j ik kan alleen weinig grijze jasjes vinden

Pikeur Paulin... vind ik echt een prachtig jasje <3 maar voor mij juist net niet in een goede kleur... :(
Zwart vind ik te saai (want ik heb al zwarte laarzen, cap en tuig) en grijs past niet want ik heb een grijze pony :Y) als die nog in groen, paars of bordeaux komt dat ren ik naar de winkel :))

linda2008
Berichten: 4248
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:31

Juniores schreef:
@ Linda2008 die is er bij de Epplejeck in het donkergroen zag ik. Erg mooi jasje!

*gaat gelijk een bezoekje EJ inplannen* :o :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers