[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:57

Mooie kleuren!


roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:01

Mijn jasje kan gelukkig gewoon in de wasmachine. Afgelopen wedstrijd was mijn paard net iets sneller dan ik en zat mijn hele jastje onder de kwijl. Wel doe ik altijd een 20 minuten wasje op maximaal 30 graden en 800 toeren. Maar hij komt er super netjes uit en ruikt ook weer lekker. Ik doe dit overigens maar 1x in de zoveel tijd. Elke keer durf ik niet.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:51

Hij is echt super mooi, Jasmijn! Zelf zou ik voor een blauwe riem gaan, maar dan wel eentje die precies die kleur heeft. Anders voor simpel zwart (net als bijvoorbeeld je laarzen/cap).

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:51

Heb je ook die plastron erbij?

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:33

Dat probleem herken ik LiiNd_Y. Daarom ben ik met een meetlint de EJ binnen gegaan om de jasjes na te meten en de meesten zitten op 65 of 67 cm. Ook die van Anky.
Volgend jaar als ik Z mag starten (tenminste, dat hoop ik) dan laat ik er eentje op maat maken die voor mij lang genoeg is. Tot die tijd rij ik in een sportief :+ model rond.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:54

ChelseyL schreef:
Wij starten vanaf oktober in deze set.
Paard is zwart.[ [url=m/BjJdzk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar is dat jas je van? Ik vind hem ook ontzettend mooi! <3

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 07:41

xx_Irisje schreef:
[ [url=m/QRbwd4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij starten tegenwoordig zo, bruin animo jasje, verder alles zwart, lak neusriem en laarzen combineren weer mooi.

Netjes en ontzettend mooie foto!

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:44

_Dreamer schreef:
Omdat ik hier ook om advies gevraagd had zal ik jullie toch het resultaat even laten zien, dit is mijn cap geworden! :D <3
[ [url=m/2L4mwo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M2Y1Oj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat mooi en netjes! Waar heb je dit laten doen en wat waren de kosten? Als je dat wilt delen?

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:24

xx_Irisje schreef:
paljaslaura schreef:
Hier gister voor t eerst gestart met nieuwe jasje en cap!
Kask cap
Alessandro Albanese jasje
[ [url=m/UMCCOd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Chique!!
Wat kost dit jasje?

Iris: In het blauw is hij bij Divoza 199 euro.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 14:40

Hallo dames, ik heb jullie hulp nodig. Momenteel rij ik met een jasje van Pikeur, maar door mijn lange bovenlichaam, lijken alle jasjes bij mij te kort. En door mijn goedgevormde billen is dat wel heel tekenend. Ik ben al op zoek geweest naar jasjes met een lengtemaat die op voorraad zijn bij de EJ, Divoza en Drunens Ruiterhuis, maar helaas, niets.
Dus ik ben me nu aan het oriënteren op handgemaakt. Zelf heb ik gedachte Juuls Jackets, Horseweare Unique of Lamantia. Lamantia vind ik wel wat prijzig, dus die liever niet.

Maar hebben jullie nog ideeën?

Oh, en Levise valt ook af door de slechte ervaringen in mijn omgeving met dit merk.


roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:49

Zwart is toch een makkelijke basis, vind ik zelf. Hier ook zwarte laarzen, blauw jasje en straks nog een blauwe kep. Al twijfel ik ook niet of ik een zwarte cap zal doen. Dan kun je eindeloos varieren met je jasje. Maar dan vraag ik me ook weer af met hoeveel jasjes je wilt gaan rijden. Lastig... :=

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:24

ambre schreef:
Ik vind die honeycomb wel erg mooi hoor.Als de prijs gunstig is dan zou ik dat lekker doen.Je loopt vast wel weer een x een paar zwarte lakkers tegen het lijf.
Heb je mooi een reservepaar :)

Plus 1.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:02

Lithya schreef:
Ben nog op zoek naar een jasje voor de dressuur, maar lijkt haast wel mission impossible. Wil liever niet een kort model. Grootste probleem zijn de minimouwen. Niet qua lengte met qua diameter.

En de nieuwe van pikeur? Klea vorio?

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:38

BopjeBo schreef:
Ik heb ook de lengtemaat Klea Vario besteld in de kleur bordeaux met zwart kraagje. Levertijd pas ergens in oktober omdat er problemen met levering van de juiste stof waren. M'n huidige set was donkerblauw/wit, maar ben eigenlijk spontaan verliefd op die kleur bordeaux <3. Paard en harnachement zijn zwart, dan staat bordeaux iets sprekender en chiquer.
Helaas ben ik vrij lang (1.77m met lange benen) en mn paard iets aan de kleine kant gebleven (1.62 m, als veulen aangekocht), in principe past het allemaal net prima, maar heb inmiddels wel onze outfit daar op aangepast. Standaard geheel zwarte laarzen met zwarte stijgbeugels, zwarte helm met minimale bling, fijntjes rondgenaaid hoofdstel met zwart onderlegde lak neusriem (wel mooie bling frontriem). Gedachte daarachter is dat bijv opvallende laarzen, bling-helm of dikke wit onderlegde neusriem juist voor zorgen dat het geheel onrustiger lijkt, je benen lijken minder stil etc omdat dat allemaal bewegende delen zijn. Vind die blauwe lak/croco laarzen en zwarte laklaarzen echt prachtig, maar in de ring iets te opvallend. Heb voor training zelf wel mooie bordeauxrode laarzen 8-)

Ben benieuwd hoe die valt. Heb je een lengte maat gekozen? Waar heb jij hem besteld? En is je hele kraagje anders of alleen het randje?

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 06:39

ambre schreef:
Er zijn van Pikeur modellen die wat langer vallen zoals de Epsom.
En Pikeur heeft altijd lengtematen.

Pikeur heeft ook een nieuw jasje, met lengtemaat: de klea vario. Genoeg keuze met kleur en kraagjes!

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:04

linda2008 schreef:
5 ruitersportzaken (EJ, Drunens Ruiterhuis, Divoza, Dibbits en Het Gareel) verder en merken; Pikeur, Lemieux, anky, ego7, ariat, mondoni, samshield, fairplay, equiline, kingsland, quus, montar, elt, qhp, fira, harry’s horse, easy rider, animo...... ik heb ze allemaal gepast.....
1 ruitersportzaak is momenteel navraag aan het doen bij Esperado, en daarna geef ik het op denk ik... iemand ervaring met broeken laten vermaken?

Edit; ik vergeet nog Cavallo, BR en Eurostar ;(

Wat zou je willen laten vermaken aan je rijbroek?

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:26

linda2008 schreef:
roosje78 schreef:
Wat zou je willen laten vermaken aan je rijbroek?

Bij de knie en kuit zou het moeten worden ingenomen.
Vroeg me ook nog af of je niet ergens rijbroeken op maat kan laten maken? Iemand enig idee?

Essentials bij PK maken ze niet op maat, maar daar kun je wel via de ruiterzaak doorgeven of je met leer, slip of stof wilt. Misschien kunnen ze wel meer dan dat.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 06:41

BopjeBo schreef:
Ben sinds de kerst zo'n 10 kg afgevallen, had al een half jaar geleden een ander jasje gekocht omdat ik weer ging startten, maar deze was ook weer te groot geworden. Heb nu redelijk stabiel gewicht dus durfde het aan een echt mooi jasje te kopen hopelijk voor jaren. Ben gek op bordeaux, is de pikeur klea vario in bordeaux geworden met zwart kraagje. Moest lengtemaat hebben, na 3 maanden wachten is het binnen. Erg blij mee, past perfect! Dus bij deze ff mn nieuwe set showen. Afgelopen maanden veel gebruik gemaakt van acties, en kwam een en ander tegen op marktplaats, laatst nog een paar laklaarzen met zelfde siernaden als mn hoofdstel en cap, alsof ze op maat gemaakt zijn. Heel blij mee, wel beetje decadent, maar had behoorlijk mazzel waar ik tegen aan liep dat de kosten van deze set echt behoorlijk meevallen, en je ziet het er zeker niet vanaf. Mn paard is zwart verder, met zwart harnachement
[ [url=m/SpUSWf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6uOzWB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wDLw1M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KHhFZV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rechts is zomertenue, links voor onder het jasje met parelknopen en rouches in plaats van plastron.

[ [url=m/FIWOFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HF90zG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes! Ben benieuwd naar een foto met je jasje aan.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:32

MerelV schreef:
Lijkt zo een heel mooi jasje. Ben benieuwd naar de mouwlengte (vaak te kort bij mij).

Ze hebben ook een lengetematen. Denk dat die mouwen wel langer zijn, net als het lijfje.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:48

Nouvel schreef:
ik heb 'm besteld, waren geen lengtematen, ik ga passen en hopen dat de mouwen lang genoeg zijn, vind 'm erg gaaf!

Oh, echt? Bij Hypostore, Pas de deux, Drunens Ruiterhuis hebben allemaal lengtematen voor deze jasjes. Of kijk ik zo verkeerd? :?

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:48

En Nouvel? Hoe zit hij? Ben echt verliefd op het jasje, dus ik ga er even voor sparen! :$

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:41

Vandaag ook de pikeur besteld en dan een lengtemaat. Wel nog even 10-12 weken wachten tenzij hij op voorraad is bij de producent. Dan is het 1-2 weken. Nu de plastron en dekje erbij uitzoeken. Gelukkig heb ik nog even.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:01

Nouvel schreef:
roosje78 schreef:
Vandaag ook de pikeur besteld en dan een lengtemaat. Wel nog even 10-12 weken wachten tenzij hij op voorraad is bij de producent. Dan is het 1-2 weken. Nu de plastron en dekje erbij uitzoeken. Gelukkig heb ik nog even.


Gaaf!
Laat je het even weten als je wat bijpassends hebt gevonden? 8-)

Doe ik!

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:29

Mooi, BopjeBo.

Dat is mooi dekje, Dreamguide!

En hier verdrietig :( Mijn jasje is niet meer leverbaar in de lengtemaat Olijf kleur. Pikeur heeft er maar een aantal van gemaakt in een beperkte oplage en die zijn op. En ze gaan ze niet meer maken. Nu heb ik de Pikeur Klea Vario besteld in de kleur smoked blue met een zwart biesje, wel in lengtemaat. Levertijd is ongeveer 8 weken, dus ik hoop zo dat deze ook mooi wordt!

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 19:03

Vandaag een nieuw dekje uitgezocht bij mijn jasje wat ik straks ga krijgen. Het jasje met die kleur hing in de winkel, dus ik kon het goed vergelijken. Kan niet wachten tot ik straks alles compleet heb!
[ img ]
En dan nog de plastron maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaraatje en 14 bezoekers