[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:24

Ik heb het liefst ook al het tuig in dezelfde kleur, maar soms gaat het helaas even niet anders.

Toen ik nog bij de ponies reed, startte ik mijn palomino altijd met bruin hoofdstel. Ik sprong voornamelijk met haar en al mijn springtuig was bruin. Helaas was mijn dressuurzadel zwart (de pony waarmee ik voornamelijk dressuur startte had wel een zwart hoofdstel).
Deze pony liep erg fijn op dit hoofdstel en ik vond het ook niet storend genoeg om een nieuw hoofdstel aan te schaffen. Dus ik vind dat het ook erg aan de kleur van het paard/pony ligt.
[ img ]

Maar af en toe kan het toch echt niet. Heb namelijk ooit last-minute een dressuurpaard uitgebracht waar we wat springtuig bij elkaar geraapt kregen.. Dat was niet zo fraai :+
[ img ]


_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 19:28

Bunn schreef:
Oh, nee. Een shirtje met een kraag in een andere kleur dan wit is gewoon onmogelijk. Iets vinden dat matcht met die champagne broek die ik nu heb, heb ik ook al opgegeven. :P

Zou alleen dus graag een mooie beige broek willen voor erbij. Verder heb ik alles navy (ook dekje, want springen) en start ik met bruin tuig. :j Voor de dressuur houd ik die champagne wel, al start ik dat bijna nooit meer. :=

Vraag is dus alleen: hoe vind ik een beige broek die niet té beige is. :')


Ik heb zelf een beige broek van HH voor de hunter wedstrijden hier in Canada.
Hier zie je ze dus overal, maar ik merk wel dat de meeste vanuit Engeland komen.
Als je dus geen probleem hebt met vanuit de UK bestellen, is dat ook een goede optie.
Hunter broeken zijn namelijk altijd echt beige en niet bruin :)

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:55

Coberlina schreef:
Letten jullie wel op met jullie haar onder de helm te steken?
Je haar zit namelijk los op je hoofd, waardoor de helm gaat schuiven.
Is niet zo veilig dan ;)


Hier in Noord-Amerika hebben ze het haar allemaal vast zitten met een haarnetje, hierdoor gaat de cap dus niet schuiven. Als je een beetje langer haar hebt moet je hier wel rekening mee houden met het aanschaffen van de cap. De maat met haar in de cap is namelijk meestal niet hetzelfde als wanneer jouw haar in een gewone staart of vlecht zit.

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:24

Komt van het hunter wereldje. Is ook zo ongeveer verplicht om de haren onder de cap te hebben op (hunter)wedstrijd. Vinden ze netjes uitzien en de jury trekt ook punten van de verzorging af als je het niet hebt.. :+ Een beetje ouderwets imo

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:56

Ik heb besloten dat ik een bordeaux rood jasje wil zoals die van het Qatar team. Nu nog even gaan zoeken waar ik die voor een redelijke prijs en mijn onmogelijke maat kan krijgen :=

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:29

Ik woon helaas in Canada en dan is het toch allemaal net even iets lastiger :(

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:56

Ik denk dat ik wacht totdat ik de volgende keer naar Nederland kom. Wil hem namelijk eerst even passen, heb inmiddels al 2 jasjes thuis liggen die toch niet goed meer zitten.

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:09

Die giletjes doen mij denken aan de tijd dat onze rijvereniging een bodywarmer had als pony tenue :+

Ik vind een mooi shirt ook veel leuker, al doe ik voor die 5 minuten in de proef wel gewoon een jasje aan :j

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:38

Ik woon in Canada en hier zijn de jasjes vaak of erg lelijk of heeeel duur. Nu ben ik van plan om een jasje in Europa ietwat groot te bestellen zodat het zeker past en dan als het nodig professioneel te laten verstellen.
Heeft iemand hier ervaring met jasjes verkleinen?
Mijn eigen jasje past mijn voorgevel niet meer in :') Ik denk helaas ook niet dat ik die mooi kan laten vergroten.

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:35

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst met de vossenjacht meegeweest. Ik heb hiervoor mijn set iets aan moeten passen, maar ik denk dat het alsnog prima voor elkaar is :D

Beige broek (verplicht)
Zwart softshell jasje met grijze kraag
Samshield Cap
Zwart dekje (verplicht - ik start normaal met wit & grijs)
Witte plastron (verplicht - ik start normaal alleen met plastron in de dressuur + witte rijbroek)


[ img ]
[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 13:18

Ik zou ook een cognac detail in de cap doen, maar niet de hele cap cognac.

Welke springsingel heb jij trouwens?

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:39

Ik kan het op de foto niet goed zien, maar ik zou dezelfde kleur als het tuig aanhouden.
Dan blijft het geheel wat rustiger en vallen zijn appeltjes wat meer op <3

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:19

caipirinha schreef:
Ik heb mijn outfit inmiddels ook bij elkaar voor als ik weer ga starten
[ [url=m/ZIdFk2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Qhp coco jasje en rijbroek met uvex Exxential cap gespoten in blauw glans met rode glitter letters en petrie sportive in blauwe honeycomb met strook rode honeycomb en witte piping


Ik ben benieuwd hoe dit er op het paard gaat uitzien :D


_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:57

Ik volg haar op Insta, echt een top vrouw die gewoon draagt wat ze leuk vindt :D

Ik weet dat ze heel Florida op z'n kop had gezet toen ze een wit jasje droeg. Wat dat aangaat leeft N-A nog steeds in de middeleeuwen :+

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:40

Mijn set is eindelijk compleet. Ik start ook met een wit sponsor dekje, maar die was na het 1e parcours in de modder niet meer zo wit :+

Misschien niet heel bijzonder in NL, maar door de witte rijbroek en Swarovski cap wordt ik in Canada nagekeken :')


[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:44

Is het geen optie om de beugels een andere kleur te laten spuiten?

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:41

friesam schreef:
Ik heb de 38 en ben 1.80 en dacht ook lange armen. Bij mij is deze pikeur geen probleem alleen heb ik het jasje echt TE groot gekocht

[ [url=m/XhUJKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


De maar verkopen


Beetje ander topic, maar welk merk is jouw borsttuig?

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:20

Ik denk dat Bordeaux/Navy inderdaad ook een beetje druk wordt.

Mijn springset is inmiddels ook compleet.
-Bruin Tuig
-Navy oornetje met oranje bies & navy bling
-Navy Freejump beugels
-Navy Uvex cap met bling
-Navy GPA softshell jasje
-Wit dekje + rijbroek
-Zwarte Petrie Trento laarzen met Navy croco boog

[ img ]
[ img ]

Voor de Hunter Equitation rijden we in een beige broek en vervangen we alles met bling door een saaie zwarte variant :+

[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:17

Ik heb na bijna twee jaar wachten eindelijk met mijn "nieuw" jasje gereden.
Het is een donkerblauw Equetech 2-in-1 jasje en kan gebruikt worden als dressuurjasje en als slipjas voor dressuur / hunter derby.

Ik start Z+ altijd met plastron, maar met de jonge paarden laat ik het vaak achterwege en draag ik een "luxe" showshirt.

[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 13:27

Ik heb afgelopen weekend onze eerste wedstrijd van 2021 gereden en wil nu eigenlijk alweer een nieuw jasje.. Mijn huidige jasje is een GPA softshell en erg warm, zou graag een Horseware AA Motion Lite mesh jasje erbij willen voor de warme zomer wedstrijden. Hier in Canada mag je namelijk bijna nooit in zomertenue starten %)

Nu ben ik alleen aan het twijfelen of ik de blauwe of donkergroene versie ga bestellen :')
In de springset zijn bijna alle details blauw, maar ik heb wel zwart/zilvere details van mijn dressuurset die ik kan gebruiken. Alleen mijn laarzen hebben dan nog steeds een stukje blauw...

[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:07

paljaslaura schreef:
_Snow_White schreef:
Ik heb afgelopen weekend onze eerste wedstrijd van 2021 gereden en wil nu eigenlijk alweer een nieuw jasje.. Mijn huidige jasje is een GPA softshell en erg warm, zou graag een Horseware AA Motion Lite mesh jasje erbij willen voor de warme zomer wedstrijden. Hier in Canada mag je namelijk bijna nooit in zomertenue starten %)

Nu ben ik alleen aan het twijfelen of ik de blauwe of donkergroene versie ga bestellen :')
In de springset zijn bijna alle details blauw, maar ik heb wel zwart/zilvere details van mijn dressuurset die ik kan gebruiken. Alleen mijn laarzen hebben dan nog steeds een stukje blauw...

[ [url=m/sAE27B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de groene en bruine laarzen (& tuig) en blauwe cap. Is echt donker groen dus vind dat dat prima kan!


Dit jasje is inderdaad ook echt donkergroen!
Heb gisteren de werk EK poule al gewonnen, dus ga het jasje dit weekend zeker kopen :D
[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:57

Het AA motionlite jasje is ook gemaakt van mesh stof, lijkt me dat die ongeveer hetzelfde moeten zijn :j
Het schijnt niet door als je het aan hebt, maar het voelt echt heerlijk aan in de warmte. Ik verbrand erg snel, dus ik vind het fijner rijden dan gewoon in een shirt.

[ img ]
Beetje onhandige foto, maar het stof is dus echt heel luchtig.

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:20

Mijn gewoon jasje is een donkergroen AA mesh, zit echt super en rekt ook fijn mee over de sprong.

[ img ]

Qua dressuur/hunter derby rijd ik met een donkerblauw jasje van Equetech waar ik of een lange of een korte slip aan kan ritsen.

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 25-05-22 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:55

sott schreef:
Ik zie dat er hier meerdere mensen die de AA in Hunter green hebben. Ik heb hem ook,maar ik heb geen bijpassende dekje gevonden nog. Ik rij op een schimmel dus ik vind wit niet heel mooi. Wetten jullie van een bijpassende dekje? Mag dressuur en/of spring dekje zijn


Ik heb vorig jaar bij Emmers een mooi HV polo dekje gevonden dat hier goed bij past :D

[ img ]

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:05

Heel mooi <3

Ik start wel vaker in mijn cognac trainingslaarzen en krijg altijd veel complimenten.
Ik combineer het met mijn donkergroene jasje, zwarte Kep, witte of champagne rijbroek, en donkergroen/wit/geen dekje en vind het allemaal op zich prima passen!

[ img ]

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 13 bezoekers