Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marlies1
Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:22

Ik meld me ook. Ik ben 42 jaar en mijn hele leven al paardengek. Ik ben 10 jaar geleden tijdens de springles van mijn bijrijdpaard gevallen en heb mijn heup gebroken. Daarna is de angst gekomen en die is alleen maar groter geworden. 8 jaar geleden was de angst nog niet zo heel groot en heb ik een eigen paard gekocht. Op de grond durf ik alles met hem maar rijden is een heel ander verhaal.

Daarom vind ik het heel bijzonder om te horen dat het bij jou andersom is, Mariska. Wel te verklaren natuurlijk door wat er gebeurd is maar voor mij ondenkbaar dat ik wel zou durven rijden maar niet zou durven longeren :)

Ik ben 2 keer onder hypnose geweest, maar heb niet het idee dat het veel geholpen heeft. Heeft het jou wel geholpen, Maitestar?


Marlies1
Berichten: 3933
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:28

Oryani schreef:
Duplo schreef:
Voor mijn gevoel is mijn' probleem' controle verlies


Ik haak even in (ik lees wel alles maar heb niet zo veel nuttigs toe te voegen), bij mij is dit ook zo. Gisteren een ontspannen buitenrit gemaakt met een vriendin bij, maar die had een jonkie mee.
Ik was dus niet alleen bezig met de reacties van mijn paard, maar ook met eventuele reacties van haar paard en hoe mijn paard daar dan op zou reageren... :roll:
Gelukkig met een overwegend ontspannen gevoel gereden, maar toch enkele momenten waarop ik bijvoorbeeld een prachtige gelegenheid had voor een galopje, maar gewoon niet durfde. ‘Wat als er opeens iemand om de hoek komt, of op het pad komt gereden, of als het paard van mijn vriendin struikelt,...” of, of, of!

Heel herkenbaar. Als ik op mijn paard zit, houd ik me vooral bezig met wat er om me heen gebeurt. De buurman die gras gaat maaien, een opgevoerde auto die voorbij komt scheuren etc. En of mijn paard daar niet van zal schrikken. Ik moet proberen de focus op het rijden te houden, maar dat valt niet altijd mee ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers