Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Horizonnig
Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:18

Hallo allemaal!
Ik wil me hier ook melden. Ik heb met rijden in de bak of springen helemaal geen angst (gelukkig) maar zodra ik denk aan een buitenritje voel ik paniek opkomen. Ik weet niet goed waar dat vandaan komt want ik ben er nog nooit afgevallen buiten.

Ik heb een verzorg haflinger en een verzorgarabier. Met de arabier mag ik alleen maar in de bak rijden (hij is een renpaard geweest en is zo gek als een deur buiten dus de eigenaar doet dat deel en ik rij m dressuurmatig, XD).

Met de haflinger reed ik wel soms buiten. Die is nu al een hele tijd ziek en die ligt voorlopig nog steeds uit de running, maar toen ze nog gereden kon worden ging ik zo nu en dan met haar op buitenrit. Soms naar het bos, soms naar het duin (daar wonen we vlakbij). Ze is echt wel braaf maar heeft verlatingsangst. Zolang er een ander paard bij is gaat het dus meestal wel prima. Alleen nieuwe situaties zijn voor haar hel stressvol. Dan raakt ze helemaal in de stress en voelt het alsof ik een bommetje onder me heb die elk moment kan ontploffen.

Een keer was ik met haar in t duin en toen waren alle bomen langs een deel van de route gekapt. T zag er heel anders uit en je raadt het al, ze werd helemaal gestresst. Ik kon haar maar net houden. Op dat moment was ik niet heel erg gestresst. Vooral was in bezig met haar rustig te krijgen, maar sinds ik thuis kwam (dat was onze laatste buitenrit want daarna werd ze ziek) word ik heel gestresst als ik aan buitenrijden denk.

Ik ben opzoek naar een braaf paardje op wie ik af en toe een buitenritje zou mogen maken om gewoon rust en plezier te ervaren nu (op stal staat iemand en ik ben het aan het regelen). Maar ja, vervelend is t wel. Zeker omdat ik van de zomer op trektocht ga, wat mega gaaf is, maar ja dan rijd je wel superveel buiten op een onbekend paard!

Hopen dat ik voor die tijd een beetje van m'n angst af ben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers