Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:12

Ik meld mij ook.
Nooit een hele stoere ruiter geweest. Op de manege waar ik nu rijd ging dat een stuk beter. Op 1 bepaald paard naar. Daar voelde ik mij nooit prettig op en was ik echt bang voor.gelukkig had ik haar niet vaak. In november 2017 moest ik er weer op. De week ervoor toevallig gevallen van een andere pony die ineens weigerde met springen. Hup weer opgestapt en alsnog gesprongen. Die week erop dus die ene merrie. Toen ik er op zat voelde ik minder spanning als normaal en durfde haar zelfs even aan te pakken toen ze ergens van "schrok". Dit was met losstappen. We mochten aandraven. Draaf ongeveer bij A aan. Rijd 1.5 rondje in draf. Het voelde fijn aan en ineens ging ik als een speer naast mijn paard vol het zand in. Precies in een ophoping zand van de hoefslag ( zaterdag middag laatste les).
Hoorde van alles kraken voelde mijn nek rug en hele lichaam. Dacht even dat ik van alles gebroken had. Maar die eerste erge pijn trok snel weg. Instructeur kwam erbij en naar doorvragen langzaam aan gaan zitten staan lopen. Paardlief was dus gestruikeld kon zich Zelf niet meer overeind helpen en daar gingen we samen. Ze heeft zich in haar val nog omgegooid zodat ze niet over mij heen zou komen.
Daarna op mijn favoriete pony nog even gereden. Uiteindelijk toch ook huisartsenpost. Hersenschudding neus gebroken nek rug schouder +zenuw zwaar gekneusd.
Na weken weer willen gaan rijden. Mijn man heeft mij echt naar de manege moeten schoppen. Weer op de favoriete pony. En de tijd erna ging het best goed.
In januari 2018 paardje gaan bijrijden die erg braaf zou zijn. Eerste keer erop en ze sprong echt voor alles weg. Elk half rondje weer. Paar keer er Na nog er op gegaan. Deed ze het minder maar toch is daar een angst uit voortgekomen . Met haar ook gestopt en alleen op de manege verder gegaan. Dat ging met vlagen. Buitenritjes werden spannend. Een van mijn favoriete paarden dat ik op te stressen . Maar afgelopen zomer ervoor gekozen weer eens de bewuste merrie te nemen. Die les ging best goed.
In de zomer ander paard van manege 1x per week bij gereden zodat ze soepel bleef in haar vakantie. Elke keer was ze fris en kijkerig . Weer spanning.
Langzaam aan trok dat weer weg. Ook bij haar en die ene favoriete ruin ging ook weer beter. Daar zelfs spring wedstrijdje mee gereden.
Dacht dat ik er aardig door heen was. Tot ik vorige maand tijdens een storm op een van de braafste paarden compleet in de stress schoot met springen om dat het dus stormde. Lief paard deed niks.

Afgelopen Zaterdag wel een goede dag gehad en vrijwillig op die merrie gaan zitten van de val. Besloten dat ze eigenlijk best leuk is..

Buitenritjes komen er ook weer aan. Benieuwd hoe dat gaat..

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam


SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:26

Morgen weer les op de manege.
Elke vrijdag avond de kriebels.
Als ik dan weet op zaterdag op wie ik zit zakt dat meestal wel weer.
Soms verlang ik nog naar mijn oude bijrijdpaardje. Op haar had ik nooit spanning..

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:46

Olikea schreef:
@sssimonee.. zou je geen vast paardje kunnen krijgen op de manege. Als je uitlegt hoe het zit zullen ze daar toch wel aan mee werken?

Ik heb een nieuwe zadel voor Gio. Het oude schoof.. En ja hoor. Daar ga ik weer. Mijn hoofd slaat op hol.
En helaas zit ik in de nacht, dus kan me daar nog een heel weekend druk over maken. }:0


Helaas lukt dat niet.
Iedereen rijd elke les op een ander.
Ik geef er ook les dus zou dan raar zijn als de juf wel steeds op dezelfde mag.
En vind de meeste paarden ook wel leuk. De gene waar ik het minder op heb zit ik al weinig op.

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Westerntrail en 11 bezoekers