Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myour
Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:36

Leuk zo'n topic met medestanders, ik ben ook bepaald geen held. Meestal met andere ruiters in de bak of met les gaat het wel goed maar als ik helemaal alleen ben dan zie ik van alles voor me misgaan (terwijl er meestal niks gebeurt). Typische beelddenker. Dan is dus m'n angst met rijden het grootst. Ligt wel erg aan het paard, bij paarden die ik niet goed ken is het erger, en bokken/kijkerigheid vind ik benauwend. Als ik weet dat een paard dat wel eens doet dan ga ik me de hele tijd soort van schrap zetten, heel vervelend om dat los te laten.

Op het moment rijd ik trouwens niet, maar ik zal wel door het punt heen moeten als m'n jonge paard volgend jaar ohz komt. Daar zie ik stiekem wel tegenop, terwijl ik tegelijkertijd er ook zin in heb.

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket



Myour
Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:58

Joan ook de reden dat ik liever met iemand erbij rijd.

Kekaro ja lastig stukje is dat. Ik ga de eerste paar keer er ook zeker niet zelf op, als ik zie dat 't goed gaat motiveert dat wel om er zelf op te gaan. Is dus even afwachten hoe het gaat volgend jaar.
Succes met het proces met jouw paard, en idd eigen tempo bepalen.

Susan ik heb een kennis waar ik vorig jaar elke week gereden heb, dat gaat goed. Ivm huis kopen ben ik daar eind vorig jaar mee gestopt. En op het moment mag ik niet sporten ivm ooglidcorrectie dus ik zie het later dit jaar :) ik denk dat ik voor ik erop ga inderdaad wel paar keer gereden wil hebben met een ander paard, maar dat komt eind dit jaar wel.

Met goede klik ernaast is wel goede motivatie om door te gaan. Dat zit met Meneer in elk geval wel goed.

Amber_anne herkenbaar gevoel, bij mij is het denk ik ook stukje controle missen waar ik angst van krijg. Is lastig te doorbreken.

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM en 9 bezoekers