Mono-beugelriemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 09:34

Beste bokkers,

ik ben op zoek naar een nieuw paar mono (close contact) beugelriemen.
Momenteel heb ik er van Anatomica, maar mijn nieuwe paar is eigenlijk toch te lang waardoor ik zelf gaatjes heb bij geknipt maar dit is niet ideaal (niet helemaal symmetrisch enz :o )
Alsook heb ik het probleem dat de hoesjes steeds verschuiven waardoor de gesp vrij komt te liggen.
Maar ik vind het wel enorm fijn dat ik nu zo geen dikke bobbel onder mijn been heb zitten :j Dus ik ga liever niet aan de slag met gewone riemen die je dan onderaan sluit.

Maar ik zie even het bos door de bomen niet meer.
Ik ben op zoek naar zwarte riemen met een gesp, dus niet de meest voorkomende "T-haakje" zoals dat bij Wintec het geval is.


Hier zie je het probleem van het veschuivende hoesje, helaas na het rijden is dit helemaal er overheen gezakt, ook bij de nieuwe riemen -O-
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Farjen op 28-05-23 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:35


Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:41

Ik heb de beugelriemen van Stübben!
Misschien niet helemaal wat je zoekt want die zijn zonder hoesje, maar wellicht ook een optie.

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:41

Prestige heeft ook fijne mono beugelriemen. Die van Stübben zijn idd ook erg fijn :j

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 13:23

Heel veel merken doen dit helaas het hoesje schuift bij mij altijd. De oplossing hier is je riemen niet te groot te nemen. Ik heb ze op het 3e gaatje van ondereren zitten daardoor zit het hoesje al op het einde dus kan ook niet meer verschuiven.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 19:20

Zo, dat zadel ligt heel netjes op je paard!

Ik heb mono-riemen van prestige, ben normaal een stubbenfan, maar dan kan je je beugels niet opsteken.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:54

Ik lees even mee, ben ook op zoek, maar kan de prestige riemen niet vinden met een gesp? Alleen met zo’n haakje?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 20:58

Ik had een hekel aan die dingen en kreeg er bij mijn nieuwe zadel van prestige. De riemen zijn denk ik van erreplus. Dus toch maar geprobeerd want het was een cadeau van mijn man en ik ben eigenlijk erg tevreden over deze. Het enige waar ik. “Moeite” mee heb is dat ik ze niet omhoog kan hangen (dat gaatje dat daarvoor bedoelt is heeft met mijn beugellengte weinig zin maar ik heb ook een kort zweetblad) maar verder zijn ze erg fijn. Ik ben ook vrij zeker dat je lengtematen hebt in die dingen. Want heb met dezelfde gereden op een 17inch zadel en die kreeg ik niet kort genoeg gemaakt.

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 09:23

Pallatin schreef:
Ik lees even mee, ben ook op zoek, maar kan de prestige riemen niet vinden met een gesp? Alleen met zo’n haakje?


Nee ik ook niet, dus als iemand een linkje heeft? :)
Of bedoelen jullie deze met een T-haakje? Wel mooie prijs ook :=
https://www.emmers.eu/nl/product/detail ... our=148924

Die Erreplus klinken ook fijn!

deze vind ik er ook wel interessant uitzien?
https://www.emmers.eu/nl/product/detail ... our=139840


Ayasha: over dat oogje en ophangen, bij mij ziet het er zo uit als ik dat gaatje gebruik
Afbeelding
Maar dan steek ik mijn beugel in zo'n hoesje en hang ik de beugel op in dat korte stuk en de riem gaat doorheen het hoesje. Blijft goed zitten dan :j

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:43

Waarom heb je je beugelriem zo raar zitten dan? De riem hoort er op kop in. Het gespje bij de beugel. Dan kan hij helemaal niet draaien. Verder beugelriemen niet te lang zodat het flapje niet boven het hoesje uitkomt. Ik rijd meerdere paarden zo. Nog nooit een probleem mee gehad..

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 09:55

pluisje88 schreef:
Waarom heb je je beugelriem zo raar zitten dan? De riem hoort er op kop in. Het gespje bij de beugel. Dan kan hij helemaal niet draaien. Verder beugelriemen niet te lang zodat het flapje niet boven het hoesje uitkomt. Ik rijd meerdere paarden zo. Nog nooit een probleem mee gehad..

Jij snapt duidelijk het principe van de mono riem niet :D

Je hebt hier geen flapje of gesp die je aan de onderkant moet doen. Dit is één riem geen dubbelgeslagen riem.

https://www.agradi.nl/harrys-horse-beug ... -BEALw_wcB

Dit principe alleen hebben sommige ipv het t haakje een gesp. Maar de werking is hetzelfde.

Wat jij bedoelt is een normale dubbele riem met de gesp onderaan hangen met een hoesje erom. Dat is compleet iets anders.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:05

Sonde dat je geen T haakje wil, ik heb zowel de wintec als de bates webbers en heb dit probleem niet. Als de reden is om ze makkelijk op te kunnen steken, ik doe het tegenwoordig zoals dit filmpje: https://vm.tiktok.com/ZGJxR9VFE/

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 10:05

Oh de eerste foto leken normale beugelriemen…

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 12:53

pluisje88 schreef:
Oh de eerste foto leken normale beugelriemen…


Nee hoor, het zijn deze :)
https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... enkel.html

Bovenaan is er enkel een nylon lusje waardoor je de beugelriemhaak steek.
Ik vind dit geweldig want onder je been is het nu gewoon plat, ipv zoals met normale beugelriemen een bobbel door de gesp die daar zit.


Een T-haakje heb ik slechte ervaringen mee gezien, het lijkt me minder stevig. Hoeft zo niet te zijn, maar in mijn hoofd... :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 12:54

Farjen schreef:
Pallatin schreef:
Ik lees even mee, ben ook op zoek, maar kan de prestige riemen niet vinden met een gesp? Alleen met zo’n haakje?


Nee ik ook niet, dus als iemand een linkje heeft? :)
Of bedoelen jullie deze met een T-haakje? Wel mooie prijs ook :=
https://www.emmers.eu/nl/product/detail ... our=148924

Die Erreplus klinken ook fijn!

deze vind ik er ook wel interessant uitzien?
https://www.emmers.eu/nl/product/detail ... our=139840


Ayasha: over dat oogje en ophangen, bij mij ziet het er zo uit als ik dat gaatje gebruik
[ [url=m/bt1xTv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar dan steek ik mijn beugel in zo'n hoesje en hang ik de beugel op in dat korte stuk en de riem gaat doorheen het hoesje. Blijft goed zitten dan :j

Ja bij mij komen ze dus nog iets lager door het korte zweetblad. Met een hoesje zou het eventueel wel nog kunnen, alleen vind ik dat losmaken wel vervelend.Nu laat ik ze gewoon hangen maar da's ook niet heel handig.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:47

Annenas schreef:
Sonde dat je geen T haakje wil, ik heb zowel de wintec als de bates webbers en heb dit probleem niet. Als de reden is om ze makkelijk op te kunnen steken, ik doe het tegenwoordig zoals dit filmpje: https://vm.tiktok.com/ZGJxR9VFE/


Ik zelf wil geen haakje omdat me dat lastig lijkt met verstellen…ik heb twee bijrijders die de beugels op een ander gat hebben dan ikzelf….en wat Farjen zegt; het lijkt me minder stevig….

Andere vraag: klopt het dat bij veel van die mono riemen het hoesje over de gesp dan haLverwege de riem zit dus ter hoogte van het zweetblad? Want dat zou dan toch schade geven?

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Mono-beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:33

De mijne gaan al 6 jaar mee inmiddels en zien er nog als nieuw uit, zijn ook makkelijk te verstellen, maar ieder zo z’n voorkeur :D

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:37

Pallatin schreef:
Annenas schreef:
Sonde dat je geen T haakje wil, ik heb zowel de wintec als de bates webbers en heb dit probleem niet. Als de reden is om ze makkelijk op te kunnen steken, ik doe het tegenwoordig zoals dit filmpje: https://vm.tiktok.com/ZGJxR9VFE/


Ik zelf wil geen haakje omdat me dat lastig lijkt met verstellen…ik heb twee bijrijders die de beugels op een ander gat hebben dan ikzelf….en wat Farjen zegt; het lijkt me minder stevig….

Andere vraag: klopt het dat bij veel van die mono riemen het hoesje over de gesp dan haLverwege de riem zit dus ter hoogte van het zweetblad? Want dat zou dan toch schade geven?



Afhankelijk welke lengte je neemt en de lengte van je benen. Bij mijn springzadel zit het onder mijn zweetblad (zijn ook vrij korte riemen en zitten ook maar op het 4e gaatje geloof ik) denk dat je met dressuurzadel wel snel op het zweetblad zal zitten.
Moet zeggen dat ik zelf geen verschil merk qua rijden met de standaard of de mono riemen. Denk dat als deze stuk zijn dat ik gewoon voor normale ga

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:45

FleurSandro schreef:
Pallatin schreef:

Ik zelf wil geen haakje omdat me dat lastig lijkt met verstellen…ik heb twee bijrijders die de beugels op een ander gat hebben dan ikzelf….en wat Farjen zegt; het lijkt me minder stevig….

Andere vraag: klopt het dat bij veel van die mono riemen het hoesje over de gesp dan haLverwege de riem zit dus ter hoogte van het zweetblad? Want dat zou dan toch schade geven?



Afhankelijk welke lengte je neemt en de lengte van je benen. Bij mijn springzadel zit het onder mijn zweetblad (zijn ook vrij korte riemen en zitten ook maar op het 4e gaatje geloof ik) denk dat je met dressuurzadel wel snel op het zweetblad zal zitten.
Moet zeggen dat ik zelf geen verschil merk qua rijden met de standaard of de mono riemen. Denk dat als deze stuk zijn dat ik gewoon voor normale ga

Het hele ide van die dingen is toch om geen gesp op je zweetblad te hebben. Ik heb iig nog nooit eentje met de gesp op het zweetblad gezien bij een dressuurzadel en bij mij ook niet ondanks mijn korte pootjes. De juiste lengte kiezen. :)