Barebackpad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
isa06x
Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 10:30

Hoi, hoe precies moet een barebackpad passen?

Op een halstermanier: je koopt er gewoon een in bijvoorbeeld maat cob en je past een keer of die past
Op een zadelmanier: hij moet helemaal precies passen en helemaal perfect

Beetje vage uitleg, hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Ik vraag me dus af hoe precies een barebackpad moet passen, net zo precies als een zadel of niet

Huidverzorging is mijn passie
Sterre & Flash, mijn shetlanddames


Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:00

Veel BBP hebben geen maat. Barefoot heeft een barebackpad in maat pony of paard, de pony is dus uiteraard een stukje kleiner. Volgens mij staan de maten ook op de site, misschien kan je dit als referentiepunt gebruiken.
Ik weet niet of andere barebackpads dit ook hebben, maar er valt vast wel te googlen over hoe groot ze ongeveer zijn!
Ze hoeven niet aangepast te worden zoals een zadel, wel is het misschien handig om op te letten of er genoeg schoftruimte is. Sommige BBP zijn erg plat wat dus vermoedelijk erg gaat drukken op de schoft als je paard een hoge schoft heeft. Er zijn speciale BBP op de markt die de schoft wat vrijer houden.

isa06x
Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 11:03

__Toverbal schreef:
Veel BBP hebben geen maat. Barefoot heeft een barebackpad in maat pony of paard, de pony is dus uiteraard een stukje kleiner. Volgens mij staan de maten ook op de site, misschien kan je dit als referentiepunt gebruiken.
Ik weet niet of andere barebackpads dit ook hebben, maar er valt vast wel te googlen over hoe groot ze ongeveer zijn!
Ze hoeven niet aangepast te worden zoals een zadel, wel is het misschien handig om op te letten of er genoeg schoftruimte is. Sommige BBP zijn erg plat wat dus vermoedelijk erg gaat drukken op de schoft als je paard een hoge schoft heeft. Er zijn speciale BBP op de markt die de schoft wat vrijer houden.

Dankjewel

Huidverzorging is mijn passie
Sterre & Flash, mijn shetlanddames

marley93
Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:11

Een BBP hoef je niet zo aan te meten als een zadel, voor zover ik weet.
Persoonlijk vind ik ze minder geschikt om lange ritten mee te maken, of om alleen maar daarmee te rijden, omdat je toch niet zoveel (of helemaal geen) schoft- en ruggengraatvrijheid hebt. Misschien is dat bij de duurdere pads wel wat beter, dat durf ik niet te zeggen.
Volgens mij doen sommige mensen ook nog een dekje met inlages (boomloos zadeldekje) eronder om ruggegraatvrijheid te creëren.

Misschien kun je hier ook meer info vinden! Erg leerzaam topic. :)
[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Tdem
Berichten: 21
Geregistreerd: 19-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:16

Bij barebackpads staat er vaak bij de website hoe lang deze zijn. Dan kun je ongeveer wel kijken hoelang deze voor jou paard/pony moet zijn! Heb zelf een bk support pad. Daar kon ik uit maat pony of paard kiezen. En stond er ook hoelang deze waren. Een bareback pad hoeft niet net zo precies als een zadel te passen. Maar zoals toverbal al zijn zijns er verschillende pads te koop met schoftvrijheid en zo!


Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:36

Er zitten geen harde delen in dus aanmeten als een zadel is niet nodig.

Wel kan een barebackpad strak trekken op de ruggegraat, naar voren of naar achteren kruipen of drukken op de schoft als de vorm niet goed is voor het paard. Dus een beetje kijken naar wat je nodig hebt kan wel heel nuttig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:01

Over het algemeen gaat de maat van een barebackpad meer om jouw broekmaat (pas jij er op/in) dan de maat van het paard

Sadira
Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:12

Je hoeft hem niet aan te meten als een zadel, maar ook niet elke barebackpad past even fijn op elk paard. Bijvoorbeeld: de barebackpad die wij hadden voor onze eerste pony, was voor de tweede pony niet geschikt, want hij was een beetje meer gevormd als een springzadel en de voorkant kwam daardoor bij de tweede pony enorm over haar schouders heen (lag heel erg ver naar voren). Toen hebben we een ander model bbp gekocht, en die ligt perfect achter haar schouders en geeft haar genoeg ruimte om te bewegen. Je moet dus wel een beetje kritisch zijn op de pasvorm, maar lang niet zo erg als bij een zadel.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Anoniem

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:40

Wat trouwens wel belangrijk is bij een barebackpad is de kwaliteit. Let vooral op de singel: een V singel verdeelt de druk beter dan een rechte band over de rug. Je hebt er ook met inlages en ruggengraatvrijheid

Milafayyy
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:32

Hai sorry beetje laat maar ik had nog een vraagje ik krijg binnen kort een tinker hij is ongeveer 1,45 schofthoogte en heeft wel een korte rug en een klein beetje ronde bouw welke maart barebackpad zal ik dan nemen?

marley93
Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:55

Heb je al een merk/type in gedachten? Dan zou ik daarvan even kijken hoeveel cm elke maat is, en dan de ruglengte van je pony opmeten. Het stukje waar je normaal gesproken je zadel zou opmeten.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Milafayyy
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:04

marley93 schreef:
Heb je al een merk/type in gedachten? Dan zou ik daarvan even kijken hoeveel cm elke maat is, en dan de ruglengte van je pony opmeten. Het stukje waar je normaal gesproken je zadel zou opmeten.

Zal ik doen thank youu! :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, lovelady1, MariekeS_, Oehlala, Waidida en 8 bezoekers