Korte ruggetjes verzamelen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:20

Hier een d pony quarter x south african boerperd met ergens ver weg saddler en arabier :+ Ken haar 4 jaar, en officieel nu d'r eigenaar sinds 2 maandjes. Zadelfitter zei dat ze beter niet groter dan 16" zadel kon hebben. Nu ligt er een Wintec Lite 16" GP op, volgensmij is ze er blij mee! Ik heb gelukkig ook nog een hand ruimte :j

(Beetje een gekke foto met m'n heuptasje achter)
Afbeelding

Alleen het leed wat cob dekjes vinden heet... :') Ze zit er zo tussenin, en cob is hier heel moeilijk te vinden. Ze verdrinkt in de meeste fulls.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:22

Mijn fjord heeft ook een korte rug. Het zadel wat ik nu heb past echt net. Het is uiteindelijk een Busse geworden maar het was een hele zoektocht.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:39

Hier ook een pony, fjord , met korte rug.
Ze is 1.40 m ongeveer.
Heb veel zadels geprobeerd oa Barefoot diverse types.
Heb nu ongeveer een naar een ghost veneto, super fijne zit en ligt als een huis op mijn einde fjord.
En lekker kort zadel maar wel ruim genoeg voor mij.
Niet de duidelijkste foto’s wat zadel betreft maar je krijgt een beetje een beeld zo .

Afbeelding
Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:25

Ik meld me hier ook. Mijn e-pony heeft naast een korte rug ook een schuine schouder. Hij weigert te lopen met vrijwel elk zadel. Alleen zijn thorrowgood cob is enigszins oke, maar moet elke 3 maanden aangepast worden omdat hij anders weer gaat weigeren. Met veel zadels proef gereden, met de een liep hij ronduit kreupel en met de ander begon hij te steigeren. Wij zien door de bomen het bos ook niet meer helaas. Afbeelding

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:38

maras schreef:
Ik heb dit zadel gekocht voor de korte rug van mijn paard,18 inch en slechts 44 cm draagvlak. Voor de liefhebbers is het te koop,ik ben gestopt met de actieve ruiter carrière .
[ [url=m/ITMo6R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[


Pb

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:54

Hier een arabiertje met een kort ruggetje:)
Ik heb er nu sinds kort een 17 inch wintec isabel werth dressuurzadel op liggen. Super blij mee!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:19

Bij nader inzien denk ik dat deze ook een opgave wordt straks..
Bijna 3, maar het zadel van haar moeder (kort, schuine schouder) is echt nog veel te groot.. :') Afbeelding

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 16:49

Myrthee_ schreef:
Bij nader inzien denk ik dat deze ook een opgave wordt straks..
Bijna 3, maar het zadel van haar moeder (kort, schuine schouder) is echt nog veel te groot.. :') [ [url=m/monTFE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohjee ja! Maar ze is ook nog wel echt heel erg puppy.

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:22

Myrthee_ schreef:
Bij nader inzien denk ik dat deze ook een opgave wordt straks..
Bijna 3, maar het zadel van haar moeder (kort, schuine schouder) is echt nog veel te groot.. :') [ [url=m/monTFE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze zou ik gewoon nog een jaartje geen zadel op doen en dan nog eens kijken :)

Hier mijn pony met korte rug:

Afbeelding

Heb er nu een westernzadel op liggen, op termijn wil ik er wel een spring/veelzijdigheid bij. Maar lastig om iets passend te vinden, alles glijdt ook snel bij hem.

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:52

OP mijn tinker x haflinger had ik een Thorowgood endurance liggen. Ook een kort zadel, bij 17.5 inch slechts 42cm.
Geschikt voor rond geribte paarden. Heeft wel een rechte boom.
Nu heeft zij geen echt korte rug, maar dit type zadel wordt regelmatig gebruikt op korte ruggen.

Overigens is het een vzh model met dressuur gerichte zweetbladen

Arlette1991

Berichten: 737
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:18

Ik heb een Wow dressuurzadel op mijn korte tinker liggen. Het eerste zadel waar we langer als een jaar mee doen in de tien jaar dat ik hem heb.

Door het verwisselbare kopijzer en luchtgevulde kussens bijna eindeloos aan te passen. Erg handig bij een paard dat nog wel eens wil wisselen in postuur en bespiering.


Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:45

Interessant topic! *D
Ben zelf net op zoektocht geweest voor mijn jonge rarebier, ik had al een kort zadel voor mijn vorige paard (43cm) maar die was toch nog wat lang en pastte niet optimaal.
Nu een Sommer Diplomat gekocht, die is nog wat korter en heeft een thermoplastische boom dus kan makkelijk aangepast.
Helemaal blij ermee!
Licht zadeltje en goede kwaliteit!
Op de foto was eerste pasbeurt dus het moet nog aangepast op peerdie. :D
Heb inmiddels ook een langere anatomische singel erbij, moest 70cm, heb nog nooit zo'n lange singel gehad, geen idee waarom want hij is 1.48. :')

Afbeelding

Als de zadelmaker geweest is zal ik nog wat goede foto's maken, ze komt de 10e.

Blizzard_1
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:24

Voor de mijne met korte rug en hoge schoft heb ik een Custom Wolfgang dressuurzadel en een Prestige springzadel.
Het was even zoeken en geduld hebben maar de zadelmaker dacht echt super mee.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 21:30

Soms twijfel ik nog wel eens of ik echt 100% tevreden ben met mijn zadel, eigenlijk wel, maar de haren die achteren afgescheurd worden zitten me niet 100% lekker.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:58

Hier 2 c ponies.
Heb wel ergens staan wat de draagvlakken zijn maar weet het niet uit mijn hoofd.
Weinig in elk geval :P

Voor de kleinste 1.29 16" dresuurzadel en voor de grootste wel 2 cm groter :P een stubben Juventus 17" met Franse kussens.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:13

Mini ruggetje hier.

6 jarige Tinker merrie, past max. een 17” zadel op, maar helaas pas ik daar niet in. :+
Heb een Bates Dressage Plus aan laten meten, 17,5 en ligt zo dat ze er geen last van heeft.

Maar oh oh, is al een ukkie en met zo’n rug helemaal.
Foto van ‘t voorjaar, toen de drachtig stond.

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:27

Hier ook een PRE met een korte rug. Mijn Albion 16,5 inch was echt te lang voor haar met de keilkussens die er onder zitten. Ik ben nu nog met de zadelmaker op zoek naar de perfecte match. Ze is namelijk ook best breed en ik kan dan weer niet breed zitten.
Ben wel heel blij met mijn zadelmaker en denk dat we samen wel wat vinden. Nu een testzadel maar die lijkt het nog niet helemaal te zijn.
Met mijn Albion:
Afbeelding

Met het testzadel:

Afbeelding

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 22:40

Maartje_M schreef:
Hier ook een PRE met een korte rug. Mijn Albion 16,5 inch was echt te lang voor haar met de keilkussens die er onder zitten. Ik ben nu nog met de zadelmaker op zoek naar de perfecte match. Ze is namelijk ook best breed en ik kan dan weer niet breed zitten.
Ben wel heel blij met mijn zadelmaker en denk dat we samen wel wat vinden. Nu een testzadel maar die lijkt het nog niet helemaal te zijn.
Met mijn Albion:
[ [url=m/nWUgUn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met het testzadel:

[ [url=m/9elHtz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die Albion lijkt niet super lang, maar volgens mij ligt het zadel op de foto ook te ver naar voren (?)

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:46

Nee het lag gewoon in zijn geheel bagger. Te smal voor, te lang (je hebt gelijk hoor, het had een centimeter korter moeten zijn om beter te passen), past gewoon niet bij mijn paard. Zadel dat ik nu heb is een inchmaat groter en beduidend korter. Voor mij is het te groot, maar voor een test zadel kan dat even geen kwaad
Edit, de Albion komt te koop dus :+

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 23:12

Als ik die zo zie zou die voor ons ook te lang zijn hoor, haha.

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:53

Mag ik vragen voor de mensen met ervaring met de wintec lite, hoe lang het draagvlak van het zadel ongeveer is? Was aan het zoeken in de zoekmachine, kwam toen dit topic tegen!
Sorry dat ik zo kom binnenvallen

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Korte ruggetjes verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:00

Op mijn 3 jarige haf met korte rug nu een 16,5" Wintec Isabell Werth liggen voor het opleiden. Ligt aardig maar zou zelf beter zitten in 17". Echter doordat beugelhaken en kniewrongen te verstellen zijn gaat dat goed. In de toekomst als ze wat is uitgegroeid maar kijken naar een maatzadel. Ik wil nu perse een verwisselbare boom en goed aanpasbaar zadel dus dit is een mooi compromis.

Huni

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Eiland in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:01


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:58

Majabeestje schreef:
Hier ook een D pony met een korte rug. Ik heb een afspraak gemaakt voor een Zaldi zadel. Hopelijk is het wat.


Ik heb een Lander gehad op een korte pony, model van de kussens bleken toch ongeschikt. Was nieuw aangemeten, dus ik baalde als een stekker. Daarna heb ik een Schutte aan laten meten.

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:05

kiki1976 schreef:
OP mijn tinker x haflinger had ik een Thorowgood endurance liggen. Ook een kort zadel, bij 17.5 inch slechts 42cm.
Geschikt voor rond geribte paarden. Heeft wel een rechte boom.
Nu heeft zij geen echt korte rug, maar dit type zadel wordt regelmatig gebruikt op korte ruggen.

Overigens is het een vzh model met dressuur gerichte zweetbladen


Die heb ik ook, heel blij mee! En heb het geluk dat het qua lengte op alle 3 mijn paarden past, en qua boommaat zowel geschikt voor mijn 18-jarig dikkerdje zonder papieren (vermoedelijk wat Spaans bloed) als mijn 10-jarig arabiertje.