Wintec Isabel Werth HART zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 18:25

Even een vraagje. Ik heb nu zo’n 3 jaar een Euroriding Titan II op mijn paard liggen. Vandaag de zadelmaker laten komen om alles te controleren en bijvullen.

Zoals ik al wist is de rechterheup van mijn paard hoger dan de linker. Links achter heeft ze namelijk spat waardoor ze haar been niet altijd goed onder kan zetten. Hierdoor ga ik automatisch scheef zitten om dit te compenseren. Nu heb ik grote kans dat na 3 maanden het zadel (en ik) nog steeds scheef zijn en weer opgevuld moeten worden.

Nu raadde de zadelpasser deze Wintec aan omdat deze ook aangepast kan worden aan haar blessure. Dit wil zeggen dus links een fractie meer cair waardoor ik altijd recht zit. Mijn eigen zadel wilde/kon hij niet scheef opvullen wat ik ook begrijp!

Maar wat is jullie ervaring? Vind het wel weer een behoorlijke investering. Kon over dit nieuwe ‘hart’ zadel nog weinig ervaring vinden.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:43

Waarom wil hij je Titan niet aanpassen als deze gewoon goed is? Als hij tegen asymmetrisch is dan moet hij je ook geen asymmetrisch zadel willen verkopen. Je kunt het ook met een luchtpad oplossen.
Ik zou dit niet vertrouwen, klinkt of hij gewoon wil verkopen.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:44

Sizzle schreef:
Waarom wil hij je Titan niet aanpassen als deze gewoon goed is? Als hij tegen asymmetrisch is dan moet hij je ook geen asymmetrisch zadel willen verkopen.
Ik zou dit niet vertrouwen.



Dit. Vreemd verhaal...

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

xSannee
Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:48

Wat bijzonder, waarom het ene zadel wel scheef willen maken en het andere zadel niet??

Ooh, of gaat het erom dat de wintec niet inzakt?

Ik heb wel net een nieuw HART zadel, springversie dan wel. Dus als je d'r iets over wilt weten laat maar weten!
Laatst bijgewerkt door xSannee op 17-09-20 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:53

Hoi TS,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn pony is links minder bespierd dan rechts. Hierdoor ging ik scheef zitten om te compenseren. De zadelpasser wilde logischerwijs mijn nieuwe zadel niet scheef opvullen en adviseerde een prolite tri-pad. Die heb ik er nu onder met de dunste inlage links en het zadel ligt als een huis en ik zit recht. Is dat misschien een idee?

Ik heb verder geen ervaring met de Wintec Isabell. Het zadel is alleen gepast en ik vind het een prachtig zadel maar ik weet niet of ik een Titan zou inruilen voor een Wintec isabell :o

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:16

Als het om het inzakken gaat dan kan hij ook aanbieden om een lining van dik vilt erin te zetten of flair te plaatsen.

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:20

De bedoeling van jouw training is, dat de bespiering van jouw paard gelijk wordt en je paard in balans tekrijgen. daardoor kom jij weer recht op je paard te zitten!
en als jouw zadel dan scheef zou zijn, kan jij nooit recht op je paard komen.
daarom wil de zadelmaker jouw zadel niet scheef vullen.

Daarom raad ie een cair zadel aan, daarvan is de vulling stabiel omdat die kussens altijd gelijk blijven. iets onstabiliteit wordt opgevangen door de lucht kussens die in het zadel zitten.
(de kussens in een cair zadel kunnen niet scheef gevuld worden ;) )

Jasper 06-05-1999 - 04-08-2010 Caro 04-05-2012 - 08-10-2020
Een nieuw avontuur begint met Ruben!!

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:18

Ik denk eigenlijk niet dat hij het daarom wil verkopen. Dat nieuwe Wintec model biedt juist wel de optie om scheef aan te passen dmv een soort shims. Als het enkel om het Cair gaat dan hoeft ze immers niet het nieuwste model te kopen.
Hoe dan ook zijn er echt ook opties om dat met een bestaand zadel correct op te lossen. Kost echter meer moeite.

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 21:58

Ja hij had inderdaad nog een soort pad bij die je kon opvullen. Een nieuw zadel aanschaffen zie ik nu eigenlijk niet zitten omdat dit zadel verder prima past.

Ik snapte dus ook niet dat hij wol niet scheef wil opvullen maar de lucht vervolgens wel?

En natuurlijk proberen om zelf netjes rechtop te zitten, maar dit valt altijd tegen :')

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:36

Ik zou eerder kijken naar een prolite pad die je kan opvullen met pads dan een ander zadel. Hoewel ik goede ervaringen heb met Wintec (je kan ook naar Arena of Bates kijken, dat is hetzelfde principe alleen dan van leer).

Cair kan trouwens niet met een pufje lucht worden bijgevuld zoals een WOW. Bij een Wintec werkt je zadelmaker met pads die tussen de kussens en het zadel liggen. Ze hebben heel veel van die pads, van heel dun tot wat dikker. Ik heb daar wel fijne ervaringen mee maar het lijkt me in dit geval onnodig om helemaal van zadel te wisselen als je een fijn zadel hebt.

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:37

Sizzle schreef:
Ik denk eigenlijk niet dat hij het daarom wil verkopen. Dat nieuwe Wintec model biedt juist wel de optie om scheef aan te passen dmv een soort shims. Als het enkel om het Cair gaat dan hoeft ze immers niet het nieuwste model te kopen.
Hoe dan ook zijn er echt ook opties om dat met een bestaand zadel correct op te lossen. Kost echter meer moeite.


De 'oudere' modellen kun je ook allemaal opvullen met shims. Dan heb ik het over de modellen van de afgelopen paar jaar.

Utixo
Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:47

Wat was de reden dat hij niet gewoon voor de simpelste oplossing, namelijk een prolitepad, ging?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:48

Nelleke, Dat is waar.
Ik heb net even de reclame gelezen van het zadel en dat gaat inderdaad meer in de richting dat het zadel zich aan iedere conformatie zou aanpassen.
Ik zou hoe dan ook voorzichtig zijn hier, zo wild ben ik niet van Cair eerlijk gezegd. Dan liever „echt“ lucht.

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:02

Volgens mij is er niet zoveel anders aan die HART zadels dan aan de voorgaande modellen alleen wordt er nu in de marketing meer nadruk gelegd op de voordelen van een aanpasbaar zadel.

Ik ben dan zelf weer niet zo wild van 'echt' lucht en weer heel verrast door de kwaliteit van wintec. Heb zowel Wow als Wintec gehad. Het enige nadeel vind ik dat het zitcomfort van Wintec wel minder is.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:30

@nelleke dat laatste is nou net waar de HART lijn verbeterd is. Vriendin heeft net de 500 hart aangeschaft en had daarvoor de 500 (wel al met cair, echt het model voor het hart model). Comfort voor de ruiter is wel verbeterd en het materiaal van de zitting ook wel (minder glad en minder 'plastic-achtig').
Ik heb zelf de isabell, het model voor het hart model, en ja, het was wel even een stukje harder dan mijn ghost zadel of mijn westernzadels waren. Went snel genoeg overigens (en ik ben echt wel een z**kerd omdat ik nogal snel pijntjes heb overal ;) )

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:36

Ik zou met elk zadel voor een prolite pad gaan.
Ik zou elk zadel recht laten.
Dat is toch een veel gemakkelijkere oplossing.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*


Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wintec Isabel Werth HART zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 19:02

Prolite pad was inderdaad de andere optie, hij had er nu 1 bij maar die was helaas te kort.

Het zadel klinkt ‘perfect’ dat alles zo aangepast kan worden maar mijn eigen Titan ligt ook prima en zit heerlijk.

Bovendien zie ik het voordeel van cair (nog) niet.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot, Stp en 44 bezoekers