Goede kwaliteit en fijne spring singel, merken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Goede kwaliteit en fijne spring singel, merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 13:31

:wave:

Ik ben op zoek naar een nieuwe spring singel met buikflap en dat blijkt nog niet makkelijk te zijn dus hoop ik hier wat opties waar ik nog niet aan gedacht had te vinden. Ik heb op dit moment een Equiline singel, pas 1 jaar oud en is al vrij lelijk geworden helaas.

Ik heb een Amerigo springzadel, super fijn alleen vind ik de singels echt niet mooi met hun merk kleuren erin verwerkt. Hiervoor een Erreplus zadel + singel gehad en die was ook fijn maar helaas echt niet de juiste kleur bruin. Dus wat zoek ik dan wel?

- Echt mooie en goede kwaliteit leer
- Evt. met wol/bont te krijgen
- Warm bruine kleur, geen cognac of rood bruin
- Mooie voorgevormd
- Elastiek en maat 135

Ik kwam nu uit bij Butet of Fairfax, maar deze is wel érg duur. Het mag best wat kosten maar liefst tot €300,- max.

Foto van het zadel voor idee van de kleur

Afbeelding


Ben benieuwd! :D

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:57

Kentaur heeft hele mooie donkerbruine springsingels, zie hieronder voor een afbeelding van een singel uit de kentaurshop in Australie, maar ook in NL vaak wel te bestellen.

Ik heb nu een donkerbruine singel van BR van 130/135 met buikflap, elastiek aan beide zijden. Besteld bij Fugers in Soest, zwart en cognac kun je wel veel vinden maar donkerbruin inderdaad minder. Kostte rond de 130 euro. Die is wel iets lichter (2e foto).

Van beide weet ik alleen niet of ze met wol of bont verkrijgbaar zijn.

Afbeelding


Afbeelding

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Goede kwaliteit en fijne spring singel, merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:35

Ik heb nu een donkerbruine stübben singel, heel fijn leer en ook een mooie vorm. Waar je die zo kan krijgen weet ik niet, heb hem via marktplaats gekocht.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Goede kwaliteit en fijne spring singel, merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 12:44

Bedankt voor de reacties!

De kentaur vind ik de binnenkant teveel naden hebben, paard is vrij gevoelig op zijn huid dus dat durf ik net niet aan. De BR ziet er goed uit maar qua kleur wel echt wat te licht denk ik, Fugers kan ik weleens gaan kijken dat is wel aan de te rijden.

Stubben heb ik nog niet naar gekeken, zal eens kijken of die ergens te krijgen zijn!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Goede kwaliteit en fijne spring singel, merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:59

Kentucky heeft mega fijne singels! Past ook goed bij je zadel.