Ervaring diverse Springzadels (CWD, Prestige, Tribal, etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:50

Erreplus heb ik ook goede ervaringen mee :j
Ze zijn hier in N-A meestal gevuld met synthetische wol.

Je kunt trouwens altijd de vulling wisselen. Bij mijn Prestige dressuurzadel heeft de zadelmaker de foam verwisseld voor wol en de prijs viel best mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:00

Ik heb ervaring met Antares en Tribal (eventing). Beide fijn zittende kwaliteits zadels. Als mijn Tribal niet te smal was geweest had ik er nooit afstand van gedaan. Zat als een huis!

ierr
Berichten: 105
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:06

Capriootje schreef:
Zelf heb ik CWD alleen een keer getest en vond vooral de service echt ondermaats. Kreeg zo'n 'je bent maar een amateur' gevoel ervan. Maar ken ook mensen die er wel heel tevreden over zijn, dat houd je toch wel denk ik.

Equipe is heel fijn inderdaad, super mooi leer ook! Antares is ook wel vergelijkbaar denk ik.



Ik heb een antares, binnenkort 2 stuks :') _/-\o_. Ik vond antares lekkerder zitten als Equipe. Equipe was naar mijn idee wat harder.

Kimren
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:37

Is er ook iemand die ervaring heeft met equiline (spring)zadels? Over de kwaliteit en hoe die zit etc?

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:54

Iemand een idee hoe je een springzadel zelf kunt testen of het oké ligt?
Hier een nieuwe maar er lijkt zoveel ruimte midden in van voor naar achter de zweetbladen die zover naar voren steken over de schouder van paard. Waardoor het lijkt dat schouder geklemt word en als je er op zit nog is extra druk van ruiter.
Word gezegt...veel rijden word zadel soepel van. Boom word echt niet soepeler en zweetbladen zijn tot in zoverre flexibel,toch?

Ik kan weinig vinden. Geen goede filmpjes hoe het echt goed ligt. Een filmpje gevonden maar met dressuurzadel...

Hopelijk wil iemand zijn kennis en kunde delen!

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:26

Als je eigenijk niet weet wat je doet dan zou ik er iemand naar laten kijken met verstand. Je kan ook een digitale meeting laten doen, dan komt er een pad onder met sensoren en kan je zien waar het drukt

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:13

BravoT schreef:
Als je eigenijk niet weet wat je doet dan zou ik er iemand naar laten kijken met verstand. Je kan ook een digitale meeting laten doen, dan komt er een pad onder met sensoren en kan je zien waar het drukt


Zadel is aangepast door iemand die verstand zou hebben...
Heeft het niet op de pony's gepast en gaf de boodschap dat het ook op de pony's goed zou liggen. Die mening deel ik niet.
Paard heeft heel andere rug/schoft als de pony's.
Daarnaast ben ik geen leek. Ik heb alleen weinig kijk op springzadels...

Dank je wel voor je tip!
Dat is eigenlijk het meest volledig om het te laten meten.

Mulan000
Berichten: 43
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:32

Butet, CWD zijn goede zadels en zitten als een huis, maar zijn ook behoorlijk aan de prijs

Prestige zijn ook goede zadels, hoewel ik niet voor de variant zou gaan met dubbel leer. (Deze zijn heerlijk zacht, maar de leerlagen gaan wrijven en daardoor kapot).

Maar ook Passier, Kieffer, Stubben hebben zeer goede en verschillende modellen spring/eventing zadels. Ik zou deze zeker niet overslaan.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:42

Ik ben geen fan van de Franse en Italiaanse merken. De kamer is vaak veel te smal voor de meeste paarden en de boom (niet enkel het kopijzer maar de volledige boom) moet ook maar net op je paard passen. Dit zijn als ik het me goed herinner vooral bananenbomen. Idem met Kieffer, Stuben etc al ben ik niet zeker of deze ook meer een bananenboom hebben.

Als je budget 2000 is en natuurlijk aan de hand van de paard vind ik de Jeffries zadels hele fijne zadels. Net iets boven de 2000 dacht ik maar dan nieuw. Kent & master heb ik zelf enkele jaren mee gereden en was ook prima. Ondertussen wel overstap gemaakt naar Frank Baines en dat is toch wel een heel verschil tegenover die kent &master. Al moest de Jeffries zeker niet onder doen voor mijn Baines, maar paste jammer genoeg niet op mijn paard.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:00

Voor mijn pony had ik de Kentaur Naxos, top ding gewoon een Volvo haha

Paard heeft een lastige rug voor zadels. Van alles geprobeerd, oa;
- cwd lag niet top, zat niet lekker + let er op dat wanneer dingen aangepast moeten worden je je zadel langer kwijt bent. Imo beetje de Kep onder de springzadels
- equipe fijne kwaliteit, zat ook dikke prima
- prestige
- amerigo ook heel mooi, maar hij had geen passend model bij zich

Uiteindelijk uitgekomen op de xperience. Zo zacht! Zeker met ook buitenritten echt top! Ook al behoorlijk wat gekkigheid door kunnen uitzitten:) was nieuw wel boven je budget. Ziet er na 5 jaar nog super goed uit, terwijl ‘ie toch al heel wat te verduren heeft gehad haha
Ik spring en cross er mee

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:06

Horsie84 schreef:
BravoT schreef:
Als je eigenijk niet weet wat je doet dan zou ik er iemand naar laten kijken met verstand. Je kan ook een digitale meeting laten doen, dan komt er een pad onder met sensoren en kan je zien waar het drukt


Zadel is aangepast door iemand die verstand zou hebben...
Heeft het niet op de pony's gepast en gaf de boodschap dat het ook op de pony's goed zou liggen. Die mening deel ik niet.
Paard heeft heel andere rug/schoft als de pony's.
Daarnaast ben ik geen leek. Ik heb alleen weinig kijk op springzadels...

Dank je wel voor je tip!
Dat is eigenlijk het meest volledig om het te laten meten.



Sorry maar iemand die een zadel op maat kan maken terwijl de pony er niet bij is heeft er geen verstand van, dan is het een helderziend persoon

Ik heb de digitale meeting bij countrymill laten doen en daar net een nieuw spring zadel gekocht en ze zijn mijn dressuur zadel aan het aanpassen en ben tot nu toe t vreden over ze.

Heb ook meerdere zadelmakers gehad waar ik tenslotte op de langere termijn niet te vreden over was. Zo is mijn dressuur zadel nooit goed passend geweest, er zijn nu sims in gezet en ga dinsdag hem om te passen met paard en ben er al 2 x geweest voor het spring zadel.