Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:37

Ik lees al eventjes mee maar dan vooral onder een steen :+ Vandaag kom ik er onder vandaan want ben benieuwd naar tips voor mijn ijslander!

Wat adviseren jullie? En dan vooral.. welke lengte?

Op de foto zit er een simpele rechte neopreen singel van 55 cm aan. Ga ik naar 65 cm? Of zelfs nog iets langer..

Afbeelding

Afbeelding

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:24

Jeetje wat een haar!! _/-\o_

Ik zou voor 65cm gaan, een banaansingel en in elk geval eentje waarbij de gespen niet boven de uiteinden vd singel uitsteken zoals nu het geval.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:46

Floran schreef:
en in elk geval eentje waarbij de gespen niet boven de uiteinden vd singel uitsteken zoals nu het geval.


Ja, door het vele haar lijkt dit nu zo :+ Maar onder de gespen zit nog wel een klein stukje van de singel

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:47

Heeft iemand nog een tip voor een smalle merrie met smalle singelgroeve en korte rug. Heb de prolite en een passier blue wave idee singel geprobeerd maar alles lijkt in oksel te trekken. Lengte kan niet langer want zit nu al cm of 3 onder zweetblad.

Zat zelf aan de asymmetrische van Mattes te denken maar bang dat dat te groot is.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:47

Welke lengte heb je nodig, Sorbetje? Mattes begint op 40 of 50 cm, dat is vrij kort

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:49

60 cm, ik weet dat mattes ze kort heeft, gebruik die singel voor de andere paarden. Bedoel meer dat de breedte dan haar hele buik beslaat.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:51

Bedoel je het brede stuk tussen de voorbenen? Ik heb een mattes crescentsingel, maar eventueel kan ik het stuk aan de elleboog of tussen de voorbenen wel opmeten, als je daar wat mee bent?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:28

Kan/wil iemand mij adviseren misschien?

Hier een zwarte singel, 65 cm. Op de foto niet helemaal aangesingeld maar dan houdt ik bijna geen gaatjes meer over. Dus waarschijnlijk een kortere singel nodig?
En wat voor vorm zou het beste passen?
Ohja, liefst een bruine singel.

Afbeelding

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:20

Ik val ook even binnen. Ik heb een springzadel aangeschaft maar nu is de vraag welke singel? En daarnaast nog wel of geen buikflap.

Uitgemeten kom ik op 110 cm uit voor de singel maar dit is volgensmij bijna de kleinste singel (als je op vzh singels zoekt).

Paard heeft geen ijzers of kalkoenen maar ik twijfel met name om de foto hieronder zo springt ze namelijk Afbeelding

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:28

Hier een voorbeeld van hoe de dressuur singel bij mijn merrie zit. Naar mijn mening zoals een singel hoort te zitten.. voldoende ruimte achter de elleboog en een mooie lengte. Dit is overigens een tekna, ben aangenaam verrast over de kwaliteit en pasvorm ivm een fairfax.. Afbeelding

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 03:33

Nog steeds opzoek naar een singel, ze heeft nu een rechte neopreen singel maat 65cm. Denk dat ik sowieso een maat groter moet, 70 of 75cm.
Qua vorm denk ik zelf een crescent of eeen assymetrical. Weet iemand of dit klopt?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 06:55

Ik heb nog een prolite narrow singel in 55cm te koop, mocht iemand nog op zoek zijn!

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:22

Mag ik ook even advies vragen?

Ik heb een IJslander, ex fokmerrie dus de buik gaat helaas nooit volledig weg. Eenmaal aan het rijden spant ze haar spieren netjes aan en toont ze minder buikig.

Ik moet mijn voorste singelstoot altijd 1 gat strakker doen of hij zit los. Ze draagt nu een simpele neopreen rechte singel van 60cm. Probleem is dat de gespen net over de stof komen na aansingelen (heeft ze helaas met veel singels...)

Wat voor singel zou bij haar passen?

Afbeelding
Afbeelding

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:29

JackieT schreef:
Nog steeds opzoek naar een singel, ze heeft nu een rechte neopreen singel maat 65cm. Denk dat ik sowieso een maat groter moet, 70 of 75cm.
Qua vorm denk ik zelf een crescent of eeen assymetrical. Weet iemand of dit klopt?

[ [url=m/YOh1Jl.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mcvkXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2cm455.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q2dMeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lengte en plek lijken mij goed. Eerder een asymmetrische dan een crescent. Niet buikig of singelplek naar voren. Als ze op deze goed loopt zou ik niet wisselen.

@narcissa, bold of crescent.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:22

JackieT schreef:
Nog steeds opzoek naar een singel, ze heeft nu een rechte neopreen singel maat 65cm. Denk dat ik sowieso een maat groter moet, 70 of 75cm.
Qua vorm denk ik zelf een crescent of eeen assymetrical. Weet iemand of dit klopt?

[ [url=m/YOh1Jl.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mcvkXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2cm455.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q2dMeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Singel mag naar 70 cm inderdaad, maar niet schokkend te kort. Crescent is niet nodig, ik zou voor asymmetrisch gaan.

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:53

Narcissa schreef:
Mag ik ook even advies vragen?

Ik heb een IJslander, ex fokmerrie dus de buik gaat helaas nooit volledig weg. Eenmaal aan het rijden spant ze haar spieren netjes aan en toont ze minder buikig.

Ik moet mijn voorste singelstoot altijd 1 gat strakker doen of hij zit los. Ze draagt nu een simpele neopreen rechte singel van 60cm. Probleem is dat de gespen net over de stof komen na aansingelen (heeft ze helaas met veel singels...)

Wat voor singel zou bij haar passen?

[ [url=m/vt1Esi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zg1PLr.jpg]Afbeelding[/url] ]



Bij jou zou ik voor een banaan/crescant model gaan. Als je even in de berichten van Daphara zoekt in dit topic, kom je een lijst tegen met allemaal verschillende banaanvormige singels van goedkoop naar duur.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:12

Freyr schreef:
Narcissa schreef:
Mag ik ook even advies vragen?

Ik heb een IJslander, ex fokmerrie dus de buik gaat helaas nooit volledig weg. Eenmaal aan het rijden spant ze haar spieren netjes aan en toont ze minder buikig.

Ik moet mijn voorste singelstoot altijd 1 gat strakker doen of hij zit los. Ze draagt nu een simpele neopreen rechte singel van 60cm. Probleem is dat de gespen net over de stof komen na aansingelen (heeft ze helaas met veel singels...)

Wat voor singel zou bij haar passen?

[ [url=m/vt1Esi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zg1PLr.jpg]Afbeelding[/url] ]



Bij jou zou ik voor een banaan/crescant model gaan. Als je even in de berichten van Daphara zoekt in dit topic, kom je een lijst tegen met allemaal verschillende banaanvormige singels van goedkoop naar duur.


Eens! En als de huidige singel 60 cm is dan zou je kunnen gaan voor 65 als je geen 60 kunt kiezen, dat een singel een dekje iets raakt is niet erg.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:55

Bedankt voor het advies :D Ik ga er eens naar kijken. Twijfelde omdat haar singelplek nog op een redelijke plek ligt en singel/zadel nooit naar voor schuift (en ik singel echt niet strak, kan ik niet eens :') )

Ik ben benieuwd!

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:57

sorbetje schreef:
JackieT schreef:
Nog steeds opzoek naar een singel, ze heeft nu een rechte neopreen singel maat 65cm. Denk dat ik sowieso een maat groter moet, 70 of 75cm.
Qua vorm denk ik zelf een crescent of eeen assymetrical. Weet iemand of dit klopt?

[ [url=m/YOh1Jl.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mcvkXK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2cm455.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q2dMeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lengte en plek lijken mij goed. Eerder een asymmetrische dan een crescent. Niet buikig of singelplek naar voren. Als ze op deze goed loopt zou ik niet wisselen.

@narcissa, bold of crescent.


Loopt wel goed ermee, met aansingelen hapt ze. Ga kijken voor een asymmetrische! Dank jullie wel!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:14

Ik heb bovenstaand besteld, die komt als het goed is vandaag binnen :)

Ben benieuwd of mijn paard er blij van wordt. Hij is nogal buikig dus de vorm lijkt goed voor hem. Ik heb ook de back on track singel besteld, deze is niet banaanvormig maag schijnt voor paarden met singelnijd fijn te zijn. Nu is dat bij mijn paard niet heel erg, maar ben benieuwd of het voor hem verschil maakt.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:50

Misschien zouden jullie ook eens met mij mee willen kijken? Pony heeft sowieso een gevoelig huidje dus ben al een tijdje bezig geweest met verschillende materialen. Tot nu toe ging het goed met de bontsingel, maar helaas nu ook niet meer. Wellicht toch een andere vorm nodig?
Op het moment rijden we niet maar gebruik ik de singel alleen voor het werken aan de dubbele lijnen. Hopelijk zijn onderstaande foto’s voldoende voor een goed beeld. Pony is door maagzweer wat spier kwijtgeraakt, hier zijn we weer rustig aan het opbouwen, foto ohz is nog wel van afgelopen zomer met een ander zadel dan we nu hebben
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:45

Las dat er nog iemand was met een paard waarbij de singelgroeve naar achter ligt. Heb zelf een fries die dit heeft. Ik heb nu een Mattes Atletico om te proberen. Zijn wel dure singels als je een neopreentje gewend bent _O-

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:17

Hier ook een Fries maar wel buikig. Ben benieuwd naar foto’s en ervaring bij jou

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:21

MarloesNatje schreef:
Misschien zouden jullie ook eens met mij mee willen kijken? Pony heeft sowieso een gevoelig huidje dus ben al een tijdje bezig geweest met verschillende materialen. Tot nu toe ging het goed met de bontsingel, maar helaas nu ook niet meer. Wellicht toch een andere vorm nodig?
Op het moment rijden we niet maar gebruik ik de singel alleen voor het werken aan de dubbele lijnen. Hopelijk zijn onderstaande foto’s voldoende voor een goed beeld. Pony is door maagzweer wat spier kwijtgeraakt, hier zijn we weer rustig aan het opbouwen, foto ohz is nog wel van afgelopen zomer met een ander zadel dan we nu hebben
[ [url=m/KMwvEX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g7uSf9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kPuRjO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een goede standfoto maken met singel (het liefst ook met zadel), als je dan kunt aangeven welke singel en welke lengte je nu gebruikt, dan kunnen we makkelijker mee denken in een mogelijke oplossing.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:35

VWestra schreef:
Hier ook een Fries maar wel buikig. Ben benieuwd naar foto’s en ervaring bij jou


Vandaag even gauw bekeken en er kort mee gereden aangezien mijn 8mnd oude dochtertje het wel weer gezien had op stal. :+
Maar ik zal nog foto's ervan maken en mijn bevindingen plaatsen uiteraard.
Ik had eerst een 75cm besteld maar die was echt te groot. Nu geruild voor 65cm