Tips voor singel met brede gespen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Tips voor singel met brede gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 11:59

Ik vroeg me af of iemand een tip heeft voor een singel merk met brede gespen, het ijzeren stuk waar je de singelstoot aan vast maakt.

Ik heb sinds kort een nieuw zadel, tweedehands veelzijdigheid, wat ouder maar ligt super op mijn pony. Nu zijn de singelstoten alleen wat te breed voor de standaard gesp die ik nu heb. Het lukt wel maar het is wel een gemartel, en de singel is sowieso wel aan vervanging toe.

Ik heb al gezocht bij Divoza, Epplejeck, daar geven ze aan dat dit te standaard gespmaat is. Nu heb ik wel gevonden dat Kieffer bredere gespen heeft, die passen super! Helaas en wat prijzig maar ook met name heeft deze met name dressuursingels waar ik niet zoveel aan heb bij mijn veelzijdigheidszadel. Ik heb één veelzijdigheidssingel bij agradi gevonden en uitgeprobeerd, helaas was deze erg stug en had deze erg scherpe naden, ik ben daarbij bang voor drukplekken.

Heeft iemand nog een tip voor een ander merk met bredere gespen? Of een tip voor een Kieffer veelzijdigheidssingel maat 115? Of een tweedehands liggen mag ook uiteraard :j

Zadelmaker gaf al aan dat alternatief is stukje leer van de stoten weg snijden zou kunnen, maar aangezien ik toch een nieuwe singel wil gaat de voorkeur uit naar één die wel past

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Tips voor singel met brede gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:03

Is het niet makkelijker om een stukje weg te snijden en op zoek te gaan naar een singel die echt fijn is zonder op gesp maat te hoeven letten?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tips voor singel met brede gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:09

Zijn de singelstoten verder allemaal wel in goede conditie(geen scheuren, uitgerekte gaatjes)? Anders zou ik overwegen om de singelstoten te vervangen.

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Re: Tips voor singel met brede gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 12:13

Ja ze zijn in prima conditie. Zoals ik in mijn post al aangaf is bijsnijden of vervangen zeker een optie maar ik wil eerst andere opties eens bekijken, als ik een prima singel kan vinden waarbij vervangen niet hoeft lijkt me dat makkelijker

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Tips voor singel met brede gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:49


DuoPenotti

Berichten: 29478
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tips voor singel met brede gespen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:57


Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 14:04


Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 14:05


upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:06

Ik denk dat je voor het vervangen van je singelstoten even veel kwijt bent als een nieuwe singel. :))

Even om het in perspectief te zetten.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:12

Karlijn_dv schreef:
Avalanche schreef:


Haha ja zover was ik maar die met letters al besteld en die had echt scherpe naden en de rest niet leverbaar in de goede maat
Thanks iig

De neopreen is wel fijn hoor. Zacht ook :j kost alleen wat meer, maar dan heb je wel een goede singel

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:21

upendo schreef:
Ik denk dat je voor het vervangen van je singelstoten even veel kwijt bent als een nieuwe singel. :))

Even om het in perspectief te zetten.

Volledig vervangen wel, maar TS had het over bijsnijden. Dat lijkt me een stuk goedkoper