Chestnut hoofdstel op maat laten maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Crista
Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Chestnut hoofdstel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 14:28

Hallo,

Ik heb een nieuw springzadel, in de kleur chestnut, maar daar hoort natuurlijk ook een hoofdstel bij!

Alleen nu komt het probleem... Alles wat ik mooi vindt is er of niet in de juiste kleur, of is niet passend te krijgen op het hoofd van mijn pony. Dus wie kan mij helpen?

Ik heb een Fjord met een vrij kort kopie, en ik rijdt ook nog eens met een Pessoa bitje, dus ik heb echt hele korte bakstukken nodig.
Ze heeft een vrij forse kaak en een flinke neusomvang.

Mijn zwarte hoofdstel is een samengesteld hoofdstel van cob bakstukken met een full neusriem. Alleen door het Pessoabit zijn zelfs de cob bakstukken dus te lang.

En bij heel veel merken is het ook nog eens zo dat de riempjes van cob of pony maten smaller zijn als die van de full. Dus dit kun je lang niet altijd combineren.

Chestnut hoofdstellen zijn vaak wat prijziger, dus ik zie het niet zitten om er dan maar 2 te kopen en zelf wat samen te stellen en de rest "weg te kunnen gooien".

Dus wie weet waar ik zelf een hoofdstel kan laten maken of samenstellen, in de kleur chestnut! (want alle bedrijven die ik heb gevonden waar je zelf kan samenstellen hebben geen chestnut)

Wat ik precies zoek qua hoofdstel:
Kleur chestnut
Maat is combi van pony en full onderdelen
Zilver kleurige gespen
Anatomisch kopstuk
Anatomische neusriem
Geen neusriem met daarin meteen de bakstukken verwerkt, echt losse bakstukken dus!
Maximaal 150 euro

Iemand een idee, of is het echt onmogelijk voor dit geld, wat ik wil....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:33

Heeft bridle to fit geen chestnut?
Daar kun je het geheel samenstellen naar wens, in je gewenste maten.
Er zijn ook fitters die aan huis komen.
Het kost wat maar dan heb je ook wat vind ik.

Crista
Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 14:33

Nee, helaas. Die hebben alleen donkerbruin...

De fitters die ik heb gevonden hebben allemaal geen chestnut. Alleen passier geloof ik, maar die hoofdstellen beginnen bij 300 euro. En dat vindt ik gewoon echt te veel geld.

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:35

Ik denk dat een hoofdstel op maat ook niet minder gaat zijn dan €300. :(:)

Crista
Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 14:37

moonfish13 schreef:
Ik denk dat een hoofdstel op maat ook niet minder gaat zijn dan €300. :(:)


Ja hoor, heb er al een aantal gevonden die het echt wel voor minder doen. Maar die hebben dus geen chestnut...

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

mavantos
Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:39

Crista schreef:
Nee, helaas. Die hebben alleen donkerbruin...

De fitters die ik heb gevonden hebben allemaal geen chestnut. Alleen passier geloof ik, maar die hoofdstellen beginnen bij 300 euro. En dat vindt ik gewoon echt te veel geld.


Die hoofdstellen heb je al vanaf €120 (zonder korting), maar weet niet of die dan de juiste kleur is. Meeste winkels hebben regelmatig kortingsacties, dus met korting kan je voor onder de €150 echt 'makkelijk' een Passier hoofdstel kopen.

Dit type is bijvoorbeeld niet al te duur: https://www.drunensruiterhuis.nl/trensh ... QAvD_BwE#1

Zijn overigens veel meer types, maar weet niet of ze de juiste kleur hebben. Bruintinten hebben zoveel verschillende namen dat 'chestnut' mij niets zegt.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Crista
Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-20 14:41

mavantos schreef:
Crista schreef:
Nee, helaas. Die hebben alleen donkerbruin...

De fitters die ik heb gevonden hebben allemaal geen chestnut. Alleen passier geloof ik, maar die hoofdstellen beginnen bij 300 euro. En dat vindt ik gewoon echt te veel geld.


Die hoofdstellen heb je al vanaf €120 (zonder korting), maar weet niet of die dan de juiste kleur is. Meeste winkels hebben regelmatig kortingsacties, dus met korting kan je voor onder de €150 echt 'makkelijk' een Passier hoofdstel kopen.

Dit type is bijvoorbeeld niet al te duur: https://www.drunensruiterhuis.nl/trensh ... QAvD_BwE#1

Zijn overigens veel meer types, maar weet niet of ze de juiste kleur hebben. Bruintinten hebben zoveel verschillende namen dat 'chestnut' mij niets zegt.


Het gaat niet alleen om het soort hoofdstel, het gaat er juist om dat een standaard hoofdstel niet past, en dat ik dus op een op maat gemaakt hoofdstel uit kom.

Chestnut is trouwens heel lichtbruin

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

mavantos
Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Chestnut hoofdstel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:49

Bij Kramer hebben ze ook een Mix & Match systeem waarbij je losse onderdelen kan kopen.

En anders een chestnut hoofdstel kopen in maat full en dan de bakstukken door een zadelmaker/tuigmaker/leerbewerker/schoenmaker oid korter laten maken? Weet je zeker dat het de goede kleur is en heb je geen heel maatwerk hoofdstel nodig.

Kilimanjaro
@puppy_freek

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:51

Crista schreef:
moonfish13 schreef:
Ik denk dat een hoofdstel op maat ook niet minder gaat zijn dan €300. :(:)


Ja hoor, heb er al een aantal gevonden die het echt wel voor minder doen. Maar die hebben dus geen chestnut...

Dan doen ze het toch niet?
Wat zeg ik dan fout? Niks toch?
Je zegt zelf al een aantal, ik heb destijds gekeken voor een kaptoom ofzo op maat.
Nou ik werd er niet vrolijk van die prijzen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers