Winderen gel bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pally
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:57

Ik heb de superflexi bustrens, gewoon in maat 13,5 wat ik anders ook heb. Enerzijds is mijn paard er wat stugger op, maar anderzijds mag ik er links wel meer aan zitten zonder dat hij in protest komt. Dus ondanks dat hij iets stugger is, vind ik hem wel fijner te rijden.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.


V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 02:24

Ik heb een aantal maanden met de witte 'stang' met tongboog gereden, met de kimblewick zijstukken, paard liep er best okee op maar net niet 100%, uiteindelijk nu op de trust sweet iron locked bustrens en daar loopt hij echt fenomenaal fijn op!

Het winderen bit ligt nu dus in de kast, het is een fijn bit maar toch niet het juiste voor mijn paard, toch ook nog net ietsje te dik voor hem ook, niet extreem, het past wel in de mond maar dunner vind hij duidelijk net iets fijner. (heel dikke tong) Ook het bit aannemen bij aandoen van het hoofdstel was vaak toch een dingetje, wat met het trust bit vanzelf gaat.


[ img ]

[ img ]

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:09

Ik ga er toch 1 bestellen.
Een d ring variant.

Maar nu, flexi of superflexi?
Wanneer gebruiken jullie welke?

Ze wil nog wel eens sterk worden en dan de giraf uithangen. Ook pakt ze vaak 1 kant minder aan dan de andere kant. Vnl de eerste 10 min, daarna gaat het beter gelukkig.

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:17

Mijn ervaring is dat ze de stugge versie makkelijker vastpakken.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:18

Dat is toch heel verschillend per paard.

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:23

3 paarden mee getest. Maar ja, kan per paard verschillen natuurlijk.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:39

wendy1987 schreef:
Ik ga er toch 1 bestellen.
Een d ring variant.

Maar nu, flexi of superflexi?
Wanneer gebruiken jullie welke?

Ze wil nog wel eens sterk worden en dan de giraf uithangen. Ook pakt ze vaak 1 kant minder aan dan de andere kant. Vnl de eerste 10 min, daarna gaat het beter gelukkig.



Ik heb nog gloednieuwe D ringen liggen die weg mogen! Dan moet je enkel het mondstuk kopen. Als je interesse hebt mag je me altijd een berichtje sturen :j

Change3x
Berichten: 6575
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:41

Ik 2 paarden en ze reageerden er allebei verschillend op. :Y) (beide op de super flexi en normale flexi gereden)

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:49

Hmm.. dan ga ik maar voor de gewone denk ik.. als het niets is ruil ik wel voor de super om dat te testen.. Ik heb nu een volgens mij happymouth ongebroken. Gaat al beter dan metaal in welke variant dan ook maar gewoon nog niet ideaal..

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:30

Vandaag voor het eerst gereden met de flexi. D trens.

Voorzichtig positief, maar mijn merrie is val de eerste keer wel prima dus morgen weer een dag..

Ze was rustiger met hoofdstel aandoen. Minder gekauw, maar gewoon goed aannemen.

Ook rustiger in haar hoofd houding. Kwam nu wel heel duidelijk naar voren dat ze rechts niet lekker door wil buigen. Wist ik al wel, maar nu was het heel duidelijk.
Normaal komt ze omhoog met der hoofd. Nu bleef ze wel laag maar gewoon geen buiging om mijn been heen.
Na paar 8tjes ging het stuk beter.

Ik ben benieuwd hoe het rest van het weekend gaat!

Hij zit alleen niet zo mooi met mijn lage neusriem. Maar dat kunnen ook de d ringen zijn..

[ img ]

[ img ]

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:27

Ik ben over op een gecombineerde neusriem want bij mij wilden de d ringen ook niet met de lage en begon mij er steeds meer aan te irriteren

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:21


Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:38

Om die reden heb ik voor de bustrens gekozen, want die lage neusriem loopt ze toch het lekkerst mee.

Fijn dat ze er goed mee loopt!

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:37

Mooie middenweg die neusriem Wendy!
Ga ik onthouden

marshmellow
Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 18:13

Mijn normale flexi met D trens ringen maat 12,5 ga ik waarschijnlijk verkopen..
Paar keer gebruikt en in het begin leek hij er heel fijn op, dus na de test periode gehouden, maar nu begint hij enorm te hangen, niet te remmen en afentoe geen stuur dus ben bang dat het m toch niet is voor mijn paard :n
Wel heel jammer want hij knaagt zich een ongeluk op dit bit en er zit nog helemaal niks geen beschadiging op terwijl hij een Trust met een paar maanden door midden heeft :')

Dus mocht iemand interesse hebben stuur maar een pb!

Cupido ♥

Nicky1963
Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:39

Mijn superflexi is kapotgebeten door mijn paard. -O-

Kennelijk gebeurde dit vaker, want ik kreeg van La-equistyle te horen dat de beschrijving van het bit aangepast is met de aanvulling dat het niet geschikt is voor paarden die hun bit kapot kauwen.
Ik mag kiezen tussen mijn geld terug of de flexi testen.
Omdat hij toch goed reageerde op de superflexi wil ik graag de flexi testen.
Dus nu in afwachting van het bit. Ben heel benieuwd!

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:00

Wel heel netjes opgelost dan zo! Ik ben nog steeds heel blij met de flexi. Kijk, we zijn er echt nog niet. Maar dat kan ook niet. T is ook gewoon deel rij technisch en balans wat er mist bij ons haha

Capriootje
Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:42

Ik heb daar ook even mee staan rommelen. Er zit nog een staafje in, deze moet eruit en dan kan je ze wel los trekken van elkaar af.

Nicky1963
Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:32

Capriootje schreef:
Ik heb daar ook even mee staan rommelen. Er zit nog een staafje in, deze moet eruit en dan kan je ze wel los trekken van elkaar af.

Dank voor je reactie, ik had mijn bericht al weggehaald omdat het toch was gelukt. Maar het is inderdaad lastig uit elkaar halen.

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Capriootje
Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:10

Fijn dat het toch gelukt is! :)

Nicky1963
Berichten: 1984
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:58

Omdat mijn paard de superflexi toch kapot gebeten heeft, ben ik nu de flexi aan het testen, en ik moet zeggen, het bevalt heel goed. Hij is stabieler in de aanleuning dan met de superflexi. Denk dat dit bit blijft (als hij het tenminste heel houdt).

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:17

Ik heb vandaag mijn winderen verruild voor mn normale bit en wat een heerlijkheid.
Waar ik eerst heel blij was met de winderen dat ik gelijke druk op 2 teugels kreeg werd de druk meer en meer. Niet meer te tillen meer. Viel niet tegenop te werken met mijn been.
Onlangs op een ander paard welke ik vaker rijd even de winderen erin gedaan en die werd meteen voorwaarts neerwaarts sterk.
Vandaag dus mijn oude bit en paard was zo veel fijner. Ik dacht dat ik in een diep rijtechnisch dal zat maar hoop dat ik er nu dus weer uit ben.
Voorlopig dus maar weer het gewone bit al ben ik wel blij met het stukje bit aannemen en gelijke druk van de winderen maar voor nu dus even niet meer. Wie weet later weer eens.
(Ik heb de gewone flexi)

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 23:39

Nicky1963 schreef:
Omdat mijn paard de superflexi toch kapot gebeten heeft, ben ik nu de flexi aan het testen, en ik moet zeggen, het bevalt heel goed. Hij is stabieler in de aanleuning dan met de superflexi. Denk dat dit bit blijft (als hij het tenminste heel houdt).



Oh toch kapot te bijten dus? Heb je dat laten weten? Ze adverteren immers nogal dat het niet kapot te krijgen is

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

V_Naomi
Berichten: 597
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 04:25

Maartje1990 schreef:
Nicky1963 schreef:
Omdat mijn paard de superflexi toch kapot gebeten heeft, ben ik nu de flexi aan het testen, en ik moet zeggen, het bevalt heel goed. Hij is stabieler in de aanleuning dan met de superflexi. Denk dat dit bit blijft (als hij het tenminste heel houdt).



Oh toch kapot te bijten dus? Heb je dat laten weten? Ze adverteren immers nogal dat het niet kapot te krijgen is





Nicky1963 schreef:
Mijn superflexi is kapotgebeten door mijn paard. -O-

Kennelijk gebeurde dit vaker, want ik kreeg van La-equistyle te horen dat de beschrijving van het bit aangepast is met de aanvulling dat het niet geschikt is voor paarden die hun bit kapot kauwen.
Ik mag kiezen tussen mijn geld terug of de flexi testen.
Omdat hij toch goed reageerde op de superflexi wil ik graag de flexi testen.
Dus nu in afwachting van het bit. Ben heel benieuwd!



Lijkt me hieruit wel af te leiden dat ze het weten :j de super flexi zal misschien een iets zachter materiaal zijn dan de anderen..

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Winderen gel bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 06:43

Wat jammer zodiacje. Ik dacht met springen laatst ik die m'n gewone bit in, die is even scherper. Ik heb na een paar sprongen gevraagd of stalgenootje m'n andere hoofdstel wilde pakken met m'n winderen bit.. wat een verademing meteen :)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers