Ervaringen zadels: Bates / Kent & Masters / andere?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:57

Wij hebben sinds 2.5 maand ook een K&M, en super tevreden! Ik heb al op veel verschillende zadels gereden maar deze is echt fijn! Ik heb de versie met de wrongen bovenop ipv er onder. Ik vind dat je bij dit zadel de ideale combinatie hebt tussen vrijheid en ondersteuning. Daarnaast is het tussenkanaal lekker breed en het zadel is heel goed aanpasbaar door het wisselbare kopijzer. Echt een aanrader!

Afbeelding

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:02

Kent en masters heeft ook nog een kunststof variant. (Thorowgood)


Als je al aangeeft dat dit zadel ook oh niet het definitieve zadel wordt, is dat wellicht een leuke afweging, want goedkoper.

Wél alle voordelen van kent en masters.
Qua aanpasbaarheid en zo.

Het zijn in de basis dezelfde modellen.

Mijn Lusitano (beetje zelfde idee qua type dus) loopt onder een thorowgood. (Of liep, hij is inmiddels richting pensioen, het paard. Het zadel is nog prima)

Ik heb gekozen voor de t4 endurance.

Ziet eruit als een normaal veelzijdigheidzadel, en ís dat in feite ook.
Alleen iets korter op de kussens, maar de kussens wel iets breder dragend (dat werkt op de barokjes vaak prettig)
En wat extra ringetjes om eventueel bepakking te kunnen bevestigen.


Voor de rest ziet het er echt regulier uit.

Ik vind het een erg prettig zadel.


Afbeelding

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 15:23

Femke_Tweety schreef:
Kent en masters heeft ook nog een kunststof variant. (Thorowgood)


Als je al aangeeft dat dit zadel ook oh niet het definitieve zadel wordt, is dat wellicht een leuke afweging, want goedkoper.

Wél alle voordelen van kent en masters.
Qua aanpasbaarheid en zo.

Het zijn in de basis dezelfde modellen.

Mijn Lusitano (beetje zelfde idee qua type dus) loopt onder een thorowgood. (Of liep, hij is inmiddels richting pensioen, het paard. Het zadel is nog prima)

Ik heb gekozen voor de t4 endurance.

Ziet eruit als een normaal veelzijdigheidzadel, en ís dat in feite ook.
Alleen iets korter op de kussens, maar de kussens wel iets breder dragend (dat werkt op de barokjes vaak prettig)
En wat extra ringetjes om eventueel bepakking te kunnen bevestigen.


Voor de rest ziet het er echt regulier uit.

Ik vind het een erg prettig zadel.


[ [url=m/mFlRvf.png]Afbeelding[/url] ]


Ik hoorde inderdaad inmiddels dat dit ook wel een aangeraden merk is én mijn zadelpasser verkoopt deze ook.
Ik heb ondertussen alvast een dag vastgelegd waarop mijn zadelpasser gaat langskomen met haar assortiment K&M en Thorowgood.
Zou mss ook nog een pasmoment willen vragen bij iemand die langskomt met 2ehandszadels
en eventueel ook nog bij de winkel die Bates en Wintec verkoopt.

Ben inderdaad aan het denken aan eerder Thorowgood of Wintec, vanwege dat budget..

Iedereen echt bedankt voor de ervaringen en reacties, heel interessant om te lezen!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 15:29

Weet er iemand toevallig een goede zadelpasser in midden Nederland?
Welke dus ook K&M en Thorowgood zadels heeft.

upendo

Berichten: 22275
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:28

Drico schreef:
Weet er iemand toevallig een goede zadelpasser in midden Nederland?
Welke dus ook K&M en Thorowgood zadels heeft.

Raisa Fleischer van zadel-logisch. :)

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Ervaringen zadels: Bates / Kent & Masters / andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:42

Ik heb een wintec 500 om strandritten mee te maken. Heerlijk zadel ook hoor. Kunststof zit iets stroever dan leer vind ik zelf, maar kwa zit prima (daarom heb ik ook exact hetzelfde zadel in leer gekocht, de bates). En inderdaad een stuk beter voor je portemonnee!

Kwa Bates/wintec heb je natuurlijk ook nog een hoop verschillende zadels. De bates dressage/wintec 500 zitten vrij vlak. De inova en contourbloc hebben grotere wrongen en de isabel werth een hele diepe zit erbij. Gewoon zitten en voelen wat je fijn vind.

Zo ben ik ook eerst in de winkel gaan proefzitten op verschillende zadels ivm jong paard die ik nog niet te lang wil laten lopen in de bak. En daar viel de inova voor mij al direct af. Het werth zadel zat ik wel heel lekker in, maar eenmaal te paard kon ik daar toch niet lekker in zitten.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:45

FleurSandro schreef:
Ik ben inmiddels alweer 2 jaar zeer positief over mijn Bates zadel! Ik heb gewoon het standaard type dressuurzadel met cair. Mijn haflinger is ieder seizoen anders. Nadat ik 3 zadels had gekocht in 1 jaar was ik er helemaal klaar mee. Zadel is in alle opzichten aan te passen. Als ik dressuur rijd extra grote wrongen, doe ik een sprongetje doe ik kleine kniewrongen erop. En ik kan er uren op rijden! Ik hoef geen ander zadel meer te hebben
[ [url=m/SrwsBA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, wat zit jij mooi in balans op dit zadel.

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:47

Ik heb op beide Lusitanos K&M cob dressuur liggen. Allebei tweedehands gekocht, al wat ouder, maar wel netjes. Ik heb ze laten vullen door de zadelfitter en ze liggen nog steeds perfect. Zelf kan ik heel makkelijk het kopijzer vervangen en dat heb ik in de loop der tijd ook regelmatig gedaan. (jonge paarden) De kussens blijven perfect, daar hoor ik bij de nieuwere modellen nog wel eens klachten over...

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:23

manubres schreef:
FleurSandro schreef:
Ik ben inmiddels alweer 2 jaar zeer positief over mijn Bates zadel! Ik heb gewoon het standaard type dressuurzadel met cair. Mijn haflinger is ieder seizoen anders. Nadat ik 3 zadels had gekocht in 1 jaar was ik er helemaal klaar mee. Zadel is in alle opzichten aan te passen. Als ik dressuur rijd extra grote wrongen, doe ik een sprongetje doe ik kleine kniewrongen erop. En ik kan er uren op rijden! Ik hoef geen ander zadel meer te hebben
[ [url=m/SrwsBA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, wat zit jij mooi in balans op dit zadel.


Dankjewel! :D
Het is ook gewoon een heerlijk zadel :j

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Ervaringen zadels: Bates / Kent & Masters / andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:02

Ik heb ook een thorowgood gehad, die overigens te koop staat ivm niet meer passen op het paard.
Deze idd gebruikt om mn merrie mee door te rijden, super fijn zadel ook, echt zonde dat ie niet meer lekker ligt.
Is een T8 veelzijdigheidszadel

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen zadels: Bates / Kent & Masters / andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:15

Ik ben super tevreden met mijn kent en masters cob dressage. De prijs-kwaliteitverhouding is super vindt ik zelf.
Afbeelding

Wintec heb ik ook aangeraden gekregen van de country mill. Dit is de kunstof versie van bates. Ik vond het zelf niet zo stabiel liggen op mijn paard. Mogelijk door de lucht die er in zat.

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:07

Fangio schreef:
Ik heb een wintec 500 om strandritten mee te maken. Heerlijk zadel ook hoor. Kunststof zit iets stroever dan leer vind ik zelf, maar kwa zit prima (daarom heb ik ook exact hetzelfde zadel in leer gekocht, de bates). En inderdaad een stuk beter voor je portemonnee!

Kwa Bates/wintec heb je natuurlijk ook nog een hoop verschillende zadels. De bates dressage/wintec 500 zitten vrij vlak. De inova en contourbloc hebben grotere wrongen en de isabel werth een hele diepe zit erbij. Gewoon zitten en voelen wat je fijn vind.

Zo ben ik ook eerst in de winkel gaan proefzitten op verschillende zadels ivm jong paard die ik nog niet te lang wil laten lopen in de bak. En daar viel de inova voor mij al direct af. Het werth zadel zat ik wel heel lekker in, maar eenmaal te paard kon ik daar toch niet lekker in zitten.

De wintec lag helaas niet goed op mijn paard, maar wat is de 500 een goed zadel. Dat is echt een absoluut A-merk.

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Ervaringen zadels: Bates / Kent & Masters / andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:18

Ik heb eerst ook een wintec gehad maar op een gegeven moment lag hij niet meer fijn. Ben toen voor een Tekna gegaan en ben er nog steeds blij mee. Zit een stuk beter dan de wintec. Ze zijn ook in leer verkrijgbaar! En ze hebben verwisselbare boom
Afbeelding