Goed springzadel met vlakke zit?!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jeaninne
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Limburg, België

Goed springzadel met vlakke zit?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 13:22

Hoi allemaal

Sinds een tijdje heb ik gemerkt dat mijn zadel misschien toch niet ideaal voor mij is. Ik heb een springzadel met half diepe/diepe zit maar hierdoor heb ik precies moeilijkheden gekregen om stiller te zitten met mijn bekken in galop. Ik ‘rol’ op bepaalde paarden te hard doordat de achterkant van mijn zadel hoog is en ik precies een beetje naar voren gekanteld zit. Ik kan naar mijn gevoel ook niet genoeg op mijn zitbeenknobbels duwen.

Ik dacht dus om een springzadel te kopen met een vlakke zit dat vanachter niet zo hoog is misschien dat dit kan helpen.
Hebben jullie enig idee welke zadels/merken een plattere vlakke zit hebben?


Schoentje
Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Re: Goed springzadel met vlakke zit?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:33

Welk merk en model heb je nu? Heb je een foto?

Bijna alle veel verkochte merken en modellen zijn plat, dus keuze genoeg. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt uitgeven.

Voor een kleine portemonnee kun je eens zoeken naar een Stübben Siegfried. Oerdegelijk, zeer goede pasvorm, ontzettend goed voor je houding, maar ook erg hard en daardoor niet meer populair, maar wel weer erg betaalbaar.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Kmbrly
Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:13

Schoentje schreef:
Welk merk en model heb je nu? Heb je een foto?

Bijna alle veel verkochte merken en modellen zijn plat, dus keuze genoeg. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt uitgeven.

Voor een kleine portemonnee kun je eens zoeken naar een Stübben Siegfried. Oerdegelijk, zeer goede pasvorm, ontzettend goed voor je houding, maar ook erg hard en daardoor niet meer populair, maar wel weer erg betaalbaar.


Oh de stubben <3
Vond ik vroeger heerlijk rijden. Qua hardheid vond ik meevallen, daarvoor hebben we toch spekjes op onze kont.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Schoentje
Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:40

Kmbrly schreef:
Schoentje schreef:
Welk merk en model heb je nu? Heb je een foto?

Bijna alle veel verkochte merken en modellen zijn plat, dus keuze genoeg. Het is maar net wat je wilt en wat je wilt uitgeven.

Voor een kleine portemonnee kun je eens zoeken naar een Stübben Siegfried. Oerdegelijk, zeer goede pasvorm, ontzettend goed voor je houding, maar ook erg hard en daardoor niet meer populair, maar wel weer erg betaalbaar.


Oh de stubben <3
Vond ik vroeger heerlijk rijden. Qua hardheid vond ik meevallen, daarvoor hebben we toch spekjes op onze kont.





Ik vond ze ook altijd heerlijk, maar het merk Stübben is bijna hieraan onderdoor gegaan.
Omdat zij bleven hangen aan hun ouderwetse degelijkheid en harde zit en nieuwere merken als CWD, Butet, Devoucoux, etc wel zachter en moderner werden en omdat die veel aan goede marketing deden, is Stübben bijna geheel in de vergetelheid geraakt.

Maar ik vind Stübben nog steeds het beste liggen op het paard en het beste voor de houding van de ruiter. De Siegfried maken ze niet meer, maar de opvolger, de Portos, doet er qua model en degelijkheid niks voor onder en is wel een stuk zachter.

[ img ]
Stübben Portos Elite extra

[ img ]
Stübben Siegfried

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paisy, Texas02 en 13 bezoekers