Ervaringen Fager bitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Verona11
Berichten: 141
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Zwolle

Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 09:09

Wie heeft er ervaringen met Fager bitten? Ik ben voornamelijk benieuwd naar ervaringen van de modellen Alexander en Julia.
Alexander:

[ img ]

Julia:

[ img ]


prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:25

Ik volg even :)

Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.

Ook ga ik even voor je speuren op mijn telefoon... Ik meen dat ik iemand op Instagram volgt die een keer iets over deze bitten heeft gepost.

I am because you were

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:32

prugelpiet schreef:
Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.


Dit ken ik wel vanuit andere merken, en paarden die wat moeilijk loslaten of wat stijf in de kaak blijven, hebben hier wel baat bij. Mijn vorige paard liep op sweet iron véél prettiger dan op rvs. Huidige merrie niet, maar die neemt sowieso het bit makkelijk aan. op sweet iron gaat ze overmatig kwijlen en dat vindt ze zelf onprettig.

prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 09:59

Skippy01 schreef:
prugelpiet schreef:
Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.


Dit ken ik wel vanuit andere merken, en paarden die wat moeilijk loslaten of wat stijf in de kaak blijven, hebben hier wel baat bij. Mijn vorige paard liep op sweet iron véél prettiger dan op rvs. Huidige merrie niet, maar die neemt sowieso het bit makkelijk aan. op sweet iron gaat ze overmatig kwijlen en dat vindt ze zelf onprettig.


Dankjewel voor je reactie! Mijn paard heeft juist moeite met het bit aan durven nemen en lekker met het neusje eruit lopen. Dus ik vraag me af of het dan een verstandige keus is. Kwijlen/schuimen doet ze nu al voldoende, en dat moet ook niet meer worden.

I am because you were

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:00

prugelpiet schreef:
Dankjewel voor je reactie! Mijn paard heeft juist moeite met het bit aan durven nemen en lekker met het neusje eruit lopen. Dus ik vraag me af of het dan een verstandige keus is. Kwijlen/schuimen doet ze nu al voldoende, en dat moet ook niet meer worden.


Mijn ervaring is dat als het niet aan durven nemen, de fijnste optie een ongebroken bustrensje is. Als het te vinden is, eventueel met koperinlages/ kopergroeven om de smaak wat fijner te maken. Ken er meerdere die daarop flink verbeterd zijn in naar de hand toe lopen en de hand aannemen.

MarloesHJ
Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:13

Ik heb mijn ene paard op een Fager lopen, Sally. Ik twijfelde tussen de twee bitten die je in je beginpost noemt en heb advies gevraagd via de mail en kreeg een uitgebreid antwoord terug en uiteindelijk Sally gekocht.

Mijn andere paard ook gereden met een Max in het voorjaar en ben van plan om die ook nog een keertje aan te gaan schaffen.

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

Verona11
Berichten: 141
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 13:27

Onze pony laat moeilijk los in de kaken en kan zich erg sterk maken. Verder heeft ze niet veel ruimte in haar mond. Deze bitten spreken me wel aan. Is er iemand die dit ook heeft en welk Fager bit hier voor werkt?

prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:34

Verona11 schreef:
Onze pony laat moeilijk los in de kaken en kan zich erg sterk maken. Verder heeft ze niet veel ruimte in haar mond. Deze bitten spreken me wel aan. Is er iemand die dit ook heeft en welk Fager bit hier voor werkt?


Ik heb meteen even voor je gezocht. Sofieburman op Instagram wordt volgensmij gesponsord door Fager, dus je zou haar een berichtje kunnen doen wbt. ervaringen.
Ik heb ze hier in Nederland nog niet veel langs zien komen.

I am because you were

Verona11
Berichten: 141
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 13:37

Dank je, ga ik doen.

MarloesHJ
Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:46

Verona11 schreef:
Onze pony laat moeilijk los in de kaken en kan zich erg sterk maken. Verder heeft ze niet veel ruimte in haar mond. Deze bitten spreken me wel aan. Is er iemand die dit ook heeft en welk Fager bit hier voor werkt?


Ik zou gewoon een mailtje in het Engels sturen naar Fager en hun om advies vragen. Ik heb een beetje hetzelfde maar niet helemaal maar zoveel paarden, zoveel wensen...

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

Bagheera_206
Berichten: 25865
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:10

Ik hoor er ook goede verhalen over. Ik heb even bij de stand van Fager staan kwijlen op het WK. :')

Het is dat er nu geen noodzaak voor aanschaf is en ik niet precies weet welke ik exact moet/wil hebben. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Ahryah
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:00

Ik heb voor mijn paard de "carl" van Fager. Dubbelgebroken titanium bit met kleine tongboog.
Mijn paard word snel sterk en gaat hangen/duwen of kruipt volledig achter de teugel. Hij heeft ook weinig ruimte in zijn mond.
Ik had hem eerst op een simpel dubbelgebroken bit maar dat was drama. Op de Fager loopt hij super fijn! Stabieler in de aanleuning en fijner te rijden. :D

Op de foto het verschil tussen mijn Fager en een dubbelgebroken harry's horse bitje.
[ img ]

Kerstmuts

Verona11
Berichten: 141
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 23:09

Ahryah, woon je toevallig in de buurt van Zwolle? Zou je de “carl” dan eventueel willen uitlenen?

Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:17

Hier ook een fager (De julia met D ring) liggen en ook veel gelezen en bekeken op hun website en social media. Vind dat ze een hele mooie ontwikkeling hebben. Super goed gevormde bitten en ook een uitgebreide uitleg bij elk type bit voor welk soort paarden ze eventueel goed kunnen werken.

Ahryah
Berichten: 76
Geregistreerd: 19-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:46

Verona11 schreef:
Ahryah, woon je toevallig in de buurt van Zwolle? Zou je de “carl” dan eventueel willen uitlenen?


Zwolle is ruim 2 uur rijden voor mij, dus dat word hem niet :o
Bij La Equistyle heb je de mogelijkheid om een Fager bit te testen!

Kerstmuts

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:55

prugelpiet schreef:
Ik volg even :)

Ik ben sowieso ook benieuwd of er echt verschil gemerkt word door het sweet iron... Het ziet er nieuw natuurlijk super mooi uit, maar zo gauw het roest proces in werking gaat, is je bit gewoon spuuglelijk. Niet heel erg mocht het echt fijn werken, maar als er vrij weinig verschil gemerkt wordt, heb ik liever een bit dat gewoon netjes blijft.

Ook ga ik even voor je speuren op mijn telefoon... Ik meen dat ik iemand op Instagram volgt die een keer iets over deze bitten heeft gepost.


Als je je bit proper wilt houden moet je geen sweet iron nemen, want roesten is nu natuurlijk net hét doel ervan.

mavantos
Berichten: 3518
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:24

Ik heb ook een Fager bit! Via LA Equistyle uitgetest. De Carl is voor mijn paarden het fijnste.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Farjen
Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:06

Wat is het verschil tussen Fager en Trust?

mavantos
Berichten: 3518
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:52

Farjen schreef:
Wat is het verschil tussen Fager en Trust?


Heel veel, zijn niet vergelijkbaar. Nouja, het zijn allebei merken die bitten verkopen :+

Kilimanjaro
@puppy_freek

Farjen
Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:54

mavantos schreef:
Farjen schreef:
Wat is het verschil tussen Fager en Trust?


Heel veel, zijn niet vergelijkbaar. Nouja, het zijn allebei merken die bitten verkopen :+


Ik zie vergelijkbare modellen en ook het sweet iron, vandaar :)

mavantos
Berichten: 3518
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:11

Ik heb geen sweet iron bit, maar titanium. Het blauwe verkleurd dan niet. Bit is vele male lichter van gewicht en wordt veel sneller warm.

Kilimanjaro
@puppy_freek


Daphneeeej
Berichten: 2997
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:17

Heb trust ook wel gehad maar vind Fager qua vormgeving, dikte en intentie/ontwikkeling veel beter.

Verona11
Berichten: 141
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-19 18:39

Ik kan deze tweedehands overnemen van iemand. Het is een trust kneveltrens. Lijkt veel op de Fager Julia, alleen zonder tongboog. Ik krijg hem volgende week. Ik ben benieuwd hoe ze er op reageert.

[ img ]

timokyana
Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Ervaringen Fager bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:03

Hier ook erg geïnteresseerd in dit merk. ik ben voor mijn nieuwe paard, jonge 5 jarige ruin op zoek naar een fijn bit. De carl spreekt mij tot nu toe erg aan. Hoe meten jullie de juiste maat?

Verona11
Berichten: 141
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 18:53

Daphneeeej schreef:
Hier ook een fager (De julia met D ring) liggen en ook veel gelezen en bekeken op hun website en social media. Vind dat ze een hele mooie ontwikkeling hebben. Super goed gevormde bitten en ook een uitgebreide uitleg bij elk type bit voor welk soort paarden ze eventueel goed kunnen werken.

Heb je de fager Julia al gebruikt? Zo ja, wat is jouw ervaring?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Freyr, Jacksie, Seventeen, Sky_As en 10 bezoekers