Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:17

Nee dat is niet gesloopt door een paard, dit is op de naad helemaal netjes en glad kapot.
Ook zie je geen vieze veegplekken etc op de deken waar het los is dat zou je dan wel verwachten.
Slechte service doet de naam zo geen eer aan.


ziezoziezo22
Berichten: 402
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:23

Hier juist erg te spreken over de klachten behandelingvan hypostore
Ik kocht een masterdeken 1 regenbui en helemaal nat mijn paard.
Ik kon hem terug sturen en een nieuwe krijgen .
Deze bevalt erg goed.

zoef123
Berichten: 364
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:30

ziezoziezo22 schreef:
Hier juist erg te spreken over de klachten behandelingvan hypostore
Ik kocht een masterdeken 1 regenbui en helemaal nat mijn paard.
Ik kon hem terug sturen en een nieuwe krijgen .
Deze bevalt erg goed.



Toch vreemd hoe kan dat dan? Zou dat een productie fout zijn. Maar je leest het vaker niet waterdicht. Hoe kan dat de ene wel en de andere niet?

ziezoziezo22
Berichten: 402
Geregistreerd: 13-10-13

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:47

Waren toen inderdaad wel meer die niet waterdicht waren

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 08:18

Ik denk dat het bij niet waterdicht zijn wel makkelijker is om aan te tonen dat het een productiefout is of dat het product ondeugdelijk is als je deze als regendeken hebt gekocht. Ze zouden hoogstens kunnen zeggen dat je de deken verkeerd hebt gewassen, maar als je de deken net hebt is het niet logisch dat je die al gewassen zou hebben.

cupido1996
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:29

Ik heb afgelopen winter mijn eerste en mijn laatste Master deken gekocht.
Wat een rot deken! Hij blijft schuiven op mijn pony, zakt altijd scheef maar 1 kant en dit zorgt voor schuurplekken.

En verder ging al het sluitwerk al heel snel roesten, waardoor hij lastig vast en los te maken is. Roest hoort gewoon niet binnen 3 maanden. Langer heb ik de deken niet gebruikt.

Normaal heb ik altijd amigo dekens. Dit was dus echt een eenmalig uitstapje.

m_scrabble
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:31

Ik ben echt goed te spreken over de master dekens, de 300 grams gaan al 3 winters mee. Ook de vliegendekens van master gaan al 3 jaar mee. Ik heb nu een tijdje terug de 150 grams (rood) besteld en ook deze zien er nog top uit.

Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:50

vaaleriee schreef:
kincsem schreef:
@Slmt9 wel fijn dat je een nieuwe toegestuurd krijgt al was dat niet wat je wilde.

Prima eerste oplossing maar ik ging hier niet mee akkoord gezien ze eerst zeiden ‘je zult de deken niet goed hebben gelegd’ en het was herfst dus ik had direct een nieuwe deken nodig. Ik snap dat ze dit aanbieden, voor hen natuurlijk de voordeligste oplossing maar dit zou niet de oplossing moeten zijn.



https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... jn-rechten

Kosteloze reparatie of een nieuw product
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd gebeuren. Ook mag u er niet te veel last van hebben. Als de reparatie lang duurt, kan de verkoper u bijvoorbeeld een product te leen geven.

De verkoper mag zelf bepalen of hij kiest voor een reparatie of een nieuw product. Wil hij u in plaats daarvan een tegoedbon geven? Dan hoeft u die niet te accepteren en kunt u de koopovereenkomst beëindigen (ontbinden).

Let op: Neemt u de bon toch aan? Dan is het lastig om er later op terug te komen.

Dat mag dus wel en dat is zeker wel een oplossing als het een productiefout is.

Sintara
Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:52

Omdat hij binnen een half jaar kapot is gegaan (en ook nog eens zo netjes op de naad) moet de verkoper bewijzen dat het door jou / jouw paard kapot is gegaan ipv een fabricagefout. Dat is niet ´wij denken dat´ maar deugdelijk onderzoek doen.. Ik denk niet dat ze dat hebben gedaan?

Anders moeten ze de deken repareren, de kosten voor het repareren betalen, de deken omruilen of het geld teruggeven. Je moet wel aan kunnen tonen dat je de deken nog maar zo kort geleden hebt gekocht natuurlijk

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 09:26

Dank je Momo94 en Sinatra voor de info!

Toch wat uiteenlopende reviews cupido1996 en m_scrabble.

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 18:08

Helaas tot nu toe geen reactie meer gehad op mijn vragen aan de klantenservice en de extra foto's die ik heb verstuurd.

Ik wacht nog even af of ze nog gaan reageren, maar in het systeem staat "status of resolved" met als laatste reactie: "Producten die gewoonweg gesloopt worden door een paard vallen niet onder garantie zoals ook aangegeven op de informatie pagina."

kimmie1
Berichten: 2341
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:18

Kun je Master niet rechtstreeks benaderen? heb het zelf een keer met een S&K deken gehad, plaatselijke dealer deed er ook niets mee toen deze niet waterdicht bleek te zijn. Rechtstreeks S&K benaderd en is super netjes opgelost. Ik denk dat Master ook niet blij er mee is dat klanten zo slecht behandeld worden...

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Margee
Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:27

Dit is niet gesloopt, dan was de stof gescheurd geweest. Het afzetband hang gewoon, helemaal heel, los. Mijn moeder noemde dat vroeger "met een hete draad" genaaid. Spanning van de machine (onder/boven) klopt niet of het garen is slecht geweest.
Ik zou het er niet bij laten zitten, slopen is echt iets heel anders.

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 18:29

Ik heb geen idee wie de leverancier van Master is? Of dat in dit geval leverancier en dealer dezelfde zijn?

attie405
Berichten: 41
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:32

Wat balen TS, dat is wel erg snel.

Heb nu sinds een jaar ook master dekens. Ben echt heel tevreden! Stalgenootjes van mij hebben deze dekens ook en onze paarden zijn allemaal ruinen en slopers, maar deze dekens blijven heel.

Helaas de regendeken laten wassen en nu was ook mijn paard drijfnat. Ik duim dat hij onder de winterdekens droog blijft.

Atlantis van Steenbergen B+10 L1+10 L2+12 M1+12 M2+11 Z1+3. Rust zacht vriendje
Kracker Jack C (v. Krack C) M2+10

MerleSimone
Berichten: 5715
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:40

Ik gebruik dit jaar voor het derde jaar m'n master deken, heb de regendeken en een 150 grams. Tot nu toe de enige dekens die recht blijven liggen en mijn paard genoeg bedekken. Wel heb ik ook erg lang moeten wachten op reactie van HypoStore en heb ik maanden gewacht op een hals die uiteindelijk niet in het assortiment kwam + mijn bilkoorden zijn bij beide dekens stuk.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 18:42

Dank je Margee voor je inzichten!

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 18:46

@ attie405 op papier zou de stof idd erg sterk moet zijn dus dat lijkt in jouw geval wel te kloppen. Wel balen dat hij niet meer waterdicht is.

@ MerleSimone reactietijd lijkt dus wat traag te zijn. Ik wacht dan maar even af.

kimmie1
Berichten: 2341
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:47

Dit schrijft Hypostore er over: Master Dekens
MASTER is een nieuw topmerk op het gebied van paardendekens, deze dekens behoren kwalitatief tot de allerbeste en zijn gemaakt van de beste materialen. Op alle dekens van MASTER zit een niet goed geld terug garantie! . Hier moeten ze zich dan ook aan houden mocht je m daar gekocht hebben. Ik zou er desnoods je rechtsbijstand of iets op zetten.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 19:05

@ kimmie1 ik had dat inderdaad ook gelezen en in mijn reactie aan de klantenservice ook gemeld dat daarmee wordt geadverteerd. Ik werd toen gewezen op de voorwaarden en kreeg de volgende reactie: "Schade welke veroorzaakt is door slijtage, een verkeerde pasvorm of elementen van buitenaf zoals scherpe spijkers, andere paarden, schuren, wassen of vergelijkbare schade valt niet onder de garantie.

Hieronder vallen bijvoorbeeld ook dekens die compleet uit elkaar gescheurd zijn of andere kleine of grote scheuren of beschadigingen bevatten aan de buiten of binnenkant. Een paard is enorm sterk en krijgt zelfs de allersterkste Rambo of Bucas dekens makkelijk kapot als deze ergens aan blijven hangen."

Paardlief is best sensibel en ik kan me voorstellen dat hij met een losse naad en staartflap op zijn hakken (zo vond ik hem) best wel eens paniekerig gedaan zou kunnen hebben, maar dat weet ik gewoonweg niet omdat niemand het heeft gezien.

kimmie1
Berichten: 2341
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:19

Dan had die deken veel smeriger en gerafeld gescheurd geweest, dit is echt de naad die losgelaten heeft, lijkt mij niet goed vastgezet.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

_Lina
Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:11

Ik heb 2 Master dekens voor mijn Tinkers. De 150 gram variant. Ik ben juist wel heel erg te spreken over deze dekens. Nog nooit problemen met gehad. En 1 van de twee gaat nu al 2 seizoenen mee. :)

Leentje, Molly & Poppy <3

Famkemanders
Berichten: 23
Geregistreerd: 25-06-19
Woonplaats: Leiden

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:13

beetje een rare vraag, wat zijn master dekens? :)

;)

kincsem
Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Masterdeken stuk in 6 dagen: Nieuwe Masterdeken kopen of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 13:35

@ Famkemanders het merk heet Master ;-)

Dispar_Vulgo
Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:01

Ben benieuwd of de enthousiaste mensen de deken ook al eens hebben laten wassen?

Aan de berichten te lezen, ga ik dat in ieder geval maar nooit doen :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Mo_Noah, NorwayFjord, snorkel1986, Solmyrkvi, Trendiction, zoedeloe en 14 bezoekers