Advies gevraagd vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikachu2004
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-04-13

Advies gevraagd vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 14:48

Weet iemand misschien hoe deze deken valt?
Amigo Three-In-One Evolution Aqua

Wil graag deze bestellen, die ik nu heb vind ik niks. Normaal heeft hij maat 205 maar de hals valt altijd zo kort.
Bedankt alvast :)

Afbeelding

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Advies gevraagd vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:01

Ik heb deze in maat 205. Maar wel voor een zeer forse koudbloed van slechts 1.56 :o
Nek is voor hem lang genoeg, maar hij heeft dan ook niet zo'n lange nek (wel erg fors). Voor erg forse paarden vind ik hem niet heel erg geschikt. Deken past hem echt goed, maar ik ben geen fan van die sluiting. Paardlief trekt zelf steeds het klittenband er onder los, met als gevolg een blote boeg en een deken die scheef gaat hangen en trekken. Vind hem ook niet erg stevig, heb hem net een week, maar zitten nu al gaatjes in -:(-
Zie ook gewoon dazen op de deken zitten, dus of dat Vamoose nu echt werkt?

Pikachu2004
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:07

Deborah2 schreef:
Ik heb deze in maat 205. Maar wel voor een zeer forse koudbloed van slechts 1.56 :o
Nek is voor hem lang genoeg, maar hij heeft dan ook niet zo'n lange nek (wel erg fors). Voor erg forse paarden vind ik hem niet heel erg geschikt. Deken past hem echt goed, maar ik ben geen fan van die sluiting. Paardlief trekt zelf steeds het klittenband er onder los, met als gevolg een blote boeg en een deken die scheef gaat hangen en trekken. Vind hem ook niet erg stevig, heb hem net een week, maar zitten nu al gaatjes in -:(-
Zie ook gewoon dazen op de deken zitten, dus of dat Vamoose nu echt werkt?


Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb nu de bug buster van Amigo maar zag bloedspetters op de deken dus de dazen hebben er gewoon doorheen geprikt... :(

Pikachu2004
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:10

Pikachu2004 schreef:
Deborah2 schreef:
Ik heb deze in maat 205. Maar wel voor een zeer forse koudbloed van slechts 1.56 :o
Nek is voor hem lang genoeg, maar hij heeft dan ook niet zo'n lange nek (wel erg fors). Voor erg forse paarden vind ik hem niet heel erg geschikt. Deken past hem echt goed, maar ik ben geen fan van die sluiting. Paardlief trekt zelf steeds het klittenband er onder los, met als gevolg een blote boeg en een deken die scheef gaat hangen en trekken. Vind hem ook niet erg stevig, heb hem net een week, maar zitten nu al gaatjes in -:(-
Zie ook gewoon dazen op de deken zitten, dus of dat Vamoose nu echt werkt?


Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb nu de bug buster van Amigo maar zag bloedspetters op de deken dus de dazen hebben er gewoon doorheen geprikt... :(


Die deken is ook met Vamoose trouwens maar werkt idd totaal niet

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:14

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:16

Pikachu2004 schreef:
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb nu de bug buster van Amigo maar zag bloedspetters op de deken dus de dazen hebben er gewoon doorheen geprikt... :(


Jee, dat is ook wat zeg :( Ik ben erg fan van de Amigo Aussie Allrounder (veel steviger, prikken ze echt niet doorheen), maar die past mijn speknek helaas ook niet. En de nieuwe variant heeft ook die rare disc sluiting...

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:19

Ik ben qua vliegendeken echt fan van de zebra deken van bucas. En belangrijker, mijn paarden ook. Heb ze net weer op gedaan en paarden lopen weer tevreden in de wei, ipv de hele dag in de schuilstal te staan ivm vliegen en dazen.
De dekens gaan hier gemiddeld 2 a 3 jaar mee.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:35

Achterom schreef:
Ik ben qua vliegendeken echt fan van de zebra deken van bucas. En belangrijker, mijn paarden ook. Heb ze net weer op gedaan en paarden lopen weer tevreden in de wei, ipv de hele dag in de schuilstal te staan ivm vliegen en dazen.
De dekens gaan hier gemiddeld 2 a 3 jaar mee.


Hm, kennelijk is mijn paard dan echt een sloper, want hij heeft er al 2 versleten in 2 jaar... Zaten ook in no time scheurtjes en gaatjes in. En ik had het idee dat de deken na wassen echt gekrompen was. Blijft lastig, die dekens!

Pikachu2004
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:47

Jaa het ligt ook weer net aan je paard, best moeilijk!