Bit voor paard dat snel op de voorhand wil lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Bit voor paard dat snel op de voorhand wil lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:57

De 16-jarige ruin die ik rijdt heeft in het parcours de neiging om heet te worden en laat zich dan bijna niet meer rijden. Dit uit zich in extreem gevoelig worden op het been en heel erg zijn kop in het zand willen duwen. Gevolg is dat hij dan zo zwaar op de hand wordt dat ik niet echt een rem meer heb. Hij is groot en ik ben simpelweg niet sterk genoeg om hem dan weer bij de les te krijgen. Ik rijd hem zonder spoor en op het moment op een dubbel gebroken d trens van sprenger. Hier loopt hij in de dressuurtraining het allerfijnst op, maar met springer mis ik er dat laatste tikje controle mee. Ik heb les, maar zodra hij het rondje een keer gezien heeft neemt hij het heft in eigen handen en ik mag meeliften :+ ik heb wat bitten met hefboomwerking geprobeerd wat er voor zorgt dat hij nog zwaarder op de hand wordt en nog verder op de voorhand gaat lopen. Iemand die dit herkent of die hier een fijn bit voor gevonden heeft? Hij is verder lichamelijk in orde, en ik ben ook niet op zoek naar een of ander superscherp bit, maar meer naar een alternatief voor dit bit.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Bit voor paard dat snel op de voorhand wil lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:01

Stubben easy control?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bit voor paard dat snel op de voorhand wil lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:03

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Bit voor paard dat snel op de voorhand wil lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:36

De easy control die hierboven wordt beschreven is misschien wel een goede optie! Gebruikte ik ook voor het springen en dat werkte fijn! Anders kun je je vraag ook stellen aan Bittenshop.nl, zij geven via de mail hele uitgebreide antwoorden! https://www.bittenshop.nl/