nummers in het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xnainie
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-04-19

nummers in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 17:26

hallo,
ik ben vandaag bij een paard wezen kijken of we die gingen kopen. nu was alles perfect maar de toebehoren gingen niet mee dus moest ik weten welke maat zadel ze heeft. nu wist de eigenaar dat niet maar stonden wel allemaal cijvers in het zadel, nu heb ik geen idee wat dat betekent dus bij deze :)
[ img ]


Evelijn
Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: nummers in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:29

Per merk verschilt de pasvorm ook dus je moet sowieso een zadelmaker erbij halen.

Welk merk zadel is dit want dat is ook belangrijk voor wat de nummers in het zadel betekenen.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Xnainie
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 17:32

Evelijn schreef:
Per merk verschilt de pasvorm ook dus je moet sowieso een zadelmaker erbij halen.

Welk merk zadel is dit want dat is ook belangrijk voor wat de nummers in het zadel betekenen.



daar heb ik eigelijk niet aangedacht om dat te vragen..zelf ook niet op gelet

Anoniem

Re: nummers in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:35

Zo te zien 17 inch zadel boommaat 29

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: nummers in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 17:43

Van welk merk is het zadel?
Je kan trouwens nooit echt uit gaan van de cijfers in het zadel, aangezien het zadel altijd aangepast kan zijn :)

nik3012
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:43

bij erreplus zijn die nummers om te kijken hoe oud het zadel is en als je het zadel kwijt ben kun je hem daar op terug vinden.

Hevita v. United
Drachtig en uitgerekend op 4 mei 2022
Veulen van Nick Wimphof

Zelda_Link
Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Re: nummers in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:56

Als ik jou was zou ik niet naar het zadel van de vorige eigenaar kijken en gewoon een goede zadelpasser laten komen.

Je hebt tenslotte geen enkele garantie dat dit zadel daadwerkelijk goed lag op je paard en daarbij maakt het ook uit hoe jíj in het zadel past en hoe jij zit. Er komt zoveel kijken bij een goed passend zadel, zowel voor je paard als voor jou, dat je niet moet kijken naar de nummers uit een zadel dat je toch niet overneemt ;)

Een zadelpasser laten komen kost misschien wat, maar je hebt er heeeeeeeel veel profijt van en een paard waarmee je na een tijd niet kan rijden omdat hij rugklachten heeft van een slecht zadel en medische hulp nodig heeft is duurder ;)
Lekker een zadelpasser laten komen +:)+


lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Re: nummers in het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:26

Dit zadel is van het merk Bruno Delgrange. Deze zadels kosten nieuw makkelijk 4000€ en kan je volgens mij niet in een winkel kopen, maar moet echt bij de passer gekocht worden.
Misschien kan je tweedehands dezelfde vinden?

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dewindhoek, Igniss en 68 bezoekers