Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
oji
Berichten: 4237
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:05

Ben benieuwd of er nog ervaringen zijn nu mensen hem wat langer hebben. Ik zit er toch wel aan te denken aangezien ik niet heel blij ben met mijn vrij nieuwe Christ bontje.


Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:33

Ik ben echt nog steeds heel content ermee. Afgelopen zondag was ik mijn pad thuis vergeten, dus dat was de ultieme test. Ik merkte dat hij gewoon net wat minder los door het lijf liep wel nog steeds erg goed, maar je merkte wel duidelijk verschil.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:47

Ik heb liever dat hier mensen reageren dat de pad totaal geen verschil maakt :') :$

olijf
Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 13:01

zodiacje schreef:
Ik heb liever dat hier mensen reageren dat de pad totaal geen verschil maakt :') :$


Hij maakt totaal geen verschil :')

Ik ben er blij mee *\o/*

cecil
Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:36

Ik had hem ook aangeschaft voor mijn pony, vond het echt verschil maken!
Door omstandigheden ben ik hem niet meer nodig.
Heb hem hoogstens 5x gebruikt.
Het is de dunne dressuurversie 18inch.
Bij deze mag hij dan ook overgenomen worden, bij interesse :)

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:37

Ik ben ook gezwicht. Tijdje terug al de test pad geprobeerd en vond het super fijn. Maar mijn bontje voldeed nog prima, nu heb ik een nieuw zadel en die ligt met bontje minder fijn dus toch voor de pad gegaan omdat die dunner is. Heb de 18mm in het bruin besteld <3

Oja en de test versie van de beugels er ook bij besteld.

Farjen
Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:02

Ik heb de pad al een lange tijd, maar door geblesseerd paard niet meer gebruikt..
Nu vandaag eens gebruikt bij mijn nieuwe paard, ik zat er wel meer bovenop vond ik. In stap of draf weinig verschil, maar de galop was voor mij veel gemakkelijker uit te zitten :)
Dus ben benieuwd als ik hem wat langer gebruik

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:13

Ik heb hem ook al een tijdje.
Ik vind het geen wereld van verschil maar wij hebben rijtechnisch nog wel wat problemen op te lossen.
Maar bij het doorzitten is het voor mij wel een enorm verschil, veel minder schokken en makkelijker uit te zitten.
Dus als het voor mij zo werkt vermoed ik dat dit voor mijn paard ook zo werkt dus ik ben er zeker tevreden van!
Ik heb de 18inch dressuurpad onder een 17,5 inch zadel en dit ligt echt ruim. Ik hoop (en vermoed) dat die ook wel onder mijn springzadel gaat passen (dit heb ik nog niet getest).

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:15

Ik merkte ook vooral zelf het verschil in zitten. Paard liep niet veel anders of fijner maar wat je zegt, als wij het voelen zij vast ook. De bruine kleur was niet op voorraad dus zal wel even duren voordat mijne er is. Bestel alles via la equistyle omdat ik hun service echt heel fijn vind :j

Maddy_Paola
Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 04:44

Nog meer ervaringen hier? Ben aan t twijfelen om m ook te bestellen, mn merrie is een muts die reageert op t zadel die 1mm niet goed ligt en bontje helpt dan wel voor de tijdelijk maar vind ik zelf zo megagroot, heb een 17.5 inch zadel met licht franse kussens en ben benieuwd wat jullie zeggen qua maat en ook naar foto's qua lengte met maten erbij. En ben heel benieuwd naar verschillen tussen 18 en 10 mm dikte vooral van mensen die t echt hebben kunnen vergelijken, in hoeverre beïnvloedt t nou echt je zadel en ligging?
Heb de beugels al voor mn eigen enkel en daar heb ik zeer goede ervaring mee, als in met andere beugels direct pijn, zoals sprenger met schakels na kwartier en met deze na 2 uur nog geen last. Bit wordt ook goed op gereageerd vind m alleen vrij dik, maar wel allemaal superspul dus nu toch wel heel nieuwsgierig naar de pad :x

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

germie
Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:19

Voor doorzitten heb ik geen pad nodig, ik kan op elk paard prima doorzitten. En ik heb een paard wat eigenlijk met alles wel loopt, dus daar is het ook niet voor nodig.
Zelf testen nog steeds niet gedaan, mede om bovenstaande redenen, ik ben momenteel zelfs van het bontje onder het springzadel af omdat ik dan niet fijn meer zit en het zadel op maat gemaakt is zonder bontje.
En voor westernzadels hebben ze geen pads, haha.
Ik volg het topic, ben nog steeds benieuwd of mensen met een paard wat niet snel miept ook verschil merken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:53

Ik sta te twijfelen om er 1 te kopen voor mijn jonge paard,we missen beide nu nog ff het ritme en als de pad dan een "klap" opvangt dan is dat voor beide win win.

Waar raden jullie aan het aan te schaffen?

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:31

Ik heb m’n bit, padje en beugels bij La Equistyle gekocht. Echt hele fijne service en denken ook goed mee als je advies wilt :j

DuoPenotti
Berichten: 29337
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:49

Ik lees ook graag mee.
Hier ook een kort vallend 17,5 inch zadel. Ik rij nu met een action gelpad wat dik genoeg is.
Maar ben wel erg benieuwd hoeveel meerwaarde de dunne winderen zou hebben.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:14

cecil schreef:
Ik had hem ook aangeschaft voor mijn pony, vond het echt verschil maken!
Door omstandigheden ben ik hem niet meer nodig.
Heb hem hoogstens 5x gebruikt.
Het is de dunne dressuurversie 18inch.
Bij deze mag hij dan ook overgenomen worden, bij interesse :)


Pb gestuurd

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:13

Ik heb deze week de testpad te leen van LaEquistyle en ik vrees dat ik héél tevreden ben :D
Had voor dat geld liever geen verschil gemerkt maar de 2 keer dat ik gereden heb ben ik heel enthousiast!

Mijn 4 jarige wil snel spanning opbouwen en dan zijn rug vastzetten en heel kort gaan lopen. Met deze pad merk ik aanzienlijk verschil met de vorige trainingen. Hij ontspande echt al vrij vlot. Echt binnen enkele minuten waar dat normaal wel best lang duurde.
Enige wat nog wel kan zijn is dat paard pas sinds 1 dec echt door mij getraind wordt dus misschien begint de training net zoden aan de dijk te zetten. :+

Omdat ik natuurlijk niet alle dagen rijd kan ik de pad in de testweek maar 4x testen dus ik ben benieuwd als de test periode voorbij is en de pad is terug of ik dan weer een stap terug doe.
Het is een gebruikte pad dus deze gaat sowieso terug.
Ik heb overigens een cwd spring zadel mocht dat nog wat uitmaken.
Cwd is vorige week nog geweest om te dubbel checken of het zadel goed ligt.
Ik ben tot nu toe erg enthousiast en ook te spreken over de service van LaEquistyle. Voor mijn eigen rug merk ik geen verschil.
Helaas schuift mn ps of sweden dekje wel naar achteren onder de pad (of het zadel nu naar voren? Volgende keer maak ik een voor en na foto voor de zekerheid).
Heb wel écht de spring versie nodig want deze is precies even lang als mn zadel.

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 12:12

Heeft iemand toevallig al langere ervaring met de pad icm foam kussens van een zadel?

Met het koudere weer bevalt het niet zo goed als ik had gehoopt nu ik een nieuw zadel heb helaas. Daarom ook maar m’n onderlegger te koop gezet maar twijfel of ik de dunnere versie nog wil proberen.

germie
Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 16:46

Capriootje schreef:
Heeft iemand toevallig al langere ervaring met de pad icm foam kussens van een zadel?

Met het koudere weer bevalt het niet zo goed als ik had gehoopt nu ik een nieuw zadel heb helaas. Daarom ook maar m’n onderlegger te koop gezet maar twijfel of ik de dunnere versie nog wil proberen.

Wordt de onderlegger hard, of de foam in het zadel?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:27

De pad is wel wat stugger als de test pad die ik had met warmer weer maar die was ook veel meer gebruikt natuurlijk. Zowel zadel als pad zijn niet echt hard te noemen maar ik denk dat door de pad tussen paard en zadel ligt het foam in het zadel minder tot niet opwarmt en ik daardoor helaas niet fijn ermee kan rijden. Ik zit en rijd veel makkelijker als ik zonder de pad rijd helaas, super balen. Met mijn vorige (wolgevulde) zadel beviel het juist echt heel goed.

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 01:23

Heb foam kussens en merkte alleen de eerste keer even verschil omdat ik toch iets hoger zat maar kwa rij comfort merkte ik afgelopen week geen verschil.
Ik stuur je een pb over de pad die je te koop hebt.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:36

Iemand die zijn winderen pad dressuur verkoopt?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:43

Via jullie de tip gekregen om bij la equistyle de pad te kopen en dat was een super tip.

Fijne service en ik had eerst de grote pad gekocht maar dat bleek toch te groot te zijn (18 inch zadel, fries dus doe maar groot) maar ik kon heel gemakkelijk ruilen.

Lobke van equistyle is echt een aanrader.

Capriootje
Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:02

Ja eens, echt fijne service :j

zodiacje
Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:10

Ja absoluut! Erg blij met LaEquistyle (even voor Google haha)

Ik heb besloten de pad daadwerkelijk aan te schaffen! Durfde niet eens zo goed zonder te rijden omdat het zo fijn was gegaan afgelopen week
Toch gedaan en gelukkig nog steeds fijn gereden maar paard liep met de pad net wat fijner ontspannen in zn rug en
Ik had ineens het idee dat mn zadel harder was terwijl mn cwd normaal echt
Zachte kussentjes heeft alsof ik op een wolkje zit maar zelfs daarmee verhoogd de pad dus mijn comfort. Ik ben iig om! (En arm hahaha).

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:31

Ik kan de dikkere versie voor een mooie prijs overnemen. Ik heb een passend zadel. La equistyle geeft aan dat de 18mm ook onder passende zadels past. Meer mensen die de dikkere versie onder een goed passend zadel hebben? Wordt het zadel niet te krap hierdoor?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers