Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:33

Oeps vergeten hier berichtje te plaatsen. Ik heb hem dus een week getest via La Equistyle en was echt wel positief verrast. Qua beweging van het paard merkte ik niet zoveel verschil maar mijn paard is dan ook niet mega gevoelig. Hij loopt eigenlijk altijd wel met ieder zadel bijv. Maar vooral het zitten voor mijzelf vond ik echt een groot verschil met bontje. Veel meer gedempt en ik zat echt heel lekker. Ik denk dat als de ruiter het zo voelt, het paard ook.

Ik had er nu even geen geld voor over maar ga er zeker 1 bestellen op later termijn.

Als je normaal een bontje gebruikt adviseren ze de dikke pad. Qua model kan je altijd nog advies vragen bij La Equistyle, ze zijn echt heel behulpzaam en denken goed mee :j

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:42

Ik rij normaal zonder bontje, bijrijder liever met. Ik vind dat een zadel meer glibbert op de rug met een bontje. Maar omdat je dus gewoon 8mm meer pad krijgt voor hetzelfde geld neig ik wel naar de dikke, ondanks dat het voor de rug niet nodig is.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:46

Ik zou kijken wat je denkt dat het beste is, niet waarvan je denkt dat je meer waarde voor je geld krijgt omdat er een laagje meer in zit.

Ik vind het te duur, zou er erg graag 1 willen. Maar dan zou ik voor de dunne gaan.
De dikkere pads die ik hier heb gehad vond ik alle niet fijn.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:42

germie schreef:
En zit er echt veel verschil tussen de dikke en de dunne? Je krijgt immers voor hetzelfde geld meer materiaal bij de dikke, dus ik neig dan naar een dikke alleen vanwege waar voor je geld. Heb wel maatzadels maar een bontje past ook gewoon.

Ha ha dit is wel een heel erg Hollandse gedachte zeg.... :+ :+
Volgens mij heb je de beste waar voor je geld als de rug van je paard en jouw rug er het meeste profijt van hebben. Je koopt toch ook geen 18" onder een 16" zadel omdat je dan meer spul hebt voor hetzelfde geld.

Caprioootje had jij de dikke of de dunne onderlegger? Ik rij normaal gesproken wel met een bondje maar de dikke lijkt mij zo heel dik. Heb een paar maanden geleden een nieuw Christ bondje gekocht maar die ligt ook te verstoffen in de kast omdat ik hem te dik vind en dus liever met mijn al meer plat gereden 5 jaar oude bondje rij.

En heb je er zowel mee gesprongen als dressuur gereden? Ik zou denk ik toch eerder naar het dressuurdekje neigen, omdat ik gewoon mijn dressuurzadel er vaker op heb liggen als het springzadel en ik denk (maar dat is een vermoeden) dat je er het meeste profijt van hebt met doorzitten.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:33

Ik had de dikke omdat ik dus normaal met een vrij nieuw Mattes bontje rijd. Ik heb zo gauw geen foto gemaakt van de pad onder het zadel maar ik vond hem qua dikte wel fijn. Wel een heel 'kaal' gezicht zonder het bontje, maar zag er wel echt netjes uit verder.

Ik heb er paar keer dressuur matig mee getraind en een springles gehad. Die les sprong paard wel heel fijn maar dat doet hij wel vaker dus dat gooi ik niet direct op de onderlegger maar het zal zeker zijn invloed hebben gehad. Ik heb wel alleen een springzadel dus rijd hier de hele week mee.

Hier zie je het een beetje hoe hij onder het zadel ligt.

Afbeelding

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:36

oji schreef:
germie schreef:
En zit er echt veel verschil tussen de dikke en de dunne? Je krijgt immers voor hetzelfde geld meer materiaal bij de dikke, dus ik neig dan naar een dikke alleen vanwege waar voor je geld. Heb wel maatzadels maar een bontje past ook gewoon.

Ha ha dit is wel een heel erg Hollandse gedachte zeg.... :+ :+
Volgens mij heb je de beste waar voor je geld als de rug van je paard en jouw rug er het meeste profijt van hebben. Je koopt toch ook geen 18" onder een 16" zadel omdat je dan meer spul hebt voor hetzelfde geld.

Caprioootje had jij de dikke of de dunne onderlegger? Ik rij normaal gesproken wel met een bondje maar de dikke lijkt mij zo heel dik. Heb een paar maanden geleden een nieuw Christ bondje gekocht maar die ligt ook te verstoffen in de kast omdat ik hem te dik vind en dus liever met mijn al meer plat gereden 5 jaar oude bondje rij.

En heb je er zowel mee gesprongen als dressuur gereden? Ik zou denk ik toch eerder naar het dressuurdekje neigen, omdat ik gewoon mijn dressuurzadel er vaker op heb liggen als het springzadel en ik denk (maar dat is een vermoeden) dat je er het meeste profijt van hebt met doorzitten.

Nou, als je even logisch nadenkt kan dikker materiaal ook meer schokken absorberen. Dus dat speelt ook zeker mee. En een 18inch dekje onder een 16 inch zadel past soms prima, haha. Net als een springdekje vaak wel onder een dressuurzadel past, maar andersom niet. Het hangt af van de lengte van de onderste zweetbladen in zo'n geval of een springdekje onder een dressuurzadel past.

Ik denk dat een springpad wel onder een dressuurzadel zal passen. Ik zou dat eerder doen dan andersom denk ik. Naar voren gesneden stoort niet, maar net te veel teruggesneden wel. Maar ik heb beide varianten niet in handen gehad natuurlijk om te weten of er echtx verschil in zit.

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:38

Dit is het plaatje van de verschillende modellen

Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:41

Ik gebruikte m'n dressuurversie ook onder m'n springzadel. Dat past gewoon goed. Andersom denk ik niet. Kwam ook wel omdat hij iets lang was waardoor je hem wat makkelijker naar voren legt zodat de kussens die verder naar voren steken dan bij dressuur er goed op kwamen te liggen. Heb de dikke en de dunne gehad. Merkte geen verschil qua comfort. Alleen beïnvloedt de dikke de ligging van het zadel meer dan de dunne.
Helaas moet ik eigenlijk de correctieversie hebben en dus m'n pad verkocht maar eigenlijk geen geld over voor de correctieversie. En die van mij loopt net zo prima met een schaap. Dus het schaap van lemieux met inlagen gekocht. Hij hoeft niet meer zwaar aan de arbeid. Dus prima zo. M'n merrie merkte ik geen verschil met Winderen. Alleen zelf meer comfort met doorzitten. Maar niet genoeg verschil om een dure pad te houden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:48

Als je dit ziet is de dressuurversie perfect passend voor mijn springzadel, haha.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:53

Ik heb de dikke dressuur. En ben heel tevreden. Ik heb een jong paard met een weke rug dus ik vind schok absorbering belangrijk. Hij ligt erg fijn.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:36

Morgen komt de slim testpad binnen als het goed is :D Ben erg benieuwd!

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:58

Nog meer bokkers met ervaringen of die toevallig van hun van winderen pad af willen? :Y)

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:01

Ik ben ook benieuwd of er nog meer ervaringen zijn aangezien ik zit te twijfelen tussen het Winderen pad en een Mattes bontje...

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:48

Bielsje schreef:
Ik ben ook benieuwd of er nog meer ervaringen zijn aangezien ik zit te twijfelen tussen het Winderen pad en een Mattes bontje...


Ik heb beide geprobeerd, ben uiteindelijk voor het Winderen pad gegaan. Vond het bontje erg "dik" onder mijn zadel waardoor het hele rijgevoel voor mij veranderde. Omdat de Winderen pad vrij "dun" is heb ik daar nu geen last van. Daarnaast veranderd de pad de ligging van mijn zadel niet, wat het bontje wel deed :j

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:38

@Elise_K, bevalt ie? Ik twijfel nog steeds (voornamelijk door de prijs), maar ook omdat ik nog niet heel veel recensies heb kunnen vinden...

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:00

Sunneva schreef:
@Elise_K, bevalt ie? Ik twijfel nog steeds (voornamelijk door de prijs), maar ook omdat ik nog niet heel veel recensies heb kunnen vinden...


Ik vind het wel een hele fijne zachte pad, mijn osteopaat was er ook over te spreken.
Ik had de 10mm, maar vond dat mijn (misschien toch al iets krappe zadel) er wel iets mee achterover ging hangen. Mijn instructrice vind dat mijn paard vanaf het begin al mooi zijn rug achter het zadel ontspant, wat hij soms lastig vindt.

Na overleg met LA Equistyle schijn ik de eerste te zijn bij wie de 10mm pad de ligging beïnvloed, dus of het heel betrouwbaar is, weet ik niet. Misschien dat het nog iets indeukt als je het belast?
Uiteindelijk heb ik de 18mm pad gekocht, omdat deze voor mijn gevoel toch iets meer demping geeft. Hier ga ik kijken of ik een nieuw zadel passend op kan laten maken. Morgen heb ik een afspraak bij de zadelmaker ;)


Afbeelding
Dit is mijn (iets aan de voorkant krappe) 18 inch dressuurzadel met de 10mm 18 inch spring pad. (Ik had perongeluk de springversie besteld) (Oh, en wat je ziet hangen is tape van de osteo die ik er nog niet af had gehaald ;) )

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:05

Ah dank je! Ik denk dat ik ook maar eens de testpad ga doen :P

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:21

Iets te krap??
Waarom wil je een onderlegger onder een zadel leggen wat al te smal is?
Kan je zadel niet breder gemaakt worden?

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:42

Ze geeft toch aan morgen een afspraak te hebben met de zadelmaker? dan zal dat vast wel besproken worden.

Ik heb ook de 18 getest, de 10 leek me zo dun en minder demping geven voor bij ons met springen. Ik wil nog steeds een eigen bestellen maar heb ook wat gedoen met m’n zadel dus rijd nu tijdelijk met een pro lite pad. Als het opgelost is bestel ik een bruine :j

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:21

Elise_K schreef:
Sunneva schreef:
@Elise_K, bevalt ie? Ik twijfel nog steeds (voornamelijk door de prijs), maar ook omdat ik nog niet heel veel recensies heb kunnen vinden...


Ik vind het wel een hele fijne zachte pad, mijn osteopaat was er ook over te spreken.
Ik had de 10mm, maar vond dat mijn (misschien toch al iets krappe zadel) er wel iets mee achterover ging hangen. Mijn instructrice vind dat mijn paard vanaf het begin al mooi zijn rug achter het zadel ontspant, wat hij soms lastig vindt.

Na overleg met LA Equistyle schijn ik de eerste te zijn bij wie de 10mm pad de ligging beïnvloed, dus of het heel betrouwbaar is, weet ik niet. Misschien dat het nog iets indeukt als je het belast?
Uiteindelijk heb ik de 18mm pad gekocht, omdat deze voor mijn gevoel toch iets meer demping geeft. Hier ga ik kijken of ik een nieuw zadel passend op kan laten maken. Morgen heb ik een afspraak bij de zadelmaker ;)


[ [url=m/Dyfg8X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn (iets aan de voorkant krappe) 18 inch dressuurzadel met de 10mm 18 inch spring pad. (Ik had perongeluk de springversie besteld) (Oh, en wat je ziet hangen is tape van de osteo die ik er nog niet af had gehaald ;) )


Je hebt de pad ook veels teveel omhoog getrokken..Of dit moet komen door de spring versie.. :D

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:25

Nielojram schreef:
Iets te krap??
Waarom wil je een onderlegger onder een zadel leggen wat al te smal is?
Kan je zadel niet breder gemaakt worden?


Zadel kan niet breder worden gemaakt, en zadelmak vond hem zo zonder inderdaad al te ver achterover hangen (wat ik zelf dus ook dacht). Ik heb nu een ander passend zadel, no worries ;)

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:20

voor de mensen die de pad nu een tijdje hebben, zijn jullie er blij mee?

Revali

Berichten: 1194
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:12

Ik ben ook wel benieuwd...

Ik heb zowel de beugels als een bit... Beugels zijn prima, kan niet zeggen dat dit systeem beter werkt voor de knieën in vergelijking met normale beugels

Bit werkt geweldig

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 01:02

Zuidpool schreef:
voor de mensen die de pad nu een tijdje hebben, zijn jullie er blij mee?


Ben ik ook erg benieuwd naar!

Na ontzettend veel graven zag ik dat de sponsorruiters de onderlegger lang niet altijd gebruiken en alle reviews zijn van mensen die hem hebben gekregen. Ik weet dat er zadelmakers zijn die er enorm fan van zijn maar waarom precies?

Het laatste jaar heb ik veel dingen gekocht met de nieuwste en meest geweldigste technologieën en iedere keer kneiterhard de deksel op mn neus :') . Paard heeft een wat zwakke rug, mijn evenwicht is momenteel niet briljant dus ik moet iets maar vraag me wel af of dit 'het' nou is...

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 00:00

Ik heb zowel de pad als de beugels.
En ik moet zeggen wil niets anders meer. Ik heb artrose in mijn enkel en had altijd veel last met rijden en daarna, sinds ik de beugels gebruik heb ik met rijden geen last meer.
De pad helpt ook erg goed tegen mijn eigen rug pijn en paard loopt ook fijn er onder..
Dus ik ben heel tevreden ermee.