Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:32

Ja ik gebruik de Micklem nu als kaptoom en uiteindelijk ook om bitloos mee te rijden, dus die blijft wel, en die van Kavalkade is ook wel handig om rondom de rui periode te hebben, al hoop ik dat zijn weerstand ondertussen zo goed is dat die plekjes niet meer zo erg zijn (heb hem pas sinds augustus dus rondom de ruiperiode toch wel een periode van stress en lage weerstand). En die QHP kan ik niet verkopen omdat de riempjes door olie opgezet zijn en niet meer in de passantjes passen |o

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 14:49

Hoi allen, ik ben een tijdje geleden actief geweest en dankzij jullie hulp tot een mooi br hoofdstel gekomen van BR. Erg tevreden over de kwaliteit en het feit dat het hoofdstel direct soepel is. Nu kwam ik op Facebook dit nieuwe hoofdstel tegen van Passier die ik stiekem ook wel heel mooi vind :') en dacht deel hem ook even hier! Afbeelding

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:13

HorseTimeXL schreef:
Hoi allen, ik ben een tijdje geleden actief geweest en dankzij jullie hulp tot een mooi br hoofdstel gekomen van BR. Erg tevreden over de kwaliteit en het feit dat het hoofdstel direct soepel is. Nu kwam ik op Facebook dit nieuwe hoofdstel tegen van Passier die ik stiekem ook wel heel mooi vind :') en dacht deel hem ook even hier! [ [url=m/slJoFR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt precies op de passier spirit die ik heb. Wat is hier anders aan?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:08

boemel schreef:
De Waldhausen S-line. Die zit mooier, alleen wel neusriem altijd op laatste gaatje en dat is ook niet ideaal.


Hier ook, alles zit goed en ruim, maar de neusriem heb ik gaatjes bij moeten prikken anders past die niet dicht. Vallen echt klein uit. Verder vond ik het een hoofdstel met een goede kwaliteit-prijsverhouding.

Zou graag een (donker) bruin anatomisch hoofdstel willen, wit onderlegd met goudkleurige gespen... die ook nog mijn paard goed past. Volgens mij een mission impossible.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:25

Heeft iemand hier al eens een hoofdstel besteld? paardenspullen.com ?

En weet iemand waar je de maat van de micklem kan vinden? Ik heb een micklem multibridle van een vriendin te testen, maar kan nergens vinden of het een cob of full is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:14

Ik kom hier even binnenvallen. Ik was al lang op zoek naar een chique hoofdstel met vooral een anatomische neusriem. Nu heb ik vandaag 2de hands een anky comfort fit kunnen ophalen.

Zit hij zo goed volgens jullie? Vind het wel erg mooi staan, alleen was ik wel verbaasd over hoe stug het leer nog voelde. Best even invetten? Ik vond ook de keelriem wel heel erg lang voor mijn paard, en die kan niet korter. Voor het zicht gaat het nog wel gelukkig!

Afbeelding
Afbeelding

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:42

Bridle to fit is nu niet echt bijzonder qua kwaliteit en zeker niet anatomisch. Het is gewoon dure eenheidsworst waarbij je dan wel elk onderdeel in een andere maat kan kopen, maar waar bezuinigd kan worden doen zedat.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 08:08

Eh, ik heb een bridle2fit hoofdstellen dat is echt gewoon goede kwaliteit. Verschillende kopstukken qua vormen, anatomisch en allemaal net even andere werking. De neusriemen zijn misschien niet bijzonder en niet anatomisch, maar ik merk bij mijn paard geen verschil tussen de verschillende soorten neusriemen die tegenwoordig helemaal in zijn. Kopstukken merkte ik wel verschil. Ik was net zoveel kwijt voor deze hoofdstellen als voor de passier waar ik naar keek, minder dan de andere merken. En dan was het nu wel volledig naar mijn zin qua kleur en maat.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:23

Dat is nogal een uitspraak. Hier anders zeer tevreden over een bridle2fit. Ik heb het hoofdstel een jaar en het leer is soepel maar in goede staat. Met name het brede kopstuk reageerde mijne erg positief op.
Ik heb een lage neusriem variant en alles trekt naar de ogen toe. Behalve dit hoofdstel.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:58

Ik heb er eens één in handen gehad en vond het aan kwaliteit niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld PS of sweden maargoed PS betaal je ook wel flink voor natuurlijk.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:00

ligt vooral aan je refentiekader denk ik. als je altijd hoogkwalitatief spul gewend bent, is het niet beter. kom je van lagere kwaliteit is het goed.

ik ga de lingus aan de wilgen hangen. mjjn paard loopt er totaal ruk op.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:04

Ik heb altijd Dobert, passier en dergelijke gehad, maar die zijn niet meer hetzelfde als dat ze vroeger waren. Heb daarnaast ook andere merken geprobeerd en lang niet altijd klopt het dat je meer kwaliteit voor meer geld krijgt.

Mijn B2f is soepel, zacht en blijft ondertussen echt al heel lang goed. Ik moet wel zeggen dat ik ook mindere ervan gevoeld heb, maar die van mij voelt van betere kwaliteit dan alle andere merken die ik in handen heb gehad de laatste 3 jaar. :') En dat zijn er veel... Maar aan de andere kant was de reden voor de b2f dat alle andere hoofdstellen ook niet pasten. Geen groot hoofd, maar neusriemen moesten overal zo strak om dicht te kunnen dat ik dat weiger om te gebruiken. Mijn idee is juist dat de maten wat veranderd zijn, helemaal als ik het vergelijk met mijn oude full hoofdstellen zijn de neusriemen allemaal korter met het gedeelte dat je vast maakt.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-01-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:16

het was van mij ook geen commentaar, heb zelf geen ervaring met b2f. merk alleen dat iedereen het altijd vanuit zijn eigen ervaring beoordeelt vandaar.

dat de maten heel verschillend zijn heb ik ook het idee ja.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:53

xSiep schreef:
Ik heb een fairfield Chester besteld, super service van Hooks!
Ik vind het leer heel fijn zacht, zeker voor 70 euro. Het bruine is wel stuk roder dan ik verwacht had, past niet meer bij mijn donkerbruine teugels en heb net ook nog een zwart dr zadel gekocht :+
Ik heb maat full gekozen. Mijn paard zit tussen cob en full in, maar mijn eerdere cob hoofdstel zat iets krap bij het kopstuk. Full past perfect!


[ [url=m/RO9eSx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/toBVoK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de laatste foto had ik het bit nog gaatje lager.



Heb je jouw paard nog steeds nog, ik heb toevallig net een paard gekocht en die lijkt sprekend op de jouwe, ze is een draver en heet yosemite.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:42

Zojuist de Chester van Hööks besteld!
Heel benieuwd!
Had mn oude hoofdstel sneller dan verwacht verkocht dus mooi excuus om dit prachtige hoofdstel te bestellen :+
Stond al wat langer op mijn wensenlijstje <3

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:57

Inmiddels het Nika hoofdstel retour gedaan en dit is netjes afgewerkt

Nu bij Kramer een hoofdstel besteld en vandaag gepast en mee gereden. Paardlief liep er erg fijn mee.
Twijfel alleen of de neusriem een gaatje hoger moet of dat ie zo goed zit.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:59

Kan wel gaatje hoger. :)

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:05

Lijkt erg strak achter het oor te liggen?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:43

Namaak Hööks...

Afbeelding

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:17

Ik heb 'laatst' de micklem gepast, hoe vinden jullie dat hij zit?
Denk erover om hem te kopen, paard liep er wel erg fijn op namelijk. Ik vind 'm alleen wat krap zitten aan de bovenkant.
Afbeelding

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:47

LoveBodin schreef:
Ik heb 'laatst' de micklem gepast, hoe vinden jullie dat hij zit?
Denk erover om hem te kopen, paard liep er wel erg fijn op namelijk. Ik vind 'm alleen wat krap zitten aan de bovenkant.
[ [url=m/y0sl0b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hem 1 na beneden doen, hij lijkt nu nog iets tegen het jukbeen aan te liggen maar dit kan ook vertekenen door de foto. Maar als je paard er fijn op loopt zal hij het zelf wel lekker vinden zitten :j

Dressage001
Berichten: 87
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:21

Ik ben opzoek naar een hööks lingus, bij voorkeur een extra full, alleen die verkopen ze niet? De ‘nep’ die ej aanbiedt vind ik eigenlijk wat duur. Weet iemand of ze nog ergens anders worden aangeboden? Full of extra full?

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:13

<3 <3 <3
Afbeelding

Tips?
Enigste wat ik kan bedenken is kijken hoe hij zit als ik de neusriem een gaatje hoger doe :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:12

Gaaf! Ik zou inderdaad eens kijken hoe hij zit met neusriem een gaatje hoger, verder lijkt pasvorm prima.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 08:38

Erg gaaf ja. Een gaatje hoger zou misschien wel kunnen, heb je op de neus bij moeten stellen?
Daar kan je ook nog wat mee spelen wbt "perfecte positie".
Al met al is je hoofdstel ook wel ruim zat als ik kijk naar hoeveel gaatjes je over hebt.