BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:53

Ik heb inmiddels al een tijdje de dubbelgebroken watertrens hiervan, 14mm dik. Het bit is een heel stuk dunner dan mijn vorige bit, maar ze pakt het eigenlijk heel goed op. Ik vind het een fijn bitje voor een nette prijs. Wel merk ik dat het materiaal heel zacht is en er veel krassen op komen, was bij mij al na zo'n 2x gebruiken. Dit is niet per se erg, maar ik weet niet precies hoelang dit bitje mee zal gaan. Nu betaal je er niet de hoofdprijs voor dus dat scheelt. Het bit piept alleen wel heel erg. Ik heb al eens zonnebloemolie tussen de ringen gedaan, maar dit hielp maar een weekje of twee.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:07

Hey,

Heeft iemand toevallig een 12 mm bit gekocht van deze collectie? Heb vandaag een afspraak gehad met de tandarts voor mijn 2,5 jarige en die blijkt dus heel weinig ruimte in haar mond te hebben. Ze raadde mij echt een 12 mm aan, dubbelgebroken met een vaste ring. Liefste een d-ring. Alleen vroeg ik mij af of dit bit dan niet vrij scherp word omdat het vrij dun is of vinden jullie dat mee vallen?

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:10

Lily_Fee schreef:
Hey,

Heeft iemand toevallig een 12 mm bit gekocht van deze collectie? Heb vandaag een afspraak gehad met de tandarts voor mijn 2,5 jarige en die blijkt dus heel weinig ruimte in haar mond te hebben. Ze raadde mij echt een 12 mm aan, dubbelgebroken met een vaste ring. Liefste een d-ring. Alleen vroeg ik mij af of dit bit dan niet vrij scherp word omdat het vrij dun is of vinden jullie dat mee vallen?

Met een 2,5 jarige heb je toch hopelijk nog geen bit nodig :x

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:34

Kidde schreef:
Lily_Fee schreef:
Hey,

Heeft iemand toevallig een 12 mm bit gekocht van deze collectie? Heb vandaag een afspraak gehad met de tandarts voor mijn 2,5 jarige en die blijkt dus heel weinig ruimte in haar mond te hebben. Ze raadde mij echt een 12 mm aan, dubbelgebroken met een vaste ring. Liefste een d-ring. Alleen vroeg ik mij af of dit bit dan niet vrij scherp word omdat het vrij dun is of vinden jullie dat mee vallen?

Met een 2,5 jarige heb je toch hopelijk nog geen bit nodig :x



Ik vind het juist goed van Lily_Fee dat ze zich nu al laat adviseren voordat ze zelf gaat klooien als hij straks 3 wordt, dan weet je nu alvast wat hij wel en niet kan hebben

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:57

Een dunner bit is sowieso scherper dan een dikker bit. Alleen wanneer ze geen plek heeft voor een dikker bit, is een dunner bit veel beter voor haar. Anders kan ze haar mond gewoonweg niet dicht doen. Het is wel hoe dunner hoe scherper, maar het moet wel passen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:57

Harry's horse heeft nu ook RVS dubbelgebroken anatomische watertrensjes. En die zijn mooi afgewerkt. 14 mm. Dit kan ook zeker een optie zijn voor de mensen die anatomisch zoeken. RVS is harder dan koperlegeringen en sommige paarden vinden koper niet fijn.

bibabennie

Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-14
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:04

Lily_Fee schreef:
Hey,

Heeft iemand toevallig een 12 mm bit gekocht van deze collectie? Heb vandaag een afspraak gehad met de tandarts voor mijn 2,5 jarige en die blijkt dus heel weinig ruimte in haar mond te hebben. Ze raadde mij echt een 12 mm aan, dubbelgebroken met een vaste ring. Liefste een d-ring. Alleen vroeg ik mij af of dit bit dan niet vrij scherp word omdat het vrij dun is of vinden jullie dat mee vallen?


Ik heb de 12 mm dubbel gebroken, mijn paard heeft ook vrij weinig ruimte in de mond en loopt er heel fijn op. Ik zie ook geen beschadigingen op mijn bit zoals sommige zeggen, kauwen jullie paarden dan op het bit?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:06

Iemand die weet waar de bustrens 14 mm in 13,5 cm nog leverbaar is? Bij agradi hebben ze die nu niet.

edit: ze hebben hem nog met 65 mm ringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:29

Hoe zijn recente ervaringen?
Pony met dikke tong en steekt snel z’n tong langs zijn lippen ( ook Bitloos, ook wel met longeren aan t halster. Is overal nagekeken maar lijkt aangeleerd om spanning kwijt te raken )
Weinig ruimte dus t moet wel dun zijn.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:50

Anoniem schreef:
Hoe zijn recente ervaringen?
Pony met dikke tong en steekt snel z’n tong langs zijn lippen ( ook Bitloos, ook wel met longeren aan t halster. Is overal nagekeken maar lijkt aangeleerd om spanning kwijt te raken )
Weinig ruimte dus t moet wel dun zijn.



Dit heeft mijn haflinger ook, ook met de BR soft contact doet hij dit, wel veel minder dan alle andere bitten! Ik heb een dubbelgebroken D trens

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:45

Hier nog steeds erg tevreden over de bitten!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:48

Ik ook!
Fijne bitjes voor een hele schappelijke prijs!

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:49

Welke hebben jullie??
Ik ben wat aan het “ verzamelen”, Om te testen.
Heb nu wel net een Harry’s horse sweet iron bustrens gehad maar wil wellicht ook nog wel een van br kopen.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:07

Ik heb 2 onderlegtrensen.
Beide bustrens. Een dubbel en enkel gebroken.
Beide paarden lopen op normale trens op een sprenger D trens en deze is vergelijkbaar daarmee voor hun stang en trens.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:17

Ik heb de kneveltrens gehad. Toen verkocht aan mijn stalgenootje want die van mij vond het 3x niks. Die heeft er een paar keer mee gereden en toen brak hij door midden op het middenstuk. Ik zou hem niet meer kopen.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:47

Ik ben er ook nog steeds heel tevreden over :) ze krassen wel snel, maar dat maakt me niet uit. Ik heb een dubbelgebroken watertrens en bustrens. Zijn prima bitten voor een prima prijs.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:39

Anoniem schreef:
Welke hebben jullie??
Ik ben wat aan het “ verzamelen”, Om te testen.
Heb nu wel net een Harry’s horse sweet iron bustrens gehad maar wil wellicht ook nog wel een van br kopen.

Een hele verzameling :+ Pony loopt nu op de dubbel gebroken bustrens en ongebroken watertrens. Fries op de nieuwe gebogen dubbel gebroken bustrens en S&T met de stang van BR met een watertrens van Neue Schule maar heb ook nog een gewone bustrens en watertrens voor haar :')

Han21
Berichten: 445
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:17

Ik heb ook het plan om een enkelgebroken soft contact bit te gaan kopen. Ik vind ze er heel fijn uit zien! Zodra ik hem binnen heb zal ik een foto plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:09

Ik heb een enkelgebroken watertrens ; onderlegtrens) gekocht.
Mooi licht bitje!
Zou er ook nog een bustrens van willen proberen

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:05

Op aanraden van bitfitter een BR Soft Contact 12mm bustrens gekocht. Het bit is een heel stuk dunner dan mijn vorige bit, maar ze schuimt er heel goed op. Zijn prima bitten voor een zachte prijs.

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:34

Hoe zijn de recente ervaringen?

Ben van plan een dubbel gebroken watertrens te proberen voor mijn paard die weinig ruimte in zijn mond heeft en een dikke tong.

Blijven hier de mondhoeken op heel, de mijne heeft snel zijn mondhoeken stuk dus ook daar gevoelig op.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:47

Bij andere paarden was dit prettig bit. Mijn huidige paard heeft net als jij schrijft weinig ruimte. Vrij smal en dan ook nog dikke tong en dit bit was gewoon te veel. Heb voor hem Myler lvl 2 en dat gaat beter.