BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:01

Ik volg dit topic even om ervaringen te lezen. Ik denk er ook over na om een dubbelgebroken watertrens te kopen.

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:16

Ik net ook de dubbelgebroken bustrens besteld voor in mijn kaptoom, dan hoef ik niet telkens mijn neue schule te wisselen. Ben benieuwd! Ik heb overigens 14 mm besteld, dat is mijn neue schule ook.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 21:20

Leuk dat anderen ook een bitje besteld hebben! Ben heel benieuwd naar al jullie ervaringen!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:48

Maat is gewoon hetzelfde. Hier het verschil met mijn harrys horse. Beide maat 12,5
Afbeelding
Afbeelding

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:55

Ik heb de dubbelgebroken watertrens besteld. Ben benieuwd. Heb nu de Neue Schule verbindend, maar daar is die soms heel stug op. Voor €30 is het proberen waard toch.

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:04

Mijn paard heeft een fijne mond maar met de sprenger watertrens vaak wondjes. Vaak zonder reden ook na een rondje met lange teugel door het bos.

De D-trens lijkt me een oplossing.

Ben benieuwd hoe lang het leveren van Agradi duurt.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:41

vec schreef:
Mijn paard heeft een fijne mond maar met de sprenger watertrens vaak wondjes. Vaak zonder reden ook na een rondje met lange teugel door het bos.

De D-trens lijkt me een oplossing.

Ben benieuwd hoe lang het leveren van Agradi duurt.


Probleem had ik ook. Kleine bitringen van trust eraan en probleem verholpen. Nu nergens geen last meer van.

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:52

Dat vind ik persoonlijk niet zo mooi in de klasses vanaf het Z. Bij jonge paarden gebruik ik het wel ooit.

xxLarella

Berichten: 266
Geregistreerd: 13-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:13

Ik heb de stang en onderleg(bus)trens

Zeer fijne bitten en mijn paard loopt er erg fijn op.
Ik vind ze betreft prijs-kwaliteits verhouding ook echt wel kloppen.

Ik heb ook de stang en onderleg van sprenger, maar deze van BR doen er niet onder aan! Ik vind Sprenger gewoon te duur, betaal je werkelijk voor het materiaal en productie (ed)? of betaal je voor de naam?

Ik heb een 13.5 onderlegtrens van 14 mm
en een stang van 12.5 van 12 mm

onderleg gebruik ik overigens ook gewoon als trens.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:01

Bitringen gebruik ik ook, ja, ziet er lelijk uit, maar paard vindt het echt veel fijner. Wat is dan belangrijker? of het er mooi uitziet of dat het fijn is voor het paard? Ik geloof niet dat je er in het Z 1 punt minder om zult scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:27

germie schreef:
Bitringen gebruik ik ook, ja, ziet er lelijk uit, maar paard vindt het echt veel fijner. Wat is dan belangrijker? of het er mooi uitziet of dat het fijn is voor het paard? Ik geloof niet dat je er in het Z 1 punt minder om zult scoren.


Zeker niet. Maar volgens mij is het vanaf het zzz niet meer toegestaan en dan zit ik weer met hetzelfde probleem.

Vandaar dat ik dit bitje eens besteld heb.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:32

Saaams schreef:
Maat is gewoon hetzelfde. Hier het verschil met mijn harrys horse. Beide maat 12,5
[ [url=m/nyY1vB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C0klb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd of je verschil merkt, aangezien de aansluiting van het middenstuk een kwart slag gedraaid is?

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:45

Saaams schreef:
Maat is gewoon hetzelfde. Hier het verschil met mijn harrys horse. Beide maat 12,5


Oh super! Mijne paste ook gewoon. Misschien was het een foutje ergens of alleen bij de onderlegtrensen dat die 13,5 ineens te smal was.

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:49

Ik heb uit voorzorg 2 maten besteld.

Hopelijk snel binnen maar agradi is niet zo snel helaas.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:50

Barvrouwke schreef:
Saaams schreef:
Maat is gewoon hetzelfde. Hier het verschil met mijn harrys horse. Beide maat 12,5
[ [url=m/nyY1vB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C0klb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd of je verschil merkt, aangezien de aansluiting van het middenstuk een kwart slag gedraaid is?


Vraag ik me ook nog af. Ik heb er gister alleen mee in het bos gereden en ze voelde er wel wat sterker op. Maar of dat door het bos kwam of door het bit weet ik niet.

Weet jij wat het verschil aan druk doet?

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:22

vec schreef:
Mijn paard heeft een fijne mond maar met de sprenger watertrens vaak wondjes. Vaak zonder reden ook na een rondje met lange teugel door het bos.

De D-trens lijkt me een oplossing.

Ben benieuwd hoe lang het leveren van Agradi duurt.


Misschien heeft je paard een allergie voor bepaald ijzer, zou je op kunnen testen en dan kan je zoeken naar een bepaald bit waar dat ijzer niet in zit? Ken iemand die dat ook gehad heeft, heeft nu een bepaald soort bit en geen wondjes meer.

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:30

Ik heb deze ook in onderlegtrens, heel fijn bitje voor goede prijs. Heb normaal sprenger maar deze doet er zeker niet onder!

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:38

Saaams schreef:
Vraag ik me ook nog af. Ik heb er gister alleen mee in het bos gereden en ze voelde er wel wat sterker op. Maar of dat door het bos kwam of door het bit weet ik niet.

Weet jij wat het verschil aan druk doet?


Als je het HH bit om je hand vouwt, dan zal die theoretisch scherper moeten voelen dan de BR,
aangezien de oogjes meer in de tong "prikken"?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:55

Mijn paard heeft heel snel wondjes, zeker bij Sprenger, dat lijkt van het koper te komen. Dus ik vraag me af of dat anders is bij een BR soft contact bit. Ook geeft mijn paard zeer moeilijk na van nature. Ik heb al zo veel bitten geprobeerd dat ik dus niet meer in wonderen geloof. Bitloos blijkt het beste, maar ja, helaas kom je daar niet mee verder dan de M2.
Anatomisch is al snel niet meer anatomisch als je het aanneemt en dat lijkt bij deze BR bitten ook een beetje zo, je krijgt alleen andere druk op de mondhoeken ben ik bang voor. Maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:11

Ik heb er eentje gewonnen via Facebook actie. *\o/* Was al aan het kijken naar nieuw bitje. Ga voor dubbel gebroken kneveltrensje... hopelijk bevalt de jonge dame dat :D

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 18:43

Evelijn schreef:
Ik heb er eentje gewonnen via Facebook actie. *\o/* Was al aan het kijken naar nieuw bitje. Ga voor dubbel gebroken kneveltrensje... hopelijk bevalt de jonge dame dat :D


Leuk! Ik wilde ook meedoen maar was al te laat :+

Anoniem

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:14

Ik heb mijne ook binnen. Heb gisteren een 16 mm dubbelgebroken kneveltrens besteld bij de kroo. Ziet er echt heel erg goed uit, ben benieuwd hoe mijn pony het er op doet. Dit weekend ga ik hem testen :)

S_a_f_a_r_i
Berichten: 702
Geregistreerd: 05-05-05
Woonplaats: Nieuwe Pekela

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:42

Ik heb die van mij getest. Maar die gaat weer terug.

Verschil tussen deze en neue schule laat paard wel duidelijk merken.

Minder ontspannen en weinig schuim

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: BR Soft Contact bitten - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:15

Ik hou dit ook even in de gaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 12:10

Ik heb er vanmorgen mee gereden. Mijn pony is bij de vorige eigenaar altijd bitloos gereden, een bit kende hij dusniet. Maar ik kreeg hem gemakkelijk in, hij was er lekker ontspannen op aan het knabbelen en liep er fijn op. Ik ben tot nu toe fan :D