[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 19:26

@berdien: werkt het met die inlages ??
Paard heeft er duidelijk lol in iig.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:35

Dit is nog met een andere pad, moet jouw inlages nog even in de Team Equine pad prutsen.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:04

Het is sowieso wel een lollig paard geloof ik :D Kende je hem al?

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:36

Heeft iemand ervaring met de Trekker Dressage Master? Is een ouder model :) zag hem net 2dehands voorbij komen en het leek me wel wat!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:01

BaBritFre schreef:
Heeft iemand ervaring met de Trekker Dressage Master? Is een ouder model :) zag hem net 2dehands voorbij komen en het leek me wel wat!

Is de voorganger van de Flexible inspiration. Die heb ik in gebruik en een briendin van mij nu ook voor haar paard en wij zijn echt super super tevreden over dit zadel.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:46

Daphneeeej schreef:
BaBritFre schreef:
Heeft iemand ervaring met de Trekker Dressage Master? Is een ouder model :) zag hem net 2dehands voorbij komen en het leek me wel wat!

Is de voorganger van de Flexible inspiration. Die heb ik in gebruik en een briendin van mij nu ook voor haar paard en wij zijn echt super super tevreden over dit zadel.


Super bedankt! Ik heb de gok gewaagd en het zadel gekocht!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:36

Oh daar ga je geen spijt van krijgen, heel fijn zadel die trekker! Enige nadeel voor kleine mensen: de zweetbladen kwamen bij mij tot m'n enkel. Maar als je wat langer bent dan is de lengte geen probleem.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:21

Mag ik even binnenvallen met een vraag over pads?

Ik heb twee weken geleden een Cheyenne maat 2 gekocht voor mijn KWPN. Kreeg daar 2 FRA pads bij. Echter deze drukken op de schoft. Mijn vriend heeft hetzelfde zadel maar dan maat 1 met een gewone BF pad, die pad er eens onder gelegd en dat lag veel beter en schoft lag vrij ermee maar nét niet genoeg naar mijn zin.
Paard in kwestie is overbouwd en heeft best wat schoft. Zadel ligt verder goed, zit heerlijk en mijn dame geeft ook duidelijk aan hem fijner te vinden (nog nooit zo'n goede zweetafdruk gezien trouwens, helemaal egaal en ruggengraat netjes vrij)

Voor de beeldvorming, zadel is quasi nieuw en moet nog vormen:
Afbeelding

Ik wil nu dus een andere pad waarmee ik het zadel wat omhoog kan liften. Ik dacht ofwel aan de BF Physio pad (maar lees er weinig goeds over) of een Grandeur met HD inlages (waar ik wel goede dingen over lees en de leuke kleurtjes zijn wel fijn). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:41

Heb je een pad met anti-slip op de bovenkant geprobeerd?(niet de onderkant, echt erop)
Ik heb dit op mijn grandeur pad, en vind het persoonlijk ideaal, je kan het pad dan veel beter op zijn plek houden.
Zelf ben ik fan van grandeur met anti-slip bovenop, wolletje aan de onderkant, en dan nog inlages erin! (zeeland is wel ernstig ver vanuit drenthe, anders had je mogen proberen ;) )

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:56

xLes schreef:
Mag ik even binnenvallen met een vraag over pads?

Ik heb twee weken geleden een Cheyenne maat 2 gekocht voor mijn KWPN. Kreeg daar 2 FRA pads bij. Echter deze drukken op de schoft. Mijn vriend heeft hetzelfde zadel maar dan maat 1 met een gewone BF pad, die pad er eens onder gelegd en dat lag veel beter en schoft lag vrij ermee maar nét niet genoeg naar mijn zin.
Paard in kwestie is overbouwd en heeft best wat schoft. Zadel ligt verder goed, zit heerlijk en mijn dame geeft ook duidelijk aan hem fijner te vinden (nog nooit zo'n goede zweetafdruk gezien trouwens, helemaal egaal en ruggengraat netjes vrij)

Voor de beeldvorming, zadel is quasi nieuw en moet nog vormen:
[ [url=m/GJKKg2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil nu dus een andere pad waarmee ik het zadel wat omhoog kan liften. Ik dacht ofwel aan de BF Physio pad (maar lees er weinig goeds over) of een Grandeur met HD inlages (waar ik wel goede dingen over lees en de leuke kleurtjes zijn wel fijn). Wat zijn jullie ervaringen hiermee?



Je zou ook een nieuw type Kifra-pad met 8 pockets kunnen proberen. Deze kun je dubbel shimmen ( en is er in meerdere kleurtjes)


Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:06

Zo jammer dat die zo ontzettend duur is -O-

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:10

Berdien schreef:
Zo jammer dat die zo ontzettend duur is -O-


Lamswol is helaas duur...

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:11

xLes: Ik zou zeggen gewoon een standaard Barefoot pad met HD inlages. Waarom denk je dat een Grandeur beter zou zijn dan dat? :)

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:40

Siskeh: jup, die antisliplaag geprobeerd bij de BF pad en dat is wel erg handig, heb het idee dat dat wat extra ophoogt ook. Schuiven doet het gelukkig niet, ook niet met die dunne FRA, voordeeltje van hoge schoft hihi.

Kitty, zijn de inlages die op de foto getoond worden ook de inlages die er standaard inzitten? Ze lijken me wel goed dik?

Pmarena, vooral omwille van prijs en kleur. Bij de Grandeur kun je die inlages er zo al laten insteken, de Barefoot bied die optie helaas niet en ik vind de kleuren erg lelijk. De Grandeur en BF lijken op het eerste zicht wel vrij gelijk te zijn, is de BF zoveel beter?

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:26

Bij de Barefoot pad kun je als het goed is ook zelf de inlages erin doen. Anders heb ik straks een probleem als ik mijn nieuwe Barefoot pad krijg met apart de moosgummi inlagen.

Ik heb ook verschillende pads getest onder mijn boomloos (Ghost) en de antislip aan de bovenkant was de enige die mij beviel. Met een gladde bovenkant ging mijn zadel schuiven. Kifrapad is daardoor voor mij geen optie.
Grandeur heb ik nog geen ervaring mee.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:38

iemand enig idee wat reëel is om te vragen voor een zo goed als nieuwe christ roundskirt pad incl inlages
Afbeelding

ongeveer 4x mee gereden inlages los gekocht.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:04

Iemand ervaring met memory foam als inlage. Voorbij een Cherokee met vps. :)

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:06

Skito heeft ook memory foam. Prima spul mits je de juiste soort hebt.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:57

Ik vond die blauwe platen van Skito best wel behoorlijk hard memory-foam. Daar kan je iemand mee doodslaan als het uit een niet zo warme ruimte komt....

Er zijn zoveel soorten van dat spul. Ik vind het mooi spul maar toch een beetje tricky, hoewel er wel heel wat mensen bij het spul zweren en er hele goede resultaten mee behalen qua wat ze er allemaal probleemloos mee doen terwijl dat onder hun zadel ligt.

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:37

pmarena schreef:
Ik vond die blauwe platen van Skito best wel behoorlijk hard memory-foam. Daar kan je iemand mee doodslaan als het uit een niet zo warme ruimte komt....

Er zijn zoveel soorten van dat spul. Ik vind het mooi spul maar toch een beetje tricky, hoewel er wel heel wat mensen bij het spul zweren en er hele goede resultaten mee behalen qua wat ze er allemaal probleemloos mee doen terwijl dat onder hun zadel ligt.


O aan de kou had ik nog niet gedacht. Ik had ze op jou site gezien pmarena. Gewoon van barefoot zelf.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:51

Die zijn een heel stuk zachter. In de USA-regionen zijn ze gek op dat traagschuim :j

Zoals gezegd weet ik zelf niet zo goed wat ik er van vind. Het spul wordt natuurlijk juist weer zacht door (lichaams-) warmte en dan knijp je het makkelijk in. Ik heb zelf nog altijd het beste gevoel bij de Moosgummi inlages, daarvan weet je gewoon wat je er aan hebt. Maar dat is puur op mijn eigen gevoel gebaseerd.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:18

Hoe zachter de memory-foam des te minder draagkracht hebben ze. Dat harde wordt binnen 10 minuten zachter als je er op zit :)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 10:41

Ja daarom, het is altijd maar de vraag hoe zacht het nu eigenlijk wordt op welk moment waar onder je zadel.

Daarom heb ik er persoonlijk niet zo'n prettig gevoel bij.
Ik heb dan liever een simpeler materiaal waarvan ik zeker weet dat het eigenlijk altijd nog een bepaalde dikte overhoudt :)

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:14

Juist omdat het zulke goede kwaliteit is hou je voldoende dikte over :)

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:26

Mmm het leek mij wel lekker. Dan wordt het of proberen of toch nog even over nadenken :D