[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:56

Maddoxx schreef:
Heeft iemand hier de Ghost usa? Ik zou deze graag eens zonder skirt zien.

En ook zonder wrongen??? Dan heb je eigenlijk het zweetblad van de PURO en met wrongen is het een Quevis met knop en fenders.

voorbeeld Quevis met fenders


Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:29

Maddoxx schreef:
Ahh top dankjewel!

Ik twijfel tussen de usa zonder skirt en de Florac met Fenders en knop.

Ik kon zo gauw geen Florac vinden met fenders en knop - daar moet wel ergens een foto van zijn, maar er staan honderden foto's online :o

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:51

Maddoxx schreef:
Ja ik heb er inderdaad al een foto van gezien van buitenzinnig.

Dus als ik het goed begrijp is het resultaat hetzelfde, ongeacht of ik de usa zonder skirt pak of de puro plus alle usa onderdelen zonder skirt?

Klopt - de skirt is toegevoegd en kan ook worden weggehaald. Ghost is net LEGO, je kunt vrijwel elk onderdeel apart bestellen en je eigen zadel construeren. Alleen de knop is niet meer later toe te voegen, dan moet het retour Italie en dan zetten ze er een nieuwe pommel met knop op. Je kunt ook (bijvoorbeeld) de Quevis/Quilty zonder wrong laten maken en dan fenders er bij - de PURO heeft een dubbele rand aan de zitting. Dat maakt het een mooi ontwerp (smaken verschillen ;) ) maar wellicht iets minder "western" Dat model is ook puur voor de minimalisten en endurance mensen :j

[ img ]

Maar neem gerust contact op met een van de dealers en die kunnen je alle mogelijkheden haarfijn uitleggen (anders gaat het te veel op reclame lijken :+ )

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:54

Peetstap schreef:
Wat voor type pad ligt hier eigenlijk onder ?

Lijkt mij een Quevis pad van Ghost, maar soms ontsporen ze in Italië en maken iets nieuws :roll: of de dealer heeft een ander modelletje gebruikt......

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:13

Ik ben ook benieuwd wat dat dan voor Ghost was???? @Amyd????

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:58

Carl123 schreef:
Juist nog praktisch vraagje, ik geraak niet goed wijs uit welke kussens ik moet bestellen.
Bvb voor trektochten....liggen de kussens met wollen onderkant en verstevigd plaatje stabieler?
Ik heb de gewone kussens getest.
https://myalbum.com/album/dl8rQVrM6S98


Bij een Ghost, neem ik aan? Alle kussens hebben een "verstevigd plaatje". De Sympanova onderkant ventileert prima en is makkelijk schoon te maken, Maar aan de andere kant, je legt het altijd op een pad en dan is het eerder van belang dat het grip heeft op de pad (maar serieus schuiven komt door scheve ruiter of scheef paard - onbalans) Wol is niet stabieler, maar mogelijk wel weer wat zachter.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:37

Of een ander model kussens Carl - vraag anders een zadelpassservice om even te komen kijken....

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:53

Sure_lee schreef:
Dat hoop ik inderdaad ook. Toen ik het zadel kocht zat er een grandeur pad onder met inlages. Volgens de passer was dat teveel en konden we beter met een gewoon dekje rijden. Dus dat gedaan.


-O- :roll:

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:00

Echt lamsvacht???

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:29

Sure_lee schreef:
-O- :roll:

Op zich geen heel gek verhaal hoor. Zo worden ze ook verkocht. Dat een speciale pad niet nodig is.

Vandaar de rollende oogjes....dat moet je echt per geval bekijken......

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:02

eerlijk gezegd staat deze mogelijkheid nergens als optie gemeld..... :o medicinaal lamsvacht kan ook (kost uiteraard meer)
Er is heel weinig vraag naar katoen. Maar bij Ghost staat vragen vrij - er zijn ook speciale dingen die bepaalde dealers altijd vragen (niet in NL en BE tot op heden) zoals extra ringen, hogere of lagere cantle, extra verstevigde pommel, andere laagjes in je kussens, etc. Vandaar dat het handig is als je goed overlegd met je dealer en je wensen kenbaar maakt. We kunnen best veel.....

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:10

Skippy01 schreef:
Boomloos Zadelpasservice heeft véél merken.
Daarnaast Kifrahorse en Buitenzinnig.
Kifrahorse zit - als jouw woonplaats klopt - dichtbij :)

Kifra heeft geen Ghost (voor het geval je die ook wil testen) :o

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:25

Slmt9 schreef:
De christ is helaas geen optie ivm een vd handicappen (evenwichtsprobleem), waardoor deze te glad zijn.

Ghost heeft ook de voorkeur qua gewicht. Echter heb ik maat bambino, die worden tweedehands niet echt aangeboden.
De mandrina is dan degene waar ik als gulden middenweg op uit kom, maar wellicht is er nog meer wat ons past.

Toscana? Daar kunnen wrongen op en is absoluut stroef - verder eender aan de Mandriana

Ik heb even geen foto van een Toscana met wrongen voorhanden

[ img ]

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:29

Slmt9 schreef:
@kwetal: Ja, die heb ik al eerder getest (precies die vd foto). Daarom weet ik dat t een optie is! Dat is dezelfde als die je in pb stuurde maar dan met wrobg?


Ja klopt, dezelfde.

Er "moet" niets qua dekje, we adviseren het, zoals je onder een Ghost/Barefoot/Freeform ook een dekje doet, dus dat bedrag komt er in alle gevallen bij...
Bij de Mandriana of Toscana kunnen ook extra stevige inlagen, maar in alle gevallen hangt het af van de rug van je paard en hoe je rijdt of er beter nog een dekje met inlagen aan te pas moet komen.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:31

De skirt van de Ghost USA zit tussen de basis en de kussens in, dus je komt de dikte van de skirt hoger te zitten..... daarom adviseren we iedereen even te testen voor te kopen.....want niet alles zit eender (en het verschilt ook per persoon hoe iets voelt)

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:24

Als je de panelen tussen de skirt en de basis zou doen, ben je de ruggengraatvrijheid kwijt - vandaar dat ze er onder zitten...... :)* Er zijn andere merken die de panelen er op dezelfde manier onder hebben zitten.... dat werkt kennelijk wel, dus zou voor Ghost ook moeten kunnen werken..... (heb er geen persoonlijke ervaring mee)

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:31

Sonja_vR schreef:
Maar een traditioneel westernZadel is geen boomloos Zadel
Dus kun je dat wel zo 1 op 1 vergelijken qua hoe het gebouwd zou moeten zijn?

Bob Marshal is min of meer zo gemaakt - geen kussens er onder, maar op een dikke (neopreen) laag opgebouwd (schaap er onder, dik leer er op)

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:11

DubbelDun schreef:
Dat leer op een BM zit alleen op de voor- en achterkant (en de pommel/cantle zijn bekleed). Waar je zit is alleen de 'pad' en een laagje suede voor de afwerking.

Je snapt niet waarom ze zo duur moeten zijn....... :o

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:18

DubbelDun schreef:
De simpelste modellen zijn ook niet zo duur, pas als je het echt handtoolwerk krijgt worden ze echt duur :D
Wat ze hier duur maakt is de postzegel en de invoer/BTW.

Dat laatste helpt ook niet echt mee.... en ja, ik ken de VS prijzen. En ken hun voorwaarden om hun merk hier te verkopen..... -O-

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:51

Carl123 schreef:
Kwetal schreef:
Als je de panelen tussen de skirt en de basis zou doen, ben je de ruggengraatvrijheid kwijt - vandaar dat ze er onder zitten...... :)* Er zijn andere merken die de panelen er op dezelfde manier onder hebben zitten.... dat werkt kennelijk wel, dus zou voor Ghost ook moeten kunnen werken..... (heb er geen persoonlijke ervaring mee)

Andere merken op zelfde manier? Nee hoor, klopt niet, dan zorgen ze minstens voor stabieler materiaal en geheel. Ik heb ze bijna allemaal getest.
Het idee van de ghostwestern is gewoon compleet absurd, die ontwerper moet echt wel slecht momentje gehad hebben.


De Ghost ontwerper wilde helemaal geen western, dit zadel is gemaakt naar aanwijzingen van zijn klanten (jullie dus) :)
Maar Ghost is altijd bereid om te luisteren naar goede ideeën.... dus teken het en dan kunnen we kijken of we daarmee iets kunnen.

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:00

Carl, dat is toch precies wat die Skirt is, voor de mooi.... hij kan er ook gewoon af. Dus ik begrijp niet wat jij in je hoofd hebt, zal wel aan mij liggen, maar misschien kan je het inzichtelijk maken voor sukkels zoals ik?

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:13

Carl123 schreef:
De ghostontwerper wil wel een westernmodel, al is het voor zijn klanten, anders zou hij het niet ontworpen hebben. Je verwacht van een ontwerper dat hij tenminste achter zijn creatie staat, zelf test en kritisch beoordeelt. Zo ga ik toch te werk. Dit geheel die ik nu gekocht heb, ligt absurd hoog, ik zou niet durven om zo'n miskleun op de markt te brengen, ook al is het op vraag van klanten.


Punt 1: ga niet in het onderwijs, want je kunt totaal niet overbrengen wat je in je hoofd hebt - niet bij mij in elk geval. :o? :o? :o?

Punt 2: er zijn ook veel mensen die probleemloos met dit model rondrijden (en die op 1 van de andere modellen niet fijn rijden, dat is nu eenmaal persoonlijk)


Citaat:
Als je zoals ik graag een skirt ziet en die toch praktisch in het geheel wil brengen, dan is daar heel mooie oplossing voor,,maar dan moet je gewoon even heel simpel over nadenken :)* .


Punt 3: Stuur een mail met je ontwerp naar info@ghostsaddle.com - dan kunnen we er over nadenken. Als het een goed idee is, zelfs toepassen. Maar voorlopig is het niet duidelijk wat je wil, daar zijn we misschien iets te simpel voor??? :+ :o?


Tjaakje schreef:
Als het zo'n miskleun is, verkoop je m toch gewoon weer?

+:)+

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:37

pmarena schreef:
Eerlijk is eerlijk, ontwerpers kunnen soms met praktisch gezien rare ideeën komen, al helemaal als ze iets maken op verzoek van een klant want vaak is dat toch een kwestie van okee, als jij het zo wil....? Want andermans idee op de juiste manier interpreteren en maken is toch vaak lastig :)


Klopt, het moest ook nog uit elkaar kunnen...... (want Ghost ;) )

Citaat:
Ik ben wel erg benieuwd naar foto's? Want snap ook niet helemaal waar het probleem hem in zit, maar weet dan ook niet exact hoe de laagjes van dat model zadel in elkaar zitten en dan is het al helemaal lastig te volgen :)

Hoe zijn de laagjes opgebouwd dan vanaf het paard gezien?

Je weet wel hoe de Ghost in elkaar zit, neem ik aan? Je hebt de kussens, dan de skirt, dan de basis met daarop de zit. De Skirt is een soort "U" dus open in het midden, zodat de kussens er op kunnen.
Wellicht werkt het om de kussens weg te laten en de Skirt te verbouwen tot kussens met ruggengraatvrijheid. Punt is dan wel dat je de hele skirt moet vervangen als je kussens uitgewoond zijn en dat het misschien wat lastiger is om ze toegankelijk te houden voor extra/nieuwe inlagen. Tenzij je dat - net als met kussens nr.4 - zo niet maakt.


Carl123 schreef:
Hier komt nog eens 4 cm dikke skirt bij.

4cm???? Het is leer met klittenband en wol....het is stevig (gelukkig) maar misschien optisch 4 cm door de wollige wol, maar echt geen 4cm (tenzij er iets mega veranderd is)

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:41

Carl123 - ik oordeel niet vanuit een scherm..... ik heb dat zadel in handen gehad (alleen niet mee gereden)
Als jij dé briljante oplossing hebt, mag je die delen......

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:16

Carl123 schreef:
Ik ben zelf ontwerper, dit zadel was, heel ironisch, een backup tot ik mijn eigen ontwerp gemaakt heb. Mag ik al aan de backup beginnen sleutelen :-) Ik deel dus geen ideeën openbaar ;-)

Waarom koop je dan iets, als je het zelf beter kunt? :o

Van Ghost zijn er geen geheimen en iedereen mag zien hoe het in elkaar zit.....
En het is dan ook al vaak nagemaakt door diverse andere boomloos fabrikanten......ik kom tenminste overal ideetjes tegen die regelrecht van de zadels van de Ghost ontwerper vandaan komen..... (hij heeft niet alleen Ghost gemaakt - ook Torsion, Podium, etc. De Ghost bestond al in 1990)

En heel lastig, maar Christ heeft geen wol, maar lamsvacht, dus daar is eren schaap voor gestorven...niet geschoren. Lamsvacht is inderdaad bijna onovertroffen - dat kan allemaal ook onder een Ghost pad, of skirt, maar dan komt er wel ca. 90 euro bij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hanne2001, Igniss, kim2008, Spaansepony, xSannee en 52 bezoekers