[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:03

Deze bedoel je denk ik. Kun je gewoon een leertje voor nemen, maar volgens mij kun je ook gewoon nieuwe halen bij Arthur's Westernstore of andere western(online)shops. Bij echte nood kun je denk ik ook altijd nog een schoenveter gebruiken ervoor.

[ img ]

Whatever works


Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:04

yarkayunda schreef:
Ik zag dat freehorse Passervice hier in de buurt was. Iemand daar ervaring mee?


Ik hoor er op zich wel goede verhalen over. Stalgenootje is via de mail al goed geholpen door haar, maar ze komt de 23e ook nog bij ons op stal om te gaan passen bij stalgenootje..

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:19

Hier ook geen last van naden bij de Brockamp, heerlijke pad!
Ik rijd er wel mee met een Kifrapad eronder.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:21

De pommels van Edix zitten qua maat tussen die van Barefoot in, en passen gewoon in de zadels. Dat zou je kunnen proberen. Was dé oplossing voor een stagenootje waarvan haar verzorgtinker tussen de M en L van Barefoot in zat.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:33

Balen hey!
Hopelijk kunnen ze er nog wat mee..

Nala schreef:
Wat vervelend zeg! Daar was ik ook als de dood voor bij mijn zoektocht. Heb de korte kussens van trekker los gekocht bij iemand, en die haalde na betaling zonder bericht de advertentie offline :wow:
Alles is gelukkig helemaal goed gegaan, maar het was wel even schrikken.
Dan ben ik altijd juist gerustgesteld haha, ik heb betaald, dus het is niet meer te koop voor n ander, dus advertentie eraf. Doe ik zelf ook altijd als ik iets aan iemand verkoop :j

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:26

Ik heb een vergelijkbare gehad van Engel, ik heb er zelf nooit een dekje onder gehad. Vond dat wol juist heel fijn direct op de rug. Enige is dat t dus wel vies kan worden en lastig uit te wassen is. Ik borstelde het wel eens op en dat was eigenlijk genoeg bij de mijne.
Heb hem in een 3,5 jaar tijd misschien 1 a 2x gewassen.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:03

Buitenzinnig schreef:
Heb je de Ghost Mandriana ook overwogen? Deze heeft geen zgn. band over de rug, maar een 3 punts verbinding waardoor, tijdens het aansingelen, de druk over de hele pad verdeeld wordt.


Dat is ook de reden dat ik van mijn Engel naar de Mandriana gegaan ben, die band over de rug ging mij ook steeds meer tegen staan, ondanks de inlagen in de pad.
Maar ik vond de Mandriana toch te veel zadel voor het Barebackpad gevoel.. en heb hem weer verkocht. Als je daar naar op zoek bent issie geweldig, zelfs met beugels best goede drukverdeling.. maar voor mij gewoon niet wat ik zocht.

Ik ben uiteindelijk voor de Brockamp Support Barebackpad gegaan met een Kifrapad eronder, super blij mee, en mijn pony ook!

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:00

Castellon schreef:
Eveyy, dank voor je ervaringen! Ik vind dat wol juist zo mooi...
Is wol aan de onderkant, zo op de rug, niet glad trouwens? Ik heb een heel fijn zadel (met wol ook trouwens) dus het mag wel echt een BBP zijn voor mij. Hij lijkt mij fijn voor als ik er even op wil springen en wat wil rijden, zeker in de zomer als het hier straks goed warm wordt.

Ik vond hem ook prachtig en zat zo lekker zacht ook, t is puur de band over de rug waardoor ik hem weg deed, die van Engel dus, verder was ik er super blij mee!
Ik heb nooit gemerkt dat het glad was op de rug, ik zat als een huis in dat ding, ook met gekke sprongen. En mijn pony is van zichzelf ook echt al heel zacht en glad. Ben echt gek op lamsvacht wat dat betreft <3

Voor mij was het idd ook echt als Barebackpad; dus zo dun mogelijk, maar hecht wel waarde aan de rug beschermen dus zeker niet te dun, en bij voorkeur ruggengraatvrijheid. Vandaar dat ik nu met de BK Support rijd met Kifrapad eronder.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:00

Heb je wel ook de pommel-maat gecheckt op je pony voordat je ermee bent gaan rijden?
Als hij niet in balans ligt kan het ook voor onhandig zitten zorgen.

Whatever works

Eveyy
Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 12:12

Kan, hoeft niet. Elk zadel ligt anders op een ander paard.. tenzij ze echt precies dezelfde bouw en beweging hebben.. even kijken of het met verplaatsen fijner zit, kwestie van uitproberen :)

Whatever works


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Snow_White, annahiltlady, GrapeshotBot, Roulette_, Waidida en 11 bezoekers