[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Buitenzinnig
Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:36

Weet niet of je al bekend bent met de Torino en Ferrara van Ghost, verder is er (mij mijn weten, of de zadelmaker moet iets in het geheim maken) voor Ghost niets nieuws in de maak

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:39

Mocht er iemand op zoek zijn naar de ghost barocco in maat grande mag die mij een pb sturen, ik denk dat ik de mijne weg ga doen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:43

Hebben jullie ervaring met de soft step (western)beugels en brede beugelriemen van Barefoot? Ik neem een Torsion endurance/dressage over.. en deze beugels lijken daar heel mooi bij de passen, ondanks het andere merk :D

Wil vooral recreatief gaan rijden met het nieuwe zadel (en nieuwe paard :D )... af en toe in de bak (dressuurmatig/western), af en toe een sprongetje, veel buitenritten.. en als de mogelijkheid er weer is ook een slipjacht :D

_ENGEL_
Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:47

Buitenzinnig schreef:
Weet niet of je al bekend bent met de Torino en Ferrara van Ghost, verder is er (mij mijn weten, of de zadelmaker moet iets in het geheim maken) voor Ghost niets nieuws in de maak



Bedankt Torino is idd een mooi zadel! Korte zweerbladen vind ik zelf niet prettig waardoor de Ferrera voor mij afvalt

uudje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:47

Banjer schreef:
Hebben jullie ervaring met de soft step (western)beugels en brede beugelriemen van Barefoot? Ik neem een Torsion endurance/dressage over.. en deze beugels lijken daar heel mooi bij de passen, ondanks het andere merk :D

Wil vooral recreatief gaan rijden met het nieuwe zadel (en nieuwe paard :D )... af en toe in de bak (dressuurmatig/western), af en toe een sprongetje, veel buitenritten.. en als de mogelijkheid er weer is ook een slipjacht :D


Ik heb de softsteps van bf. Maar dan met western fenders. Ik vind ze heel fijn en een beetje schokdempend, dus ook fijn voor je knieën.

Mrs_Midnight
Berichten: 332
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:17

Hai :o
Ik ben behoorlijk aan het zoeken, maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek (en sorry, ik heb niet alle pagina's van de voorgaande topics doorgeworsteld :o was een beetje veel); namelijk ervaring van het zadelmak maken van een jong paard met eeen boomloos zadel terwijl je dat zelf dus nog niet kent.
Het zit zo, ik heb een jonge Rocky, nu 3,5. Ik ben rustig aan bezig met longe werk, maar uiteindelijk moet er toch een keertje een zadeltje op. Nu heb ik op mijn vorige paarden altijd western boomzadels gehad, maar heb ook altijd lopen klooien met pasvorm.
Nu ben ik dus aan het twijfelen geslagen, kan ik mijn jonkie niet beter gewoon gelijk inrijden met een boomloos zadel, dan heb je misschien eens een pommel die vervangen omet worden, maar verder kan hij er prima in groeien. Echter, ik heb dus zelf nog nooit op een boomloos zadel gezeten, en ik ken ook niemand bij wie ik dat eens zou kunnen ervaren in de buurt.
Wat zijn jullie ervaring/adviezen hierin?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!

Blessed with chocolate everyday!!

DubbelFun
Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:26

Waar is 'je buurt' ??
Als je nog een ander paard hebt om op te rijden zou je eens een boomloze zadelpasser langs kunnen laten komen, bijv. Ella van Boomloos Rijden.
Zeker als je bij westernzadels wilt blijven is boomloos een betere optie, want dat zal je veel geld besparen bij niet meer passende boomzadels in de toekomst.

Mrs_Midnight
Berichten: 332
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:47

Ik woon op walcheren, zeeland. Ik heb geen ander paard ter beschikking, anders had ik dat zeker gedaan!
Het gaat me niet eens zo zeer om de geld besparing als wel besparing van mijn paard, ik schat zo in dat hij geen makkelijke 'westernvorm' heeft en zeker nog even doorgroeit. In het verleden helaas al een aantal keer toch eeen net niet goed passend zadel gehad met dito weerslag op paard.

Blessed with chocolate everyday!!

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:01

Misschien kan je hier een oproepje plaatsen, of zijn er boomloos zadelpassers die je een mogelijkheid bieden dit elders te testen (op een manege bijvoorbeeld)

Maar er zijn wel heel veel mogelijkheden qua boomloos - zelfs alleen iets met de "western look" wordt gemaakt in veel merken (die niet eens allemaal verkocht worden hier binnen Nederland) Dus orienteer je op de mogelijkheden merken en modellen) kijk wat er binnen je budgeet valt en ga daar mee aan de slag.

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:10

Plaats een oproepje... Zo was er laatst iemand hier op bokt die dat ook deed, wilde een keertje een Freemax uitproberen. Zij is hier thuis geweest en heeft even met mijn paard in de bak gereden. Wellicht zijn er ook mensen in jouw omgeving waar dat prima even kan!

darkadia
Berichten: 5233
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:28

Ik ben ooit een boomloos zadel gaan testrijden bij Kitty van Kifrahorse. Tuurlijk voelt het op elk paard wel iets anders maar je kan er wel al mee beoordelen hoe je er zelf in zit. Ik was gestart met een western variant maar had hier echt veel te weinig steun in.

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:07

Mrs_Midnight schreef:
Hai :o
Ik ben behoorlijk aan het zoeken, maar ik kan niet helemaal vinden wat ik zoek (en sorry, ik heb niet alle pagina's van de voorgaande topics doorgeworsteld :o was een beetje veel); namelijk ervaring van het zadelmak maken van een jong paard met eeen boomloos zadel terwijl je dat zelf dus nog niet kent.
Het zit zo, ik heb een jonge Rocky, nu 3,5. Ik ben rustig aan bezig met longe werk, maar uiteindelijk moet er toch een keertje een zadeltje op. Nu heb ik op mijn vorige paarden altijd western boomzadels gehad, maar heb ook altijd lopen klooien met pasvorm.
Nu ben ik dus aan het twijfelen geslagen, kan ik mijn jonkie niet beter gewoon gelijk inrijden met een boomloos zadel, dan heb je misschien eens een pommel die vervangen omet worden, maar verder kan hij er prima in groeien. Echter, ik heb dus zelf nog nooit op een boomloos zadel gezeten, en ik ken ook niemand bij wie ik dat eens zou kunnen ervaren in de buurt.
Wat zijn jullie ervaring/adviezen hierin?
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!

Bezig mijn jonge tinker in te rijden. Ik heb altijd engels gereden, boomzadels en nu na 4 jaar niet gereden te hebben beleerd boomloos western. Ik heb een freemax en zit heerlijk. Een boksessie tot nu toe altijd makkelijk uitgezeten.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

DubbelFun
Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:28

Ik heb hier ook al aardig wat mensen langs gehad om de Bob Marshall te testen óf met eigen paard óf met die van mij :)

Mrs_Midnight
Berichten: 332
Geregistreerd: 19-06-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:55

Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal eens een oproepje plaatsen dan, zodra ik heb uitgevogeld waar ik die precies moet zetten :o

Blessed with chocolate everyday!!

Kwetal
Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:14

Mrs_Midnight schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal eens een oproepje plaatsen dan, zodra ik heb uitgevogeld waar ik die precies moet zetten :o


Volgens mij mag dat gewoon hier? Vraag of degenen die je iets te bieden hebben, je een PB sturen, zodat het hier niet verzand in een vragenuurtje voor jou alleen :o

Mrs_Midnight
Berichten: 332
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:47

Kwetal schreef:
Mrs_Midnight schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal eens een oproepje plaatsen dan, zodra ik heb uitgevogeld waar ik die precies moet zetten :o


Volgens mij mag dat gewoon hier? Vraag of degenen die je iets te bieden hebben, je een PB sturen, zodat het hier niet verzand in een vragenuurtje voor jou alleen :o



Oh ok! Ik kon het niet zo goed vinden of dat mocht!



Hierbij dan een oproepje, ik woon in Koudekerke, Walcheren, en zou het fijn vinden om eens te mogen ervaren hoe een boomloos zadel voelt, al dan niet op een paard, (op een bokje kan ook, hoewel je dan natuurlijk niet de bewegingsvrijheid meekrijgt lijkt me).
Is er iemand in de buurt bij mij die dat kan bieden?

Blessed with chocolate everyday!!

Molfre
Berichten: 2627
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:57

Ik ben voor mijn draver op zoek naar een comfortabel westernzadel waar ik lange afstanden mee kan maken. Het is dus belangrijk dat het zowel voor paard als voor mij comfortabel is. Maar is een boomlooszadel voor echte lange afstanden wel geschikt? Denkende aan de ruig van paardlief. Ik heb al jaren een Barefoot Cheyenne maar ik merk dat ik met afstanden boven de 10km dan op een gegeven moment toch een zere kont krijg :+ Nu heb ik een wollen seat saver en dat maakt het al een eind beter.

Nu dacht ik zelf aan een Freemax, maar hoe is hier de pasvorm van? En het ruiter comfort? Zijn er andere merken die jullie kunnen aanbevelen?

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 18:43

Ik kan op mijn barefoot lazy Mountain de hele dag wel rijden zonder pijnlijke kont!
En ik ben een zeurderd mbt pijnlijke zitbeenknobbels..
De Eper 4 daagse ook gereden met dit zadel. Kan prima gewoon zorgen dat het zadel en pad goed past op je paard en dan is er niks aan de hand.
Een tip is om get zadel na een passesessie zeker twee weken goed uit te proberen!
Zo zat ik super in een bepaald zadel tijdens concult . Maar op lange rit.... Arghh

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:26

Qua boomloze westernzadels kan ik 2 merken aanraden: Bob Marshall, of een Torsion, model western... met beide merken heb ik zeer goede ervaringen en beide merken hebben we momenteel voor onze paarden :)
Laatst bijgewerkt door Banjer op 27-10-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977
Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:48

Ik heb een Barefoot Barrydale. Kan uren rijden. Nooit geen zere kont meer. Ook 4daagse rijden wij ermee. Paard heeft geen klachten

Sintara
Berichten: 7297
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:12

Ik heb nog niet langer dan 1,5u achter elkaar op mijn zadel gereden, maar dat ging prima? :+ ik heb een trekker. Zit heerlijk en geeft genoeg steun. Ik vind het ook heel fijn dat ik niet heftig hoef aan te singelen, het blijft super goed liggen en dat is zo comfortabel voor mijn paard

Jets
Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:18

Ik heb voor mijn beide paarden een Freemax western. Heerlijk zadel, kan er uren mee rijden, ook de eper paarden4daagse. Ik heb al heel wat zadels uitgeprobeerd van Barefoot en Trekker, maar sinds ik de Freemax heb wil ik niks anders meer :). Helaas kan een van mijn merrie ivm een blessure nooit meer gereden worden en heb ik er een te koop. Hij is nog zo goed als nieuw, ik hou mijn ingereden zadel aan voor mijn jonge ruin.

Muze
Berichten: 5243
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:47

Zijn hier mensen die de wellington hebben/ ervaring mee hebben?
Zit die inderdaad smaller dan de andere barefoot modellen? Veel steun aan de wrong?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:56

Welke pads hebben mensen onder hun boomloze western zadel?

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:08

Ik heb een kifrapad

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, MPH en 11 bezoekers