Arturo Dressuurzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 19:01

Hoi!

Vanmiddag ben ik met mijn paard naar de Divoza geweest. Een paar zadels werden gepakt die wat korter waren want mijn huidige zadel (KN Symphonie) is toch wat te lang voor een PRE rug.
Zo kwamen we op de Arturo zadels.
Met de zoekfunctie hier maar ook zelfs op google kwam ik alleen op de Arturo Fortunato, de springzadel, uit.
Echter is mijn zadel die nu een kleine aanpassing krijgt en Zaterdag door mij word opgehaald nergens te vinden op internet.
Ook niet op de site van Divoza.
Dus ik vroeg mij af of er toch mensen zijn die ervaring hier mee hadden. Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid omdat ik hem nergens kan vinden.
Dit is hem:

[ img ]

Hij zit echt super :o

Wie goed doet, goed ontmoet.


Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 09:38

Niemand? Goh.. Ik ga er maar even wat meer over vragen als ik hem morgen op haal.
Hier nog een foto van de andere kant:

[ img ]

Wie goed doet, goed ontmoet.

Esther_r20
Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:43

ik ken het merk ook niet. Ziet er wel netjes uit

Fortitude
Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:12

Wat een mooi zadel!

Ik ken het merk ook niet. Is het een 2e hands (denk het niet, hij ziet er zo nieuw uit)? Ben wel benieuwd of ze dit zadel dan ook echt in het assortiment hebben of dat ze er dus maar ééntje hadden :) Zou nog interessant kunnen zijn voor onze KWPN'er.

[o]

Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 10:14

Deze is nieuw. Wollen vulling en verstelbare boom. 17'' en wide vgm.
Zal het even na vragen. Maar ik had er gelijk een goed gevoel bij en hij moest ook nog maar een klein beetje aangepast worden.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Fortitude
Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:25

Merexa schreef:
Zal het even na vragen.

Heel graag!

Wij overwegen nu te kijken naar de Iquus Vetta, doet hier wel een beetje aan denken.

In ieder geval veel plezier met je zadel! Ik vind hem prachtig <3

[o]

belle_boef
Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:26

Het springzadel van dit merk is al langer bekend. Wellicht dat je daar meer ervaringen met het merk vind.

Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:42

@ Fortitude: Ik zal het hier even op de hoogte brengen als ik meer info heb. Vind die randjes zo mooi <3

@ belle_boef: Klopt, daar hadden ze ook een paar van. Heb er ook 1 uitgeprobeerd maar onderschatte een beetje te zwaar het verschil tussen een dressuurzadel en springzadel, wahaha. Ben al jaren Dressuur gewend en daar is mijn paard ook op gebouwd. Wil af en toe wel even springen dus dacht ook; ach, waarom niet even proberen. Maar nope :')

Wie goed doet, goed ontmoet.

Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 15:01

Oké! Gisteren heb ik hem al opgehaald omdat ik zag dat Divoza tot 21:00 open was. Vanmorgen wat gereden en nog steeds helemaal een blij ei. Paardje loopt er ook lekker onder.
Hij is trouwens toch 17'5'' maar toch wel weer klein.
Ik heb even gevraagd hoe en wat.
Arturo Fortunato (het springzadel) is al wat langer in gebruik maar dit zadel is blijkbaar nog niet zo lang in de productie en dus ook net in Nederland. Iemand was ook nog met een Fries geweest die hem op had gehad werd mij verteld die ook wel geïnteresseerd was. Dus er waren nog een paar besteld. Divoza heeft ook wel goed contact met de mensen van Arturo (het is een Italliaans merk, ook te zien aan het Italiaanse logo'tje)
Het is dus eigenlijk een ideaal zadel voor mensen die toch wat meer zitruimte nodig hebben maar wel een paard met een korte rug hebben, zoals bij wat barokkere paarden of misschien dus ook sommige KWPN'ers.
Nu kan ik in ieder geval weer lekker aan de slag en over 3 maanden moet hij weer even nagekeken worden (doen ze gratis).

Wie goed doet, goed ontmoet.

Fortitude
Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:20

Dank voor het navragen!

Wij zijn zaterdag even langs de Divoza gegaan om de Iquus te bekijken en die beviel zo op de bok goed, maarja je weet natuurlijk nooit van te voren of het ook op het paard past :') Hoop dat als we een afspraak maken, ze zo een als die van jou ook mee kunnen nemen.

Wat fijn dat je er zo blij mee bent :D
Veel plezier ermee *\o/*

[o]

Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 19:07

Geen probleem! Was ook handig voor mezelf en maar een kleine moeite om het hier ook even door te geven.

Ik raad je echt aan om het op paard te proberen. Vaak zakt hij dan nog wat in en onder het zadel zet mijn paard haar rug er behoorlijk op (alleen maar positief natuurlijk, lijkt ze nog groter)
Hoop het ook voor je! Heb er nu 2x mee gereden en hij ligt super. Heb er zelf wel een banensingel bij (ken even geen andere benaming) omdat de singel anders te ver naar achteren ligt.

Heel erg bedankt! Zal vast goed komen. Lekker de lente en dan de zomer in {:}

Wie goed doet, goed ontmoet.

Sgwponys
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:08

Merexa schreef:
Hoi!

Vanmiddag ben ik met mijn paard naar de Divoza geweest. Een paar zadels werden gepakt die wat korter waren want mijn huidige zadel (KN Symphonie) is toch wat te lang voor een PRE rug.
Zo kwamen we op de Arturo zadels.
Met de zoekfunctie hier maar ook zelfs op google kwam ik alleen op de Arturo Fortunato, de springzadel, uit.
Echter is mijn zadel die nu een kleine aanpassing krijgt en Zaterdag door mij word opgehaald nergens te vinden op internet.
Ook niet op de site van Divoza.
Dus ik vroeg mij af of er toch mensen zijn die ervaring hier mee hadden. Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid omdat ik hem nergens kan vinden.
Dit is hem:

[ [url=m/CYa8be.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zit echt super :o


Jaa! Dat is zo’n prachtig zadel!!! Ik wil hem heeeel erg graag, maar hij is best duur..

Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 21:45

Klopt, ik moest ook even slikken en je kan zo veel mooie 2e hands zadels krijgen die bijna nog nooit een paard hebben gezien voor +/- 400€ ofzo, maar ik was nu met paard op locatie en hij paste bijna gelijk helemaal goed. Enkele weken kwam iemand van Divoza langs om hem nog wat aan te passen, want hij vervormt nog een beetje na een aantal maanden rijden. Maar nu ligt hij super.
Hij heeft trouwens ook maar 1 zweetblad.
[ img ]
En zit vast met klittenband
[ img ]

Wie goed doet, goed ontmoet.

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:51

Nog steeds tevreden over dit zadel ? Zijn er nu al meer mensen die hier ervaring mee hebben ?

Snorlex
Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:07

Ik heb een martingaal van dit merk gehad. Heel mooi en kwaliteitsvol. Heb hem verkocht in verband met niet meer gebruiken.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Merexa
Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 15:37

Ik ben nog steeds tevreden hoor :o Maar hij moet wel weer aangepast worden ben ik bang want hij schuift iets naar rechts van achteraf. Maar ziet er nu nog als nieuw uit.

Wie goed doet, goed ontmoet.

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:15

Zijn er inmiddels al meer ervaringen over dit zadel? Ik zag hem laatst liggen in de winkel en vind het een enorm mooi zadel. Lijkt ook erg geschikt voor mijn huidige paard.
Ik twijfel alleen nog of ik ga voor een tweedehands zadel of toch voor deze ga. Voor een nieuw zadel, met monoblad vind ik de prijs best oké. Voor een maatzadel is de prijs vaak vanaf € 2.200

Ik vind het alleen jammer dat er zo weinig informatie over te vinden is. Wanneer je het zadel opzoekt, vind je alleen de link naar Divoza webshop. Erg raar dat er verder helemaal geen reviews van zijn.

Heeft iemand ook foto's te paard? :D Hoe is de zitting?

prugelpiet
Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:42

Ondanks dat er de vorige keer niet gereageerd is, doe ik alsnog een poging.

In mijn zoektocht naar een nieuw zadel gestuit op de zadels van Arturo Fortunato. Erg mooi om te zien (het oog wil ook wat, natuurlijk) en an sich voor mij te betalen. 2e hands zou natuurlijk leuker zijn, maar ik kan nog niets vinden wat mij bevalt.

Hoe zijn de ervaringen inmiddels? Houd het zadelzich een beetje goed?

I am because you were

chatty
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:17

Ook ik ben dit super mooi zadel tegen gekomen vandaag bij Divoza, maar kan er maar weinig info over vinden.
De zoektocht naar een betaalbaar (tijdelijk leenpaard) dressuurzadel met kort kussen en verwisselbare boom/kopijzer is lastig.

Moska
Berichten: 3374
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:23

Ik heb de springvariant. Is een fijn zadel, hoop dat ie straks ook op mijn jonkie past

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

robbie88
Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Arturo Dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:37

Kennisnet van mij verkoopt er 1. Staat wel op marktplaats, net en goed onderhouden zadel

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:13

Ik vraag mij af hoe kort dit zadel is in vergelijking met Bates, Euroriding Diamant en Kent & Master. Dan met name de 17,5 en 18 inch

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:39

Cleo schreef:
Ik vraag mij af hoe kort dit zadel is in vergelijking met Bates, Euroriding Diamant en Kent & Master. Dan met name de 17,5 en 18 inch

Dat hangt af van hoe diep de zit is. De maat zegt iets over de lengte van de zit maar als een zadel een diepe zit heeft kan het voor je gevoel kleiner zijn wel. Kijkend naar de kussens ga ik er niet van uit dat hij erg lang valt.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich, Lotje033, Trendiction en 15 bezoekers