Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annenas
Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:31

k_m schreef:
HorseTimeXL schreef:
Hmm twijfel. Heb de thorowgood gepast. En opzicht tevreden alleen de 17,5 inch die lag net een kleine vinger tussen het eind van het zadel en de lendenen in en weet niet of dat voldoende is of te weinig.

Het was geen met een high wither. Dus hij heeft inderdaad een normale schoft. Wacht toch even tot de zadelmaker.

Ze kon me echter wel goed zien dat het zadel wat ik nu heb echt echt niet paste. Gelukkig ben ik sinds de zomer ivm blessure alleen maar op de grond bezig geweest.


Mijn goede zadelmaker heeft mij uitgelegd dat dit opzich geen kwaad kan. Het zadel mag een klein beetje te lang zijn, als jij mooi in balans en midden in het zadel zit. Maar dan moet je wel weten dat je in balans zit..


En dan moet je paard het nog maar accepteren, mijn vorige zadel was ook ietsje te lang maar voor ik dat door had, had ik al een half jaar wekelijks vliegles gehad... terwijl ie met passen met de zadelmaker er zo fijn mee wegliep..

create your own sunshine


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:55

Ja precies dat Annenas. Ik had dat met het eerste zadel van mijn paard. Een Anky zadel was dat. Bleek ook te lang geweest te zijn.. Tekna is goed maar ligt nu echt niet mooi. Wilde er eigenlijk weer op kruipen maar dit wetende blijf ik nog even lekker op de grond voordat we een goed zadel hebben.

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:53

Is er ook iemand die aan een thorowgood springzadel kan zien of het een t8 is? :+
Ik wacht nog op de foto van het label..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:28

Ga toch met Flevosupport Horse kijken voor een fijne Kent en Master. Ben heel benieuwd :). Blijf het een voordeel vinden dat het wol gevuld is en een verwisselbaar kopijzer heeft. Denk dat 17 inch waar ik prima in pas kwa lengte goed moet zijn voor hem.

Heb gisteren Kentaurs gepast bij een zadelmaker en die waren, zelfs de 17 inch net aan. De zadelmaker zag het liever nog wat korter. Ook een Wintec Cair gepast. Zat heerlijk maar ging er met m’n knie overheen. De zadelmaker die langs is geweest heeft wel gezegd dat mijn huidige zadel inderdaad niet goed ligt. Geeft voor veel druk en achter en niet middenin.

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:36

Heeft er iemand verstand welke boom er in een thorowgood springzadel moet?
Je hebt namelijk de R en S bar.

Mijn dressuurzadel heeft een R bar maar nu moet ik dus voor mijn springzadel een boom kopen alleen ik weet niet welke er dus in moet.

Op de meeste sites lees ik de S bar maar op de andere een R.

Ik heb enkel deze informatie uit het zadel zelf
[ img ]

Edit ik denk gevonden?
[ img ]

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:53

Morgen heb ik een passervice van Flevo Horse Support. Ben heel benieuwd of er wat geschikts uit de Kent & Master lijn rolt en of ik er ook lekker in zit natuurlijk. Soms vergeet ik bijna dat het net zo belangrijk is als je er zelf ook lekker op zit.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:03

Hier sinds gisteren in trots bezit van een Kent Master veelzijdigheidszadel. Ik ging eigenlijk voor een dressuurzadel, tot we na doorvragen over wat mijn ambities waren en mij toch werd gevraagd en waar ook alle tijd voor werd genomen of ik niet toch dat veelzijdigheidszadel toch niet zou proberen. Moest even wennen aan iets meer vrijheid van m’n ondernemen maar o wat zat dat zadel lekker. En ja mijn doel is dressuren en er iets verder in komen maar ook tzt wellicht een sprongetje en naar buiten maar bovenal lol met je knol. Nu invetten en vrijdag er mee rijden.
[ img ]

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:38

Auch... Ik wil als de mijne hersteld is ook graag een dressuurzadel aanschaffen. Alhoewel we nooit meer dressuur gaan rijden, maar vooral buitenritjes, en recreatief in de bak om haar wel wat "dressuurmatig" nog te rijden. maar ik kan geen afstand doen van mijn lemieux dressuurdekjes hoor :+

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:47

Zo gisteren heeft mijn instructice nog eens met mijn paard gereden. Die gaf na een tijdje aan dat mijn zadel scheef voelde. Ik even kijken naar de kussens, is het linker kussen echt meeega in gezakt. Is in Juni nog bij gevuld. Dat vind ik best slecht eigenlijk. Ben verder erg blij met het zadel, maar na een half jaar zo een verschil...

[ img ]

Als ze er op zat was het echt heel erg scheef niet te doen. Ben benieuwd of de zadel passer dit normaal vindt..

Saaams
Berichten: 13243
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:02

Ik vind dat niet perse gek. Dat kan gebeuren. Het blijft een product met wol. Invloed van jou als ruiter of van de scheefheid van je paard kan al invloed hebben. Tevens juni, is 7 maanden geleden.

Laerkens Beauty

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:28

O dat is inderdaad flink. Maar dat ligt dan meer aan degene die het opgevuld heeft toch? Ik moet ‘helaas’ nieuwe dekjes kopen. Had net een nieuwe Eskadron gekocht maar hij ligt net niet mooi. Had ook helemaal er niet aan gedacht dat je ook een nieuwe singel natuurlijk moet aanschaffen :’)

maralyn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:57

Zo slecht is het eigenlijk niet.
En zo gek inderdaad ook niet.

Iedereen is "scheef" zelfs het paard!
En soms is dat gewoon heel moeilijk te voelen, als andersom scheef bent tegenover de scheefheid van je paard.

Zo gooit mijn paard mij op rechts, terwijl ik links scheef ben. Rechts heeft daardoor nieuwe vulling nodig af en toe
Sinds dat ik goed les krijg is dat een stuk verbeterd.

Ik kwam er achter hoe scheef ik zelf was, toen ik op n paard ging zitten die je naar links gooit.

Toren van Pisa was er niks bij.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:00

Laura_ schreef:
Auch... Ik wil als de mijne hersteld is ook graag een dressuurzadel aanschaffen. Alhoewel we nooit meer dressuur gaan rijden, maar vooral buitenritjes, en recreatief in de bak om haar wel wat "dressuurmatig" nog te rijden. maar ik kan geen afstand doen van mijn lemieux dressuurdekjes hoor :+

Die passen prima onder een VZ zadel hoor!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:34

Daphara schreef:
Laura_ schreef:
Auch... Ik wil als de mijne hersteld is ook graag een dressuurzadel aanschaffen. Alhoewel we nooit meer dressuur gaan rijden, maar vooral buitenritjes, en recreatief in de bak om haar wel wat "dressuurmatig" nog te rijden. maar ik kan geen afstand doen van mijn lemieux dressuurdekjes hoor :+

Die passen prima onder een VZ zadel hoor!

Dat stelt me gerust haha!

Ovivio
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:27

k_m schreef:
Ik heb een thorowgood t8 met vaste kiewrong. Achteraf gezien had ik liever de losse gehad, want ik heb erg korte benen, zit er redelijk met mijn knieën tegen. Vind ook dat de zadelpasser dit had moeten aangeven.

Maar verder ben ik wel blij met het zadel. Blijft mooi en makkelijk schoon te maken.

Ik heb een 18 inch, 17,5 had de zadelmaker eerst gezegd, maar ik heb zelf toch gekozen voor 18. Zat toch te ver achterin in een 17,5. Maar ik pas er met nogal wat kont dus wel in :+

Dit is een high wither.

[ [url=m/hF4lGG.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/o0NesL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7di5gz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een vraagje, ik ben dus ook aan het twijfelen tussen 18 inch, 17,5 inch en vaste kniewrong of losse. Ik heb zelf lange benen dus pas niet in een 17 inch maar een 18 inch laat wel veel kontruimte over. Zou je zeggen dat de vaste wrong meer ruimte voor de benen geeft ?

Er is trouwens toch ook een verschil tussen de nieuwere t8's met het rode logo? Ik meende dat de kniewrong er anders uitzag?

Dit is het zadel waar ik naar aan het kijken ben. Een 17,5 inch met vaste wrong
[ img ]

xtessax83
Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:43

Ovivio schreef:
k_m schreef:
Ik heb een thorowgood t8 met vaste kiewrong. Achteraf gezien had ik liever de losse gehad, want ik heb erg korte benen, zit er redelijk met mijn knieën tegen. Vind ook dat de zadelpasser dit had moeten aangeven.

Maar verder ben ik wel blij met het zadel. Blijft mooi en makkelijk schoon te maken.

Ik heb een 18 inch, 17,5 had de zadelmaker eerst gezegd, maar ik heb zelf toch gekozen voor 18. Zat toch te ver achterin in een 17,5. Maar ik pas er met nogal wat kont dus wel in :+

Dit is een high wither.

[ [url=m/hF4lGG.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/o0NesL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7di5gz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even een vraagje, ik ben dus ook aan het twijfelen tussen 18 inch, 17,5 inch en vaste kniewrong of losse. Ik heb zelf lange benen dus pas niet in een 17 inch maar een 18 inch laat wel veel kontruimte over. Zou je zeggen dat de vaste wrong meer ruimte voor de benen geeft ?

Er is trouwens toch ook een verschil tussen de nieuwere t8's met het rode logo? Ik meende dat de kniewrong er anders uitzag?

Dit is het zadel waar ik naar aan het kijken ben. Een 17,5 inch met vaste wrong
[ [url=m/IsoyX9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je hebt ook de t8 met losse wrong misschien dat dat beter past. Ik heb die namelijk ook in 17 inch met vrij lange benen en nergens last van. Het rode logo staat volgensmij voor de High wither hoge schoft dus.

Het is niet alleen passend maken voor je paard maar ook voor jezelf dus als het in de buurt is om te kijken gewoon zelf er ook even in gaan zitten. Heb ik ook gedaan bij aanschaf.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:54

De nieuwe T8 heeft een meer vierkante knieblok, de vorige loopt een stuk schuiner naar beneden in een puntje. Ik vond die persoonijk mooier. Ik heb erg korte benen en heb soms spijt dat ik niet degene met de losse wrongen heb gepakt, dan kon ik ze net iets hoger plakken. Dus ik vermoed dat je met korte benen eigenlijk ook mss beter bent met de losse, dan kan je ze helemaal naar je eigen lengte verplaatsen. Maar kan ook goed dat het bij jou net wel oke komt qua knie enzo. Je gaat er wel mooier door zitten vind ik zelf. En het is ook wel een mooier zadel dan degene met de losse wrongen vind ik persoonlijk.

Ik baal wel een beetje, mijn zadelmaker neemt 3 keer de telefoon niet op, leest mijn whatsapp en antwoord gewoon niet. Niet eens van ik heb het even druk ik kom er op terug of iets.. Het is echt wel verschrikkelijk scheef geworden op een half jaar tijd, dacht gewoon dat het aan mezelf lag maar schrok enorm gisteren. Hier staat mijn paard gewoon recht en mijn instructrice zit ook gewoon recht.

[ img ]

PallyJarig
Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:17

Dat is wel balen zeg k_m.

Mijn Kent & Masters heeft net weer een check gehad. Ander kopijzer erin en beetje opgevult en we kunnen er weer een poosje tegenaan.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:29

Ze appte nu terug of ik een mailtje wou sturen :+ , ben benieuwd, zou het kwaad kunnen hier nog mee te rijden?

Ovivio
Berichten: 31
Geregistreerd: 01-08-20

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:53

Oh ja, dat zit wel scheef. Dat is echt balen, is hij pas dan opnieuw gevuld ofzo? Want zo'n kanteling is toch gewoon op te lossen met vulling neem ik aan.

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:55

Als ik naar de foto kijk k_m dan zou je paards ruggengraat wel in een hele rare vorm moeten lopen wil het zadel recht liggen?

Is het zadel niet scheef?

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:10

Hij is in juni 2020 gevuld, dat was na de 20 uren check up. Vandaag speciaal nog even met een krukje boven het paard gehongen, die is gewoon recht in de ruggengraat hoor. Hij is wel iets scheef maar zo is het wel extreem. Denk echt dat het linker kussen heel hard is ingezakt. Hoop dat ze snel wil / kan komen. Laatste keer dat mijn instructrice had gereden was eind oktober, toen hebben we niks gemerkt..

maralyn
Berichten: 10400
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:54

Das inderdaad wel behoorlijk scheef :x

Oprechte vraag, zit dat niet belachelijk vervelend?

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:57

ik had, misschien een domme vraag. Heb nu mn nieuwe zadel ingevet, heb ook nieuwe beugelriemen erbij gekocht. Alleen moeten de riemen nu over het zadelblad of tussen het zadelblad. Ik zie verschillende dingen. Of is het gewoon wat je fijner vind? Met passen had ik de riemen er over.

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:39

HorseTimeXL schreef:
ik had, misschien een domme vraag. Heb nu mn nieuwe zadel ingevet, heb ook nieuwe beugelriemen erbij gekocht. Alleen moeten de riemen nu over het zadelblad of tussen het zadelblad. Ik zie verschillende dingen. Of is het gewoon wat je fijner vind? Met passen had ik de riemen er over.

Ik heb ze eigenlijk altijd op het blad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Duran123, lianne304, NikkiB1991 en 5 bezoekers