Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:59

kaatje89 schreef:
NoekAa_ schreef:
Pff die van mij is nu 4 maanden oud en krijgt ook kuren.. Hij laadt slecht op en is dan ook weer heel snel leeg, dat ik er soms maar 1 training op krijg. Af en toe trekt hij ook leeg gedurende de training, ben ik klaar met rijden, wil ik de analyse bekijken, is alles weg ;( Heb Equestic maar een berichtje gedaan -O-


Vooral het slechte opladen blijft bij mij ook steeds terug komen. Erg jammer want verder ben ik zo blij met de clip.

Ben alleen heel nieuwsgierig hoe bij jullie de grafieken eruit zien van de symmetrie de takt, landing en afzet. Is er iemand die dit met mij wil delen, eventueel via pb?


Bij mijn paard ziet het er zo uit. Vind het best moeilijk om de afzet beter te krijgen. Daar zijn we hard mee aanbbet werk. Takt en landing ben ik best al tevreden over, maar mag nog veel beter worden natuurlijk.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:34

NoekAa_ schreef:
Pff die van mij is nu 4 maanden oud en krijgt ook kuren.. Hij laadt slecht op en is dan ook weer heel snel leeg, dat ik er soms maar 1 training op krijg. Af en toe trekt hij ook leeg gedurende de training, ben ik klaar met rijden, wil ik de analyse bekijken, is alles weg ;( Heb Equestic maar een berichtje gedaan -O-


Dit is dus precies wat mij ook gebeurt. Al vanaf het begin. Heb ze er meermaals over bericht maar iedere keer zeggen ze van nee, we hebben gekeken en jouw apparaat doet het prima dus we kunnen er niks mee. Dus nu ligt hij al super lang werkeloos in de kast, wat oerzonde is want het is echt geen goedkoop ding....

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:38

Aleeneh schreef:
NoekAa_ schreef:
Pff die van mij is nu 4 maanden oud en krijgt ook kuren.. Hij laadt slecht op en is dan ook weer heel snel leeg, dat ik er soms maar 1 training op krijg. Af en toe trekt hij ook leeg gedurende de training, ben ik klaar met rijden, wil ik de analyse bekijken, is alles weg ;( Heb Equestic maar een berichtje gedaan -O-


Dit is dus precies wat mij ook gebeurt. Al vanaf het begin. Heb ze er meermaals over bericht maar iedere keer zeggen ze van nee, we hebben gekeken en jouw apparaat doet het prima dus we kunnen er niks mee. Dus nu ligt hij al super lang werkeloos in de kast, wat oerzonde is want het is echt geen goedkoop ding....


Dat is balen zeg..... Die van mij heb ik ongeveer ander half jaar en nog nooit problemen mee gehad.

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:57

Romanoff schreef:
Kaatje89; wat wil je weten/zien?


Nou ik ben er sinds kort achter dat mijn pony lichte artrose in beide voorvoeten heeft. (Linksvoor tikkeltje erger als rechtsvoor.) En nu ik dit weet, zie ik het dus ook terug in de app en dan voornamelijk bij symmetrie en dan de landing. Althans ik denk dat ik het ongeveer snap nu :o

Hij is ondertussen behandeld en staat op zooltjes. Maar m’n clip geeft nog bijna hetzelfde aan als voorheen. En vraag me af hoe ik dat kan verbeteren? En was dus nieuwsgierig of er meer paarden bij zijn die wat verschil hebben in de landing.

Dit zijn 2 voorbeelden bij die van mij.

Afbeelding

Afbeelding

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:59

Aleeneh schreef:
NoekAa_ schreef:
Pff die van mij is nu 4 maanden oud en krijgt ook kuren.. Hij laadt slecht op en is dan ook weer heel snel leeg, dat ik er soms maar 1 training op krijg. Af en toe trekt hij ook leeg gedurende de training, ben ik klaar met rijden, wil ik de analyse bekijken, is alles weg ;( Heb Equestic maar een berichtje gedaan -O-


Dit is dus precies wat mij ook gebeurt. Al vanaf het begin. Heb ze er meermaals over bericht maar iedere keer zeggen ze van nee, we hebben gekeken en jouw apparaat doet het prima dus we kunnen er niks mee. Dus nu ligt hij al super lang werkeloos in de kast, wat oerzonde is want het is echt geen goedkoop ding....


Wel echt enorm balen! Die van mij gaf keer op keer problemen met opladen en ik heb ondertussen clip 4 of 5 binnen? In dat opzicht vind ik het bij mij wel super service. Blijft jammer dat de oorzaak niet verbeterd word.
Zou er denk ik alsnog een keer een mailtje erachter aan sturen.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:12

Ik had bericht terug dat ik de nieuwe firmware moest installeren.. Gedaan en hij heeft het vanavond in de training in ieder geval wel volgehouden maar ben benieuwd of ie morgen zonder opnieuw opladen te gebruiken is..

@kaatje89 mijn merrie heeft altijd verschil in de landing. Hier twee verschillende trainingen. Verschil uit zich altijd meer als ik veel verzameld rij en veel zijgangen meepak.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NoekAa_ op 10-07-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:19

Hierbij enkele screen shots van mijn clip.
We zijn weer aan het optrainen na een blessure in de elleboog. Hij valt nu nog op de schouder en is helaas een terugkerend probleem. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:35

Dank jullie wel dat jullie dat wouden delen! Ben benieuwd eigenlijk hoe je echt bewust dat kunt trainen dat het beter word. Ben er zelf nog niet helemaal uit wat de beste manier daarvoor is.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo heb ik m over t algemeen.

Als in zelf last heb van mn rug of vermoeid ben zie ik dat terug in de grafiekjes van de clip, voornamelijk bij de afzet dan rechts.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Angie_Uresca
Berichten: 171
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 07:37

Ik vroeg me af of jullie een abonnement afgesloten hadden om bij de symmetrie het verschil tussen links en rechts te kunnen zien?
Ik heb de saddleclip tegelijk gekocht met een collega en zij kan tot op heden nog steeds dit zien en ik krijg de melding dat ik een abonnement af moet sluiten. Verschil is zij heeft Android en ik Apple. Weet iemand van jullie misschien hoe dit zit?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 08:09

Ik heb inderdaad een abonnement afgesloten(Apple). Je kan na het aanmaken van een account 2 weken het uitproberen.

Volgens betaal ik €4 per maand hiervoor. Stond ook ergens dat je bij aankoop de eerste periode inclusief kreeg?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:01

Ik kan dit bij Android ook nog steeds gewoon zien, als ik mijn clip fatsoenlijk opgeladen krijg. De ene keer doet die het vanzelf, de andere keer is die na een nachtje nog niet opgeladen.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:16

https://www.equestic.com/subscriptions/?lang=nl Hier staat e.e.a. over abonnementen.

Mijn clip doet het weer aardig nadat ik 'm heb geupdatet. Het lijkt nu alleen wel onmogelijk om realtime een training op te nemen. Hij is nu áltijd onder de noemer 'training afronden' nog een kwartier aan het nadenken. Ook als mn telefoon steeds in de buurt is geweest. De batterijduur is me echter ook een raadsel, de ene keer is ie zo leeg en de andere keer kan ik 'm een week gebruiken.

Opladen gaat redelijk met een ander kabeltje. Moet wel af en toe de USB kabel meerdere keren in de stekker steken voordat de clip doorheeft dat ie aan stroom ligt.

Ik vind de zadelclip wel een fijne toevoeging aan de training, maar ik vind het ding zelf ondermaats qua kwaliteit. Hoeveel moeite je moet doen om dat ding op te laden, slechte accutijd indicatie en dat updates niet automatisch gesignaleerd worden vind ik echt minpunten, en daar is de prijs nou niet bepaald naar.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:20

Dat gevoel heb ik dus oook Noekaa... Software geweldig, hardware prut. En mij lijkt het dat je vooral voor de hardware betaald...

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:26

Seltje schreef:
Dat gevoel heb ik dus oook Noekaa... Software geweldig, hardware prut. En mij lijkt het dat je vooral voor de hardware betaald...


Ja precies, soms is het het geld wat je ervoor hebt betaald (en ik heb 'm nog wel in de aanbieding gekocht ook) echt niet waard.

Ben ook mega teleurgesteld als bijvoorbeeld na een les blijkt dat dat ding weer verbinding is verloren en vervolgens maar niks meer heeft vastgelegd. Dat past mijns inziens echt niet bij het prijskaartje.

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:01

Ik heb best geschrokken van jullie ervaringen met de clip! Ik gebruik de clip dagelijks bij 2 paarden en ik moet zeggen, 98% van de tijd heb ik geen problemen!
Ik heb 1 keer een clip gehad waarbij het oplaadpunt kapot ging, zoals meerdere hier hebben gehad maar daar heb ik een nieuwe voor gekregen en zowel met de oude als met de nieuwe heb ik zeer weinig problemen (gelukkig).
Zelfs als ik de clip na een les aan laat staan en dan ondertussen een uur naar huis rijd en er thuis achter kom dat de clip nog aan staat dan is hij gewoon nog een rit aan het meten (wel met een stilstaand paard uiteraard :') ).
Heel soms wordt er een rit niet opgeslagen maar dat is zo zelden.

Ik ben nog steeds iedere dag super blij met de clip.
Leuk om jullie metingen hierboven te zien. Ik heb mijn paard sinds ik de clip heb van structureel 15% afwijking op de afzet naar nu vrijwel een constante 6% gekregen. Soms nog iets lager maar meestal op 6%. Door de clip kwam ik tot inzicht dat mijn paard dus niet in balans liep. Hier zijn we aan gaan werken en ik zie deze verandering heel goed terug in de clip. Voor mij een waardevol onderdeel in de training!

Odetje92

Berichten: 2677
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:04

Ik twijfel nu om er één aan te schaffen. Is het dus een kwestie van geluk hebben? :=

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:09

Hier ook alleen maar positieve ervaringen met de clip. Alleen sinds ik een nieuwe telefoon heb merk ik dat ik tijdens het rijden niet meer realtime kan kijken, dan duurt het even na het rijden dat alles is bijgewerkt. Paar keer met mijn oude telefoon gereden en dan gaat het wel goed. Dus die gebruik ik maar, die past ook beter in mijn broek/jaszak (is een stukje kleiner ;) )

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:32

Wij hebben sinds 1.5 jaar 2 saddleclips (voor beide paarden 1) en ze hebben het eigenlijk altijd goed gedaan, maar nu als ik de telefoon ermee verbind vallen de clips na ongeveer 10 seconden uit en is hij "leeg". Ze hebben beide hetzelfde probleem. Na de update is het onveranderd.. Ik heb al contact gehad met equestic, maar die kunnen zo geen andere oplossing vinden dan dat ik een andere/nieuwe koop (met korting)

Heeft iemand anders dit probleem ook?

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:58

Wat je zou kunnen proberen is de telefoon verbinden met de clip, dan ondertussen even aansingelen enz totdat hij ongeveer een minuut gelopen heeft met het beeldscherm van je telefoon 'open' en daarna pas je telefoon op zwart zetten en gaan rijden.

Ik doe dat altijd standaard bedenk ik mij nu omdat ik in het begin weleens had dat hij de verbinding verloor als ik de telefoon direct op donker zette en in mijn zak deed. En dan kwam ik er na de rit achter dat hij niets had opgeslagen. Dus nu doe ik het altijd zoals hierboven en dan tussen de 40 en 60 sec doe ik de telefoon pas in mijn zak.
Ik heb bij mijn ene paard altijd dat hij 2 keer de verbinding verliest maar die hersteld hij dan direct weer omdat mijn telefoon nog 'open' staat.
Zelf bedacht idee dus weet niet of het bij andere ook zo werkt :')

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:13

Bij mij duurt het ook heel erg lang voordat de gegevens gesynchroniseerd zijn, vaak net zo lang als de training zelf duurde. Hierdoor bijna onmogelijk om twee paarden na elkaar te rijden en te meten, want als je eerste training 45 minuten duurt, duurt het 45 minuten voor je hem weer kunt gebruiken :+ Inmiddels een nieuwe clip en een nieuwe telefoon, maar maakt beide geen verschil. En idd als hij tijdens dat synchroniseren even de verbinding verliest, ben je heel je training kwijt..

Freekfuchs
Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Ergens op Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:20

Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk omschreven :7 . Als ik een van beide clips met mijn telefoon verbind als hij aan de lader ligt (als hij vol is) dan doet hij het gewoon, maar als ik hem dan van de lader haal is hij na 10 seconden niet meer verbonden met mijn telefoon (en als ik de clip dan weer aan de lader doe geeft hij aan leeg te zijn)

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:48

Grr ik was vandaag in staat om 'm weg te gooien.. 45 minuten gereden.. 45 minuten aan het verwerken om vervolgens een foutmelding te geven en de hele training maar weg te gooien.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:21

Heeft iemand ervaring hoe je andere ruiters uitnodigt op de app? Bijv dat je bijrijder ook de alp kan gebruiken en dat je dan elkaars data kan zien over de trainingen van het paard?

Het moet kunnen. Maar ik vind geen handleiding en zelf kom ik er niet uit.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:49

Samo schreef:
Heeft iemand ervaring hoe je andere ruiters uitnodigt op de app? Bijv dat je bijrijder ook de alp kan gebruiken en dat je dan elkaars data kan zien over de trainingen van het paard?

Het moet kunnen. Maar ik vind geen handleiding en zelf kom ik er niet uit.


Heb even in de app gekeken. Als je rechtsonder op de 3 streepjes drukt open je stal en dan ruitermanegment. Dan kan je ruiters uitnodigen.