Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:03

Diertjec schreef:
_San87_ schreef:

Goed pissig omdat een deken te groot is? Als je m alleen op stal op hebt voor en na het rijden dan moet dat toch niet zoveel uitmaken? Klinkt eerder alsof ze de werking van de deken als onprettig ervaart.

Hij is te groot, dus trekt naar achter met lopen. Ik rijd niet ivm blessures, maar hield hem om met wandelen. Maar dan gaat ie drukken op dr schoft en schouders.
Werking leek ze prettig te vinden, als ze hem eenmaal om had stond ze er echt ontspannen onder

Aaah, t is zonde. Wat vraag je er nog voor?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:17

_San87_ schreef:
zodiacje schreef:
Jemig wat een prijs. Ik heb de horseware amigo met ionic liner. Ben je goedkoper uit én kan je nog eens van liner wisselen. (En die vreselijke hals van bucas mis ik ook niet)

Hoe bevalt de ionic liner?


Vind het liner systeem fantastisch. De deken ligt altijd goed, ook na het rollen en trekt niet
Of recuptex of ionic beter werkt zal paard afhankelijk zijn. Voor de mijne werkt de ionic iig stukken beter dus heb mn recuptex verkocht.
Ik heb nu de ionic liner, de stal deken en het dekje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:20

zodiacje schreef:
_San87_ schreef:

Hoe bevalt de ionic liner?


Vind het liner systeem fantastisch. De deken ligt altijd goed, ook na het rollen en trekt niet
Of recuptex of ionic beter werkt zal paard afhankelijk zijn. Voor de mijne werkt de ionic iig stukken beter dus heb mn recuptex verkocht.
Ik heb nu de ionic liner, de stal deken en het dekje.

Ik heb zelf ook horseware dekens. Denk dat ik dan toch maar voor ionic moet gaan...

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:55

minka schreef:
Vermoed dat deze vraag al zeer vaak is gesteld en ook beantwoord, maar wil hem toch nog een keer stellen. Wie heeft ervaring met de recuptex als onderdeken te gebruiken en dus 24/7 op te laten liggen? Ik heb interesse om de recuptex aan te schaffen, maar ben doordeweeks vaak pas 's avonds na m'n werk op stal. Om de deken dan voor het rijden 10 minuten op te leggen lijkt mij wat nutteloos. Zou de deken graag (na opbouwen) gewoon oplaten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

[edit] Was begonnen bij pagina 1 van dit topic en na 10 pagina's deze post geschreven, zie nu dat mijn antwoord hierboven staat en dat er inmiddels ook een winterdeken is met recuptex, dus mijn vraag is eigenlijk al beantwoord. Neem aan dat je een winterdeken ook gewoon op laat liggen..


Ik gebruik de Recuptex Light nu voor het 2e jaar als onderdeken, dat bevalt prima.
Twee jaar geleden raden ze nog een schema aan wat voor mij niet haalbaar was, op een gegeven moment heb ik hem gewoon full-time gebruikt en daar reageert mijn paard goed op.
Met de winterdeken heb ik geen ervaring, maar zolang de mijne als onderdeken goed funcitoneert heb ik daar ook geen interesse in.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:39

minka schreef:
Vermoed dat deze vraag al zeer vaak is gesteld en ook beantwoord, maar wil hem toch nog een keer stellen. Wie heeft ervaring met de recuptex als onderdeken te gebruiken en dus 24/7 op te laten liggen? Ik heb interesse om de recuptex aan te schaffen, maar ben doordeweeks vaak pas 's avonds na m'n werk op stal. Om de deken dan voor het rijden 10 minuten op te leggen lijkt mij wat nutteloos. Zou de deken graag (na opbouwen) gewoon oplaten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

[edit] Was begonnen bij pagina 1 van dit topic en na 10 pagina's deze post geschreven, zie nu dat mijn antwoord hierboven staat en dat er inmiddels ook een winterdeken is met recuptex, dus mijn vraag is eigenlijk al beantwoord. Neem aan dat je een winterdeken ook gewoon op laat liggen..



Ik heb hem ook regelmatig gebruikt als onderdeken, toevallig momenteel ook weer.
Als de pasvorm goed is voor jouw paard zie ik daar geen problemen in.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:57

Susanne schreef:
minka schreef:
Vermoed dat deze vraag al zeer vaak is gesteld en ook beantwoord, maar wil hem toch nog een keer stellen. Wie heeft ervaring met de recuptex als onderdeken te gebruiken en dus 24/7 op te laten liggen? Ik heb interesse om de recuptex aan te schaffen, maar ben doordeweeks vaak pas 's avonds na m'n werk op stal. Om de deken dan voor het rijden 10 minuten op te leggen lijkt mij wat nutteloos. Zou de deken graag (na opbouwen) gewoon oplaten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

[edit] Was begonnen bij pagina 1 van dit topic en na 10 pagina's deze post geschreven, zie nu dat mijn antwoord hierboven staat en dat er inmiddels ook een winterdeken is met recuptex, dus mijn vraag is eigenlijk al beantwoord. Neem aan dat je een winterdeken ook gewoon op laat liggen..



Ik heb hem ook regelmatig gebruikt als onderdeken, toevallig momenteel ook weer.
Als de pasvorm goed is voor jouw paard zie ik daar geen problemen in.


Goed om te lezen, zelf dacht ik vooral dat de werking ervan zou afnemen als je zoiets langere tijd gebruikt. Wat ik me ook best kan voorstellen, maar dit is dus niet jouw ervaring.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 11:57

Ik denk dat de werking niet persee verminderd maar dat jij en je paard eraan wennen en je het verschil dus niet meer merkt maar het 'gewoon' wordt

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:30

Ik begin ook steeds meer te twijfelen om de Recuptex straks weg te doen en de Ionic ervoor in plaats te nemen. Mijn merrie reageert heel erg goed op te Recuptex. Alleen de pasvorm is om te huilen.
Als ik hem als onderdeken wil gebruiken drukt hij wat op de schoft en schuurt de haren van de zijkant van haar buik.
Horseware dekens liggen wel perfect op mijn merrie. Misschien toch die kant maar op gaan en hopelijk geeft dat net zo'n fijn effect.

Hebben jullie de Ionic stable sheet of liner onder jullie deken liggen? Stable sheet leek me fijn omdat deze dunner is. Liner is meteen 100 grams.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 22:14

Ik ben daar oook wel benieuwd naar :)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:22

Ik heb de liner onder mijn amigo
De stable sheet gebruik ik zoals de recuptex wanneer hij niet onder de liner staat en vooral voor vervoer op de trailer
Ik denk dat de stable sheet mogelijk wel wat kan gaan trekken onder een deken gezien het materiaal.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:37

Ik krijg hopelijk morgen mijn Recuptex binnen *\o/*

De Ionic leken mij ook fijne dekens maar denk dat deze te warm zijn voor mijn IJslander en ik ga waarschijnlijk toch de Recuptex ook niet gebruiken als onderdeken.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:43

Ik heb de Ionic stable sheet niet in gebruik als liner. Overweeg wel de ionic onderdeken te kopen. Maar ben er nog niet helemaal over uit.

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:04

Ik heb de ionic liner als onderdeken. Vind het ook een fijnere pasvorm dan de recuptex. Alleen lastig als t warmer wordt indd. Ik heb ook de recuptex maar ben er nog niet uit of ik die uberhaupt als onderdeken wil gebruiken.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:03

Ik wil de recuptex als onderdeken gaan gebruiken onder de smartex. Hoe zou ik dit kunnen beschouwen kwa temperaturen?..

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:12

Ik reken de recuptex op de rug voor 100grams :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 21:06

car0linee schreef:
Ik begin ook steeds meer te twijfelen om de Recuptex straks weg te doen en de Ionic ervoor in plaats te nemen. Mijn merrie reageert heel erg goed op te Recuptex. Alleen de pasvorm is om te huilen.
Als ik hem als onderdeken wil gebruiken drukt hij wat op de schoft en schuurt de haren van de zijkant van haar buik.
Horseware dekens liggen wel perfect op mijn merrie. Misschien toch die kant maar op gaan en hopelijk geeft dat net zo'n fijn effect.

Hebben jullie de Ionic stable sheet of liner onder jullie deken liggen? Stable sheet leek me fijn omdat deze dunner is. Liner is meteen 100 grams.

De stable sheet is fleece toch? Ze zeggen dat fleece qua warmte gelijk is aan 100 gram. Dus dan zou ik voor de liner kiezen. Fleece onder regendekens bevalt mij nooit goed, maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:07

De stable sheet is echt een katoenen dekentje. Zeker niet dik dus. Je hebt ook een losse fleece deken. Ik denk dat die amper warmte vasthoudt.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 09:12

Ik verkoop binnenkort waarschijnlijk mijn Recuptex uitrijdeken maat S.

Ik twijfel ook al een tijdje over de ionic deken maar in ‘mijn’ maat is hij er alleen in de katoenen versie, helaas niet de liner. Het lijkt op foto’s alsof die stable sheet vrij lang is bij de zijkanten in de pony maten? Heeft iemand hem?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:26

Sanet schreef:
De stable sheet is echt een katoenen dekentje. Zeker niet dik dus. Je hebt ook een losse fleece deken. Ik denk dat die amper warmte vasthoudt.

Aaaah okay! Nee, dat is inderdaad niet dik. Maar omdat het katoen is, zou het toch juist fijn moeten blijven liggen? Ik heb altijd het idee met fleece dat het gaat trekken als het onder een deken ligt of wanneer er veel mee bewogen wordt, maar met katoen dat probleem nog nooit gehad.

In het algemeen, je leest toch wel veel dat mensen de Recuptex verkopen omdat de pasvorm niet goed is. Wel zonde.

MyWishMax

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:29

Hier past die juist perfect, gebruik hem als onderdeken en blijft keurig liggen. Gelukkig haha. Ik heb hem onder een smartex

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:14

Bij mij ligt hij ook heel goed, mijn merrie heeft 80% dekens van Bucas :) Echt tevreden over.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:19

Ja Bucas is naar mijn idee ook wel een merk dat vooral één bepaald soort paard past, als je paard wat te smal of te breed gebouwd is ligt hij al snel niet goed

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:56

Susanne schreef:
Ik twijfel ook al een tijdje over de ionic deken maar in ‘mijn’ maat is hij er alleen in de katoenen versie, helaas niet de liner. Het lijkt op foto’s alsof die stable sheet vrij lang is bij de zijkanten in de pony maten? Heeft iemand hem?


Ik heb de ionic katoentje in 4'6 shet-maat. Pasvorm is vergelijkbaar met mijn andere horseware pony dekens en niet langer naar beneden toe. Vond alleen de kruissingels korter dan mijn andere dekens.

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:57

Klopt inderdaad. Ik heb een breedgebouwde andalusier. Bucas blijft een probleem. Nu een big neck gehaald maar alsnog probleem bij schuren buik. Erg jammer.

Bedankt voor de informatie mbt ionic. Ga even bedenken welke dan nemen :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 20:02

shetlandfan schreef:
Susanne schreef:
Ik twijfel ook al een tijdje over de ionic deken maar in ‘mijn’ maat is hij er alleen in de katoenen versie, helaas niet de liner. Het lijkt op foto’s alsof die stable sheet vrij lang is bij de zijkanten in de pony maten? Heeft iemand hem?


Ik heb de ionic katoentje in 4'6 shet-maat. Pasvorm is vergelijkbaar met mijn andere horseware pony dekens en niet langer naar beneden toe. Vond alleen de kruissingels korter dan mijn andere dekens.


Mijn pony heeft 4’3. Heb je een foto?