Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:42

Saaams schreef:
Back on track mag begreep ik ook 24/7. Alleen je moet het wel heel goed opbouwen aangezien het anders een enorme belasting is op het lichaam.

Ik heb de recuptex in de winter 24/7 onder de smartex maar wel met soms een paar dagen even niet.

Klopt. En er wordt geadviseerd iedere 2 weken (even uit mijn hoofd) een pauze in te lassen en de deken x aantal uur af te laten.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:53

Heeft iemand ervaring met de bucas therapy zadeldek? Ik lees dat je hem in combinatie met de recuptex deken moet gebruiken? Die heb ik namelijk niet, heeft het dan zin om het zadeldek wel aan te schaffen?

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:03

Waar heb je dat gelezen. Ik gebruik hem namelijk ook. Maar niet met de deken. Die gebruik ik niet tot heel weinig in de zomer. Omdat het dan te warm is voor de deken.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:11

Weet niet of ik dit zo mag posten, maar kwam ik op FB tegen.
Afbeelding

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:14

Zoals ik al zei, ik gebruik hem op het moment zonder de deken. En merk geen verschil met als ik hem in de winter/voorjaar/najaar wel met de deken gebruik. Heb dat ook niet op de site gelezen waar ik het dekje heb gekocht. Denk dat die winkel gewoon ook graag de deken erbij wil verkopen.

Nog even op de site van Bucas zelf gezocht. Maar ik zie er helemaal niks over staan.
https://bucas.com/nl/p/therapy-saddle-pad/

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:26

Oke. Merk jij verschil in het rijden als je het bucas zadedekje gebruikt? Zou je het aanraden om hem te kopen?

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:29

Ja, ik merk zeker verschil. Gebruik hem nu ook met de wedstrijden. En merk dat mijn paard daardoor net de spanning die ze dan heeft wat beter kan handelen.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 00:41

Ik merk geen verschil helaas.
Met het ionic dekje denk ik soms wel verschil te merken maar de recuptex echt niet. Ook niet na de deken.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:23

En wel met de deken zelf?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:58

Met de recuptex deken wel wat maar heb m al een hele tijd geleden gewisseld voor een ionic deken waarbij ik meer verschil merk maar dat zal paard afhankelijk zijn

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:42

Ik twijfel wel echt over light of normaal.
Als de normale Bv boven de 10/15 graden al te warm wordt?
Maar de light, ligt die wel fijn als onderdeken ( omdat die mesh heeft, gaat dat niet trekken aan de haartjes ofZo..)

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:49

Is er toevallig nog iemand die ervaring heeft met zowel de Back on Track zadeldekjes (Nights collection) en de Bucas Recuptex dekje? Of voor de ene meer voorkeur hebben + waarom? :) Twijfel nog erg voor welk merk/dekje ik zal gaan namelijk.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:59

Muze schreef:
Ik twijfel wel echt over light of normaal.
Als de normale Bv boven de 10/15 graden al te warm wordt?
Maar de light, ligt die wel fijn als onderdeken ( omdat die mesh heeft, gaat dat niet trekken aan de haartjes ofZo..)


Ik heb voor de normale gekozen en boven de 15 graden gebruik ik hem of niet of kort voordat we gaan rijden. Bij warme dagen heeft paard het minder nodig, dus de normale is goed omdat die dus fijn ligt als onderdeken.

Die light zou ik ook niet gebruiken boven de 15 tot 20 graden, omdat het rugdeel toch warm blijft. Hier gaat ze niet zweten aan de zijkanten als het warm is, maar juist op het gedeelte op e rug. Ik heb de light niet geprobeerd, maar ik zag daar het nut niet van in voor ons.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:14

Nee ik denk dat ik dan toch voor normaal ga.
Enige verschil is de zijkant idd maar of dat nou zoveel
Meer
Koelte geeft..

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:06

Dat vroeg ik me toen ook af idd. En ik gebruik hem gewoon niet zodra ze geen deken meer opheeft haha of heel.kort. door de warmte van het weer is ze dan van zichzelf al losser.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:07

De mijne draagt alleen n regendeken.
Maar zou de recuptex dr af en toe onder willen leggen.
Tot zo’n beetje maart april zou ik m nog wel willen gebruiken.
Eventueel daarna alleen ook nog opgevouwen over de achterhand ( lendenen), daar wil de mijne nog weleens wat strak zijn.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:13

Ja de mijne ook, eigenlijk alleen de lendenen. Ook met een flinke regenbui met 18 graden. Zij krijgt wel meer op dan alleen een regendeken, maar najaar en voorjaar onder e regendeken. In de winter onder dikkere dan, maar met e recuptex heb ik geen onderdekens meer gebruikt.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:33

Stille meelezer komt even binnenvallen :=
Ik heb zelf de bucas recuptex en merk daar zeker verschil mee! Helaas heeft ze afgelopen winter een drukplek net achter de schoft gekregen van de naad die daar loopt. Dit is precies de overgang van normale stof naar recuptex gedeelte. De winter daarvoor heeft ze er geen last van gehad maar we hebben veel getraind en dit komt waarschijnlijk door betere bespiering. Nu wil ik echter een oplossing bedenken voor komende winter.. Iemand hier ervaring mee?
Ik had al bedacht om er een zachter stof of een bontje in te maaien over de naad heen maar ik ben bang dat ik het probleem alleen maar verleg naar de rand van het bontje op dat moment -O-
Andere optie is deze verkopen en een andere aan te schaffen, misschien een Rambo ionic? De rest van haar dekens zijn ook allema horseware dus misschien dat die pasvorm beter is?

Het gaat om deze naad:Afbeelding

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:49

Kan iemand mij vertellen of de bucas recuptex nierdeken maat L groot valt? Ik heb een ranke e-pony 1.54m zou ik dan maat M of L nemen. Ik merk nu vaak dat uitrijdekens vrij klein vallen. Misschien iemand die maat L heeft die de lengte kan opmeten voor me.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:23

hallo allen, ik wil toch de bucas recuptex gaan aanschaffen. denk dat mn paard er erg baat bij hebt. Nu hopen dat het allemaal past. nu twijfel tussen de turnout medium of light. de vorige winter (wellis waar stond hij toen alleen op stal) had hij een deken van 0 gram met fleece en kreeg amper wintervacht. Nu zijn we van stal verwisseld waarbij hij lekker ook in de winter de hele dag naar buiten gaan en twijfel ik toch. Begreep dat de bucas light voor 0 en 15 graden was en de bucas medium -10 t/m 12 graden. Ergens denk ik dan weer realistisch, hoe vaak zal het nog onder de 0 graden worden in NL.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:37

Hoe vallen de halzen van recuptex?
Qua deken moet ik 6.3 gezien de breedte van mijn pony.
Maar hij is maar 1.45, wel brede nek maar wel kort.
M aanhouden? Of s?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:31

Muze schreef:
Hoe vallen de halzen van recuptex?
Qua deken moet ik 6.3 gezien de breedte van mijn pony.
Maar hij is maar 1.45, wel brede nek maar wel kort.
M aanhouden? Of s?


Voor mijn pony van 1,48, met redelijk formaat hals had ik een S. Maar een XS had ze ook gepast. Ik zou een S kiezen.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:13

Dank!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:10

Ik heb een Bucas recuptex voor mijn pony's, maar gebruik hem weinig. Of het is nog te warm om ze met deken op te zetten. Of er zit al te veel haar op mijn pony's waardoor hij weinig doet omdat hij het best dicht op de huid moet liggen.

Hoe zit dat met de Rambo ionic? Doen die wel wat op een dikkere vacht?

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:53

Gaat de stof op de rug meestal nog wat vormen?
Heb een nieuwe normale versie gekocht maar hij is nog wat “ stijf”.