Grandeur fellsattel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:09

Hoe zijn recentere reitpad ervaringen?
Al dan niet met beugels?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:47

Anoniem schreef:
Hoe zijn recentere reitpad ervaringen?
Al dan niet met beugels?

Ervaringen zijn hier prima alleen wel wat stuggere pad wat voor sommige hoge schoften en atrofie ruggetjes niet fijn zal zijn zonder een pad met inlages er bij. Hier nog geen tijd gehad om beugelriem ophanging er bij te halen, dat was wel de planning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:59

Ben wat oriënterend op de Bk of deze..
Ronde fjord met prima rug trouwens.
Maar zou er altijd een pad met inlages onder doen ja.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:20

Anoniem schreef:
Ben wat oriënterend op de Bk of deze..
Ronde fjord met prima rug trouwens.
Maar zou er altijd een pad met inlages onder doen ja.

Ik heb ze alle 2 mocht je in de buurt van zeewolde wonen mag je ze best keer komen bekijken.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:54

Ik wilde net info geven, maar realiseerde dat ik hier al een paar keer heb gereageerd. Wat wil je nog weten over de pad? De ervaring was super, km mee gereden, vaak 30/40 op een dag. Helaas moeten verkopen omdat het niet op mijn huidige pony past, veelse te lang..

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:27

Hoi, ik heb de reitpad en er nu een aantal ritjes mee gemaakt. Ik vind m heerlijk zitten en de zweetafdruk is netjes. Ik rij trouwens met bijpassende Grandeur pad eronder met moosegummi inlagen. Laatst toch een keertje met beugels een ritje gedaan incl proberen hoe het zou gaan met lichtrijden maar daar kreeg ik toch andere zweetafdruk van. Was ik niet helemaal happy mee dus dat ga ik niet meer doen, tenzij ik een keer hd inlagen heb maar nee, viel me toch wat tegen.

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 20:52

MarEd welk model grandeur pad heb jij onder de reitpad? Ik heb er nu een barefoot cherokee pad onder met vilten inlagen, maar de pad trekt strak over de schoft tijdens het rijden. Hiervoor heb ik met deze pad onder een Christ Iberica gereden en daar had ik het niet mee.
Verder vind ik de reitpad wel echt super, fijne ligging, stevige maar ongedwongen zit en fijne singelophanging. Ik heb er ook beugels aan om de grapjes van mijn pony goed uit te zitten tijdens een buitenrit, maar ik heb er verder weinig druk op en we doen sowieso rustig aan.

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 23:36

Ik heb de reitpad bij Becidor.nl besteld en dan ook gelijk een op maat gemaakte grandeur pad voor eronder.
Ik heb ivm rond paard met weinig schoft gekozen voor sympanova onder en boven. Blijft super liggen op haar.
Ik heb de beugels ook erg lang en met zo min mogelijk belasting maar toch...net niet helemaal tevreden

Verder echt een heerlijk bijnaboomloos zadel vind ik het. Je moet alleen niet in eens op een leren zadel gaan zitten, wat is dat glad dan.
Afbeelding
Met de bijhorende grandeur pad.

Afbeelding
Brede droge ruggengraat. Zonder beugels

Afbeelding
Toch iets andere zweetafdruk Met beugels

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 07:43

Oh leuk dat doorgestikte!

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:17

Oh wauw dat staat echt super mooi MarEd! Die groene kleur is ook echt super bij jouw knappe paard!
Ik heb mijn reitpad ook bij becidor besteld en zal met Fenne overleggen voor de pad eronder. Mijn pony heeft een nog ronder model, maar sympanova gaat niet goed bij haar. Ik heb mijn reitpad ook pas 2 keer gebruikt, misschien moet deze zich nog wat meer vormen en blijf het geheel daarna ook beter liggen.

MarEd
Berichten: 79
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:14

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van de pad los.

Ik heb nl op de bovenkant vd pad ook sympanova, daardoor blijft de pad tov de reitpad ook erg goed liggen. Onderkant vind ik het ook een raar spulletje hoor en tijd zal leren of ze hier goed tegen kan.
Lola is nu bijna 6 1/5 jaar en we pakken het rijden rustig aan.

Ik vind het wel zo fijn om alles zo goed te kunnen voelen en baal stiekem ook wel dat ik bij draf met beugels toch een andere afdruk krijg.
Het is nu toch ook nog een balans dingetje waardoor we nog aan het knutselen zijn tussen tempo, oog-hoef coördinatie en fijne houding.

We hebben geen haast en wie weet waar we tzt op uit gaan komen qua zadel, tot die tijd ben ik erg blij met de Reitpad (en het fijne meedenken van Fenne van Becidor)

Citaat:
Ik heb mijn reitpad ook bij becidor besteld en zal met Fenne overleggen voor de pad eronder.


Je kunt de grandeur pad helemaal op maat laten maken en kiezen uit verschillende materialen aan de boven en onderzijde.
Ik was aan het twijfelen over een 'gewone'pad of een dressuurpad die ook onder andere zadels zal passen maar besloot uiteindelijk om gewoon maar gelijk heel fancy het hele pakket op maat te maken <3
Ben normaal gesproken helemaal niet zo van de setjes en kleurtjes maar ben wel heel blij met dit plaatje, zie ook het matchende touwhalster haha


O het enige dat ik wel echt mis zijn wat ringetjes om bijv tussendoor mijn cap even aan te hangen of mijn jas aan te binden.
Tzt ga ik die denk ik wel laten aanzetten.

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:01

Het ziet er heel goed uit met het fancy pakket op maat! En die groene pad ook, heb je goed gekozen.
Als mijn pony de reitpad over een half jaar nog steeds fijn vindt, dan wil ik ook zo'n bijbehorende pad. Vandaag hebben we het opgelost door de bf pad heel erg naar voren te leggen t.o.v. de reitpad en daarmee blijft de schoft heel mooi vrij.
De ringetjes mis ik ook :), maar die zijn er vast makkelijk aan te maken.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:51

Hoe bevestig je de beugels hierbij?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:20

Anoniem schreef:
Hoe bevestig je de beugels hierbij?

Met een klittenbandophanging die je los kan kopen en kan bevestigen onder de zitting.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 00:01

nog recente ervaringen?
ga waarschijnlijk deze kopen

Afbeelding

Nair75

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-18
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:03

Ik ben ook nog altijd aan het twijfelen tussen de reitpad of de andaluz light van grandeur en de iberica van Christ............. ik kom er maar niet uit.

Volgens becidor zou je met de pads van grandeur (reitpad en de andaluz) ook zonder pad intensief kunnen rijden.

Vind lamsvel echt prachtig, maar twijfel of het niet te glad is............. en is de onderkant van de reitpad nu wel van lams of niet?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:08

De grandeur reitpad zijn idd hele stugge stevige barebackpads. Bijna meer boomloos zadel door de kunststof platen die er in zitten. Zou ik ook zeker gewoon intensief mee durven rijden (was alleen zo stugge pad dat hij op mijn paard gewoon niet paste met zijn holle rug) De christ is veel soepeler en zachter.
De voorkeur voor de andaluz of de normale suede reitpad is eigen smaak. Ik vind suede stoffen veel fijner, minder onderhoudt en geeft grip. Ik vind wol heel glad vooral op mijn bewegeleijke paarden.

Van zowel de andaluz als de normale reitpad is de onderkant het zelfde van zwart wol.

Nair75

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-18
Woonplaats: Bodegraven

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:49

Heel erg bedankt voor deze info..... blijft lastig hihi. Denk dat ik er wijs aan doe om voor de reitpad te gaan. Ik wil volledig overgaan op een barebackpad. Heb een gangenpaard, dus heb geen beugels nodig. De reitpad is daardoor denk ik het meest geschikt, ook voor de langere ritten. Blijf twijfelen, lams is prachtig om te zien, maar uiteindelijk gaat het niet om het uiterlijk, maar dat het goed is voor Kyran en de functionaliteit ervan. Minder onderhoud en meer grip is ook wel erg prettig :)

Nair75

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-18
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:50

SecretLIN schreef:
nog recente ervaringen?
ga waarschijnlijk deze kopen

[ [url=m/DQYyaC.jpg]Afbeelding[/url] ]


En.........ik ben erg benieuwd of je uiteindelijk voor deze pad bent gegaan en hoe hij bevalt :)

Tianbelli

Berichten: 1485
Geregistreerd: 22-02-11
Woonplaats: België, Kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:34

Nair75 schreef:
Volgens becidor zou je met de pads van grandeur (reitpad en de andaluz) ook zonder pad intensief kunnen rijden.


Als eigenaar van de reitpad (maar dat wist je vast al welvanuit het boomloze zadeltopic denk ik?) ben ik het er volledig mee eens. :)


Vond trouwens ook geen verschil tussen de suede en de lederen uitgave kwestie van 'slipvastheid'. De wollen (andaluz) heb ik niet getest, maar zoals ik al vaak heb gehoord, glijdt wol toch wat meer.

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:44

Nair, we hadden al mailcontact gehad maar als aanvulling: Ik vraag me wel af wat dan precies het voordeel is van de reitpad t.o.v. een boomloos / flexibel zadel waar je gewoon de beugels of hele beugelophanging vanaf haalt....als het als een zadel aanvoelt door stugge platen...? Je zal ook niet voor niets liever een BBP willen neem ik aan :) Hij ziet er wel heel erg fijn uit natuurlijk die Reitpad +:)+

Ik had onlangs nog iemand die door de bomen het bos niet meer zag en elke luxe BBP was het toch net niet, en uiteindelijk is gegaan voor de Soft Walk van Barefoot, beugelophanging er af en gaan met die banaan :P En zoiets kan ook met Ghost of andere merken natuurlijk :) En er zijn ook wat mensen die een RoP met schaap zitting gebruiken met daaronder de pad van hun Cheyenne zadel, zo zelf een combinatie bij elkaar scharrelen kan ook de oplossing zijn :)

Ik heb de Christ Butterfly (en 2 andere modellen) gehad en met de Heavy Duty inlages van Barefoot er in voelde dat nog heel erg soepel en close-contact aan en was naar mijn mening prima geschikt voor langere ritten.

Maar met de originele inlages van Christ zelf er in vonden zowel Rena als ik hem veel te hard / oncomfortabel aanvoelen. In de HD zit wat meer vering ofzo blijkbaar terwijl er toch ook een dun kunststof plaatje in zit.

Wat dat betreft zou ik toch zeggen: probeer eerst het 1 en ander want het kan in de praktijk toch echt wat anders aanvoelen dan je verwacht. Zo vind ik ook dat de verschillende modellen van de Christ Fellsättel heel verschillend aanvoelen :)

Nair75

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-01-18
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 15:57

pmarena schreef:
banaan :P En er zijn ook wat mensen die een RoP met schaap zitting gebruiken met daaronder de pad van hun Cheyenne zadel, zo zelf een combinatie bij elkaar scharrelen kan ook de oplossing zijn :)



Wat dat betreft zou ik toch zeggen: probeer eerst het 1 en ander want het kan in de praktijk toch echt wat anders aanvoelen dan je verwacht. Zo vind ik ook dat de verschillende modellen van de Christ Fellsättel heel verschillend aanvoelen :)


In principe zou ik nog goedkoper uit zijn als ik de RoP met schaap zitting en bijbehorend dekje koop. Jee nog een optie :D :D Whahahaha........... ben er bijna uit hoor :P

Ik heb een test reitpad aangevraagd, dus spannend!!

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:55

Nouja je kan ook even kijken wat je eventueel nog hebt liggen en daar iets bij zoeken voor een fijne combinatie :) Maar als je 1 en ander kan testen: altijd doen :j

Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:54

Mijn pony en ik zijn nog steeds blij met de reitpad. Ik heb wel de kunststofplaten eruit gehaald, omdat mijn pony duidelijk aangaf daar last van te hebben (artrose). Daarom ook de beugels eraf gehaald, want dat geeft geen fijne afdruk zonder de platen, ondanks een barefoot pad met vilten inlages onder de reitpad. We rijden er 2-3 buitenritten per week mee, in stap en draf en ik heb geen suffe pony :).
Ik vind de Christ Iberica ook heerlijk zitten en heb daar eerst mijn pony mee gerevalideerd. Ik ben overgestapt op de grandeur vanwege de singelophanging en de stof die sneller droog is na een regenbui.
De barefoot rop heb ik daarvoor nog gehad icm de barefoot pad met vilten inlages, zat ook mooi bij mijn pony, als ik wist dat ik uiteindelijk toch zonder beugels ging rijden had ik deze ook wel kunnen houden, al geeft de reitpad toch iets meer stevigheid.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 08:30

Ik heb nog geen reitpad gekocht of getest kreeg een mooie aanbieding van een brockamp support barebackpad.
Ik wil nog wel graag een reitpad tzt.


Afbeelding

Afbeelding