Grandeur fellsattel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:53

Froemel schreef:
Mijn bbp is gisteren binnengekomen! Ik ga vandaag naar stal om hem uit te testen.
[ [url=m/9z4HVz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie warme kleur. <3 Ik had de bruine nog niet in het echt gezien (had zelf de creme/zwarte dressuurvariant). Is dit de barokke variant of de Flowfinder?

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:03

xyzutu2 schreef:
Froemel schreef:
Mijn bbp is gisteren binnengekomen! Ik ga vandaag naar stal om hem uit te testen.
[ [url=m/9z4HVz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie warme kleur. <3 Ik had de bruine nog niet in het echt gezien (had zelf de creme/zwarte dressuurvariant). Is dit de barokke variant of de Flowfinder?


Het is de barokke variant

Afbeelding

Het zit heel fijn en ze loopt er heel fijn op. Heb alleen maar even op de baan gereden, het regende en de bak was 1 grote blubber. Morgen nog eens rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:32

Zijn hier recente ervaringen?
Evt ook iemand met n barock of een endurance?

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 06:48

Anoniem schreef:
Zijn hier recente ervaringen?
Evt ook iemand met n barock of een endurance?


Wat voor ervaringen? Ik heb de barok en rij er heel wat km mee, mijn pony loopt er ook super op en ik vind hem heerlijk zitten.

Ik rij met beugels, maar die hangen lang, dat ik er net met mijn voeten in kan. Ik hoef dan ook niet licht te rijden. Ik heb helaas nog niet een foto als ik erop zit.

Anoniem

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:01

Nou ervaring bijvoorbeeld hoe het met eijden voelt, of je paard er blij mee is...
Op de Duitse fb site lees ik wel mee en zie ik echt heel veel tevreden gebruikers die er ook trektochten mee doen..

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:15

Ik rij er ook gemiddeld 30 km mee, maar denk wel dat het veel scheelt of je paard draaft of niet, of goed uit te zitten is. Het rijden is super en heel comfortabel.

Paard heeft geen gevoelige rug ervan.

Anoniem

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:32

Bij mij is t nu wegens heftige rugproblemen allemaal even op losse schroeven en de kans bestaat dat ik terugga naar een boomloos of een hele stevige barebackpad

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:18

Ik zou als ik jou was gewoon testen. Je kunt ze een week uitproberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:02

De basic ja.
Maar de barock of endurance zie ik nergens te testen...

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:13

Anoniem schreef:
De basic ja.
Maar de barock of endurance zie ik nergens te testen...

In opbouw zijn ze verder wel het zelfde. Alleen de vorm/zitting is globaal gezien anders. Dus voor het idee of het iets zou kunnen zijn voor jullie is testen van de basic wel aan te raden.

Anoniem

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:14

Maar qua gevoel dan wel hetzelfde??
Dan kan ik m evt denk ik met de boomloze passervice wel mee vragen..
Heb je er close contact mee?

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:35

Anoniem schreef:
Maar qua gevoel dan wel hetzelfde??
Dan kan ik m evt denk ik met de boomloze passervice wel mee vragen..
Heb je er close contact mee?


Ja.. Je hebt geen boom en je voelt de bewegingen goed zonder het idee te hebben het paard tot last te zijn. Ik weet niet waar je woont, maar mijn pony staat in de buurt van Roermond en je mag eens komen om het uit te proberen.

Anoniem

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:48

Dankje. Das een fiks eind weg maar ik onthoud t graag even!

BandidoPS
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:25

Ik heb de Grandeur Tomentum Basic 2 weken getest. In eerste instantie vond ik 'm nogal hard zitten, had meer comfort voor de ruiter verwacht. Je hebt ook niet echt steun ergens aan, de zitting is vrij ruim en die bontrandjes zijn compleet voor de show. Ik zat breder dan ik gewend was van andere barebackpads én ik voelde de ringen voor de beugelophanging zitten (ik heb er geen beugels aan overigens, ik weet dat ze zeggen dat dat kan maar ik ben toch huiverig voor de drukpuntbelasting).
Bovendien is de zitting vrij glad.. alhoewel ik wel het idee heb dat dat ook met de nieuwigheid te maken heeft en minder wordt naarmate je 'm langer hebt.
In eerste instantie dacht ik dus, wat een hoop geld voor een niet-zo-comfortabele barebackpad.. :=

Maar mijn paard liep er súper onder terwijl hij met andere barebackpads wat gevoelig is op zijn rug en ik al bijna een jaar een probleem heb met een passend zadel vinden. Na 3 keer rijden was ik er zelf ook aan gewend en was een galopje (en dat zijn geen suffe galopjes, haha) en een buitenrit van 2,5 uur geen probleem. Ik heb er zelfs mijn weekend op de dressuuropleiding mee gereden en kreeg complimenten over hoe fijn hij eronder liep.
Na twee weken testen was ik er behoorlijk aan gehecht en heb ik 'm echt met pijn in mijn hart weer teruggestuurd.

Na lang wikken en wegen (dik 500 euro, kan ik dat niet beter bij een zadel leggen, maar ja ik kan geen zadel vinden, dus dan heb ik in elk geval iets om mee te rijden, etc.) heb ik besloten de Flowfinder aan te schaffen. Voor de ruiter hetzelfde heb ik begrepen, voor het paard weer een aantal verbeteringen.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 11:45

Ik had in het begin ook moeite met het goed zitten. De brede zitting was ik wel gewend van de specialiced saddle. In het begin schoof ik veel naar achteren en had ik veel onbalans. Nu zit ik als een huis en kan ik het zelfs uitzitten als ze wegschiet of bokt.
Ik heb er ook al heftige buitenritten mee gemaakt, veel gegaloppeerd en mijn meeste km op een rit was rond de 30 km.

Ik ben er super tevreden mee!

Anoniem

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:03

Rijden jullie ook met beugels?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:07

Anoniem schreef:
Rijden jullie ook met beugels?


Ik deed het met de oude versie ook al. Had wel extra inlages in de pad zitten en had een christ pad met inlages er onder. Tegenwoordig zijn de pads nog steviger.


Ik heb zelf nu de suede reitpad van grandeur. Hiermee wil ik het ook voor extra veilgheid gaan doen op buitenrit. Maar dan wel weer met een pad met inlages er onder omdat de inlages van de reitpad iets minder uitgebreid zijn. Maar wel de plastic achtige drukverdelende plaat er inz ik moet zeggen dat de reitpad wel erg smal zit. Moet er zelfs weer helemaal aan wennen door het smal zitten .

Anoniem

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:10

Heb je daar een foto van, die ken ik nog niet.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:15

Anoniem schreef:
Heb je daar een foto van, die ken ik nog niet.


Afbeelding

Is een ‘simpelere’ versie van de Fellsattel en dan ook zonder lamsvacht. (ik vind wol te glad zitten, suede zit stroever) Zit volgens grandeur een soort zitversmalling in verwerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:31

Oh dat is ook wel erg mooi.
Ik had die toch idd weleens gezien maar niet met beugels.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:33

Anoniem schreef:
Oh dat is ook wel erg mooi.
Ik had die toch idd weleens gezien maar niet met beugels.


heeft dezelfde beugelophaning als de Fellsattles, de klittenband ophaning.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Grandeur fellsattel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:47

Ik rijd met beugelophanging, maar doe niet op lichtrijden. Stap met opstapje op. Dit is de eerste foto met bbp dat ik erop zit.


Afbeelding


Ga wel nog een dek met inlages aanschaffen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:59

Daphneeeej schreef:
Anoniem schreef:
Heb je daar een foto van, die ken ik nog niet.


[ [url=m/TDxbfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is een ‘simpelere’ versie van de Fellsattel en dan ook zonder lamsvacht. (ik vind wol te glad zitten, suede zit stroever) Zit volgens grandeur een soort zitversmalling in verwerkt.


Ow wow, jij hebt hem! Vind deze zó gaaf... maar euhm, prijskaartje... Toch maar voor de brockamp support gegaan - iets met 'net een nieuw zadel besteld' ook... ;)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:23

Skippy01 schreef:
Daphneeeej schreef:

[ [url=m/TDxbfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is een ‘simpelere’ versie van de Fellsattel en dan ook zonder lamsvacht. (ik vind wol te glad zitten, suede zit stroever) Zit volgens grandeur een soort zitversmalling in verwerkt.


Ow wow, jij hebt hem! Vind deze zó gaaf... maar euhm, prijskaartje... Toch maar voor de brockamp support gegaan - iets met 'net een nieuw zadel besteld' ook... ;)


De brockamp heb ik ook maar de grandeur is toch weer zo anders! Brockamp is dan echt een slap pannenkoekje hihi.(ookal blijft die ook super fijn). Ik ben toch gezwicht voor de grandeur omdat ik weer merkte dat ik eigenlijk het liefst op een barebackpad rijdt dan op een zadel. Rijdt dan voor mijzelf met veel meer gevoel en merk dat ook aan mijn paard. Maar het bos in voor een flinker ritje vind ik op mijn brockamp wel iets spannend en vind de optie van beugels aan de Grandeur wel fijn idee daarvoor.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:47

Daphneeeej schreef:
De brockamp heb ik ook maar de grandeur is toch weer zo anders! Brockamp is dan echt een slap pannenkoekje hihi.(ookal blijft die ook super fijn). Ik ben toch gezwicht voor de grandeur omdat ik weer merkte dat ik eigenlijk het liefst op een barebackpad rijdt dan op een zadel. Rijdt dan voor mijzelf met veel meer gevoel en merk dat ook aan mijn paard. Maar het bos in voor een flinker ritje vind ik op mijn brockamp wel iets spannend en vind de optie van beugels aan de Grandeur wel fijn idee daarvoor.


Ja, ik heb als zadel al een Ghost, daar voel ik ook veel door qua beweging van mijn paard gelukkig. Nu zocht ik voor erbij een suede barebackpad, en net iets meer gevormd dan die standaard van FRA / BF. Deze kwam goed uit reviews.
De Grandeur lijkt me heerlijk zitten inderdaad, en een stuk steviger! Maar voor puur 'erbij' (ik train toch echt wel met zadel over het algemeen), vond ik het bedrag van de Grandeur nét te ver gaan :) Maar écht een mooie is het wel!